Hondám Insight a CR-Z se příliš nedaří, v Evropě možná skončí

Japonská automobilka nabízí v Evropě hned tři různé vozy osazené pohonným ústrojím IMA, které kombinuje benzinovou třináctistovku s elektromotorem a převodovkou CVT. Prodejně se ale daří jen nejlevnějšímu a nejpraktičtějšímu z nich – Jazzu Hybrid, který stojí 429.000 Kč. Je tedy jen o 20 tisíc dražší než konvenční 1.4 i-VTEC s převodovkou CVT.
Vedle velkoprostorového hatchbacku ovšem existuje i 4,4 metru dlouhý liftback Insight, který stojí od 549.000 Kč a nabídku dotváří kupé CR-Z za 554.000 Kč. To má sportovnější charakter a větší motor, benzinový agregát má objem 1,5 litru. Jenže zájem evropských zákazníků je minimální – u nás se letos prodal jediný Insight, od zahájení prodeje před čtyřmi lety celkem 54 kusů. CR-Z je na tom o něco lépe, v českých statistikách vykazuje 6, respektive 97 kusů. Ale ani jinde není situace o mnoho lepší. V Německu, které je největším trhem s novými automobily, se letos prodalo jen 46 CR-Z a 66 Insightů.
Příští rok se chystá modernizace obou těchto modelů a vzhledem k malému zájmu asi nepřekvapí, že Honda jejich další prodej v Evropě podle dostupných informací nechystá – zůstanou v nabídce jen pro asijské a americké trhy. Na poli hybridů bude o evropské zákazníky napříště usilovat jen Jazz, jehož nová generace dorazí na jaře. Nové pohonné ústrojí dostane 1,5litrový čtyřválec a převodovku CVT nahradí zcela nová dvouspojková se sedmi rychlostmi.