Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hondám Insight a CR-Z se příliš nedaří, v Evropě možná skončí

Diskuze (27)
Honda aktuálně nabízí tři malé modely s hybridním pohonem. Dva z nich ale v Evropě jen paběrkují, a tak se uvažuje o ukončení jejich prodeje.

Japonská automobilka nabízí v Evropě hned tři různé vozy osazené pohonným ústrojím IMA, které kombinuje benzinovou třináctistovku s elektromotorem a převodovkou CVT. Prodejně se ale daří jen nejlevnějšímu a nejpraktičtějšímu z nich – Jazzu Hybrid, který stojí 429.000 Kč. Je tedy jen o 20 tisíc dražší než konvenční 1.4 i-VTEC s převodovkou CVT.

Vedle velkoprostorového hatchbacku ovšem existuje i 4,4 metru dlouhý liftback Insight, který stojí od 549.000 Kč a nabídku dotváří kupé CR-Z za 554.000 Kč. To má sportovnější charakter a větší motor, benzinový agregát má objem 1,5 litru. Jenže zájem evropských zákazníků je minimální – u nás se letos prodal jediný Insight, od zahájení prodeje před čtyřmi lety celkem 54 kusů. CR-Z je na tom o něco lépe, v českých statistikách vykazuje 6, respektive 97 kusů. Ale ani jinde není situace o mnoho lepší. V Německu, které je největším trhem s novými automobily, se letos prodalo jen 46 CR-Z a 66 Insightů.

Příští rok se chystá modernizace obou těchto modelů a vzhledem k malému zájmu asi nepřekvapí, že Honda jejich další prodej v Evropě podle dostupných informací nechystá – zůstanou v nabídce jen pro asijské a americké trhy. Na poli hybridů bude o evropské zákazníky napříště usilovat jen Jazz, jehož nová generace dorazí na jaře. Nové pohonné ústrojí dostane 1,5litrový čtyřválec a převodovku CVT nahradí zcela nová dvouspojková se sedmi rychlostmi.

Diskuze (27)
19. 10. 2013 18:45
Profilování značky Honda
bylo dříve do sportovna. Prostě zábavná moderní auta jak se na výrobce motorek sluší. Dnes jsou Hondy tragédie. CR-Z je doslova parodie sporťáku. Těžké slabé auto, neuvěřitelně nakynuté třeba ve srovnání se starou CRX. Nový Civic vysoký a bachratý, sportovní styl nízko položených Civiců je dávno pryč. K tomu ten šílený samoúčelný design. Insight se mi celkem líbí, ale není to skutečný hybrid, takže nemá cenu tolik připlácet za vcelku obyčejné auto. Hlavně Hondě chybí nějaké "profilové auto, výkladní skříň značky". Dřív měla dokonalou NSX, dnes nemá nic. Třeba Toyota je na tom líp - profiluje se jako "eko" značka a má jako výkladní skříň všeobecně známý Prius, to dává logiku.
18. 10. 2013 18:12
Re: Proč jsem si nekoupil Insight.
Tak on přístup Hondy není zase špatný co se týče technologie toho hybridu (tak promakané to není, ale fungovat to funguje), ale Insight je prostě ve srovnání s Priusem strašně moc drahý. To auto by mělo stát tak o sto tisíc méně.
18. 10. 2013 18:10
Re: Není divu
Podivný design pro tebe. Pro mě jsou naopak oba tyto modely tím nejhezčím v dnešním portfoliu Hondy :-)
18. 10. 2013 18:09
Re: Cena a prevodovka
Nevím proč by měl být manuál chybou, sportovní auto (zde přesněji řečeno sportovně laděné) si přímo říká o manuál. Pokud to vemu z vlastního osobního hlediska, uvažoval jsem o koupi ojetého Insighta, protože se mi to auto dost líbí a mám rád netradiční věco... ale holt to bylo jen v automatu (a ona ta 1,5ka jako v Japonsku by tam taky nebyla špatná). U sportovní CR-Z by tam manuál měl být tím spíš.
18. 10. 2013 13:04
Re: Cena a prevodovka
S CR-Z je ten zásadní problém, že to není hybrid jako absolutní většina hybridů.