Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hummer v Ženevě 2009

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Americká automobilka, jejíž slávu má na svědomí vojenské vozidlo upravené pro běžný provoz, si pro ženevský autosalon nepřipravila žádné překvapení.

Pouze zde představila zde svou současnou nabídku, na jejímž vrcholu stojí model H2 jako pětidveřové SUV nebo čtyřdveřový pick-up SUT.

Asi jen málokdo by za současné situace na automobilových trzích čekal, že se Hummery budou prodávat lépe než dříve, ale je to tak. Tedy alespoň to lze říci o roce 2008 a prodejích Hummeru v Evropě. Zákazníky našlo 1275 vozů, což je o 50 více než v roce 2007.

H2

Hummer H2 prodělal poslední modernizaci v roce 2007, kdy dostal přepracovaný interiér s novou palubní deskou a výplněmi dveří, nový zážehový osmiválec o objemu 6,2 litru a drobné retuše vzhledu.

Osmiválec pod kapotou Hummeru H2 je nyní standardně ve specifikaci FlexPower, což znamená, že je kromě benzinu schopen spalovat i biopalivo E85 nebo mix obou pohonných hmot. Atmosférická zážehová jednotka podává výkon 293 kW (393 k) a točivý moment 574 Nm. Sílu motoru přenáší na kola obou náprav šestistupňová automatická převodovka Hydra-Matic 6L80.

H3

Nejmenší současný zástupce značky Hummer, model H3, vstupuje do roku 2009 beze změn a zákazníci mohou volit jednu ze dvou zážehových pohonných jednotek. První z nich je řadový pětiválec o objemu 3,7 litru s výkonem 180 kW (245 k) při 5600 ot./min. a točivém momentu 328 Nm při 4600 min-1. Druhým motorem v nabídce je osmiválec o objemu 5,3 litru s výkonem 224 kW (305 k) při 5200 min-1 a točivým momentem 432 Nm při 4000 min-1 .

H3T

Největší novinku v nabídce značky Hummer stále představuje čtyřdveřový pick-up H3T, jehož evropská premiéra se odehrála na loňském podzimním autosalonu v Paříži. Tento model má karoserií dlouhou 5404 mm, širokou 1904 mm, vysokou 1831 mm a rozvorem náprav 3410 mm.

Nabídka pohonných jednotek obsahuje dva agregáty. Základní model pohání řadový pětiválec o objemu 3,7 litru s výkonem 180 kW (245 k) při 5600 min-1 a točivým momentem 328 Nm při 4600 min-1. Tato pohonná jednotka je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Druhým motorem v nabídce je vidlicový osmiválec o objemu 5,3 litru s výkonem 224 kW (305 k) při 5200 min-1 a točivým momentem 432 Nm při 4000 min-1. Tento motor spolupracuje pouze s elektronicky řízeným čtyřstupňovým automatem Hydra Matic 4L60. Samozřejmostí pro obě motorizace je pohon všech čtyř kol.

Interiér pick-upu H3T je prakticky shodný s pětidveřovým provedením H3 a hlavní odlišností karoserie je tedy ložná plocha, která na délku nabízí 1,5 m. Hummer H3T se stejně jako jeho příbuzní může pochlubit vynikajícími vlastnostmi pro jízdu v terénu, což dokládá například přední nájezdový úhel 37,1° nebo zadní nájezdový úhel 29° a také přechodový úhel 20,2°. Pětimístný pick-up se umí při rychlosti 32 km/h brodit do hloubky 407 mm a při rychlosti 8 km/h zvládne hloubku až 610 mm.


Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)