Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2010: Pořadí značek

Ondřej Láník
Diskuze (248)
Nejprodávanější dováženou značkou se poprvé v historii stalo Hyundai.

Na českém trhu se v říjnu prodalo 14.031 osobních a lehkých užitkových aut. Meziročně tak došlo k poklesu o 1160 registrací, což představuje asi -7,6 %.

Prodej Škody se meziročně snížil o 446 registrací. S 4373 nově zaregistrovanými vozy drží největší značka českého trhu tržní podíl 31,2 %.

Říjnovou událostí číslo 1 je umístění Hyundaie na pozici dovozové jedničky. Stalo se tak poprvé v historii českého trhu. Korejská značka však podle vlastních prohlášení míří ještě výše. Jejím cílem je stát se vedoucí značkou na českém trhu!

Momentálně je nosným modelem i30, kterých se v říjnu prodalo 805 ks a nošovická třicítka se tak stala nejprodávanějším vozem zahraniční značky. Prodejci Hyundai přivedli do českého registru vozidel 1194 nových vozů, tedy o 610 více než loni v říjnu. Hyundai avizovalo příchod nových luxusních modelů s pohonem zadních kol na český trh, první model by měl dorazit ještě letos.

Na druhém dovozovém místě není Ford, ale Volkswagen a to s 1033 registracemi, následován s malým odstupem Renaultem (1016 ks, meziročně -248 ks). Teprve čtvrtá importérská příčka patří Fordu, který si připsal podprůměrných 760 registrací (meziročně -684 ks). Pátá Kia rostla slušným meziročním tempem +66,5 %, prodala 681 vozů.

Registrace na českém trhu v říjnu 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období10/201010/2009[ks][%]10/2010
1.Škoda

43734819-446-9,3%31,2%
2.Hyundai

1194584610104,5%8,5%
3.Volkswagen

10331281-248-19,4%7,4%
4.Renault

10161017-1-0,1%7,2%
5.Ford

7601444-684-47,4%5,4%
6.Kia

68140927266,5%4,9%
7.Peugeot

585703-118-16,8%4,2%
8.Citroën

576895-319-35,6%4,1%
9.Toyota

440424163,8%3,1%
10.Fiat

359424-65-15,3%2,6%
11.Dacia

34121912255,7%2,4%
12.Mercedes-Benz 319362-43-11,9%2,3%
13.Suzuki3052465924,0%2,2%
14.Audi

2682412711,2%1,9%
15.Opel

23823531,3%1,7%
16.BMW

2242022210,9%1,6%
17.Chevrolet

209315-106-33,7%1,5%
18.Nissan

162263-101-38,4%1,2%
19.SEAT

149155-6-3,9%1,1%
20.HONDA

136209-73-34,9%1,0%
21.Volvo

130147-17-11,6%0,9%
22.Mitsubishi

11310943,7%0,8%
23.Subaru

106901617,8%0,8%
24.Mazda

101157-56-35,7%0,7%
25.Alfa Romeo

2921838,1%0,2%
26.Iveco2720735,0%0,2%
27.Land Rover261313100,0%0,2%
28.Porsche252414,2%0,2%
-Celkem - Jiné značky106163-91-55,8%0,8%
-Celkem1403115191-1160-7,6%100,0%

Vývoj na českém trhu od začátku roku 2010

Za 10 měsíců roku 2010 se u nás prodalo 148.105 nových osobních a lehkých užitkových automobilů, tedy o 663 méně než ve stejném období loni (148.768 ks).

Škoda drží necelých 30 % českého trhu, díky meziročnímu růstu o 10 %.

Říjnový propad registrací Fordu dále snížil celkový tržní podíl za celý rok, momentálně je to 8,9 % (13.132 ks). Na dohled tak je největší dosavadní rival - Volkswagen - s 8,1 % trhu, resp.necelými 12 tisíci registracemi za 10 měsíců.

Ani třetí importér - Renault - zatím neřekl poslední slovo. Zatím roste o 8,7 % a momentálně drží 7,3 % českého trhu.

Zatím pátý Hyundai má na TOP pozice co dohánět, ale už několikrát ukázal, že prodej více než tisíce vozů není náhoda. Hyundai je momentálně nejrychleji rostoucí značkou aktuálního TOP 10 za celý rok 2010. Ve stejné elitní skupině nejvíce ztrácí Citroën (-19 %).

Druhá desítka je plná zajímavých výsledků. Třináctá Dacia konečně může realizovat obchody, které byly odkládány kvůli nedostatkům v dodávkách Dusterů v předchozích měsících, a tak i další růst je velmi pravděpodobný.

Největší propad druhé desítky zaznamenává Chevrolet, který trpí absencí superlevného Sparku, který se doprodával loni. Dvouciferný pád postihuje japonské trio Suzuki, Nissan, Honda. Zejména pro první jmenovanou značku je o zásadní ztrátu loňských tržních pozic.

Jsou tu ale i pozitivní výsledky - BMW roste o 17,3 %, SEAT dokonce o 18 %.

Registrace na českém trhu, průběžné výsledky za za rok
-KategorieOA+LUVOA+LUVZměnaZměnaTržní podíl
-Období1-10/20101-10/2009[ks][%]1-10/2010
1.Škoda4429340027426610,7%29,9%
2.Ford1313215310-2178-14,2%8,9%
3.Volkswagen11974118241501,3%8,1%
4.Renault10878100048748,7%7,3%
5.Hyundai8180725992112,7%5,5%
6.Peugeot67036948-245-3,5%4,5%
7.Kia63936691-298-4,5%4,3%
8.Citroën59807227-1247-17,3%4,0%
9.Fiat46164552641,4%3,1%
10.Toyota41344174-40-1,0%2,8%
11.Mercedes-Benz31233138-15-0,5%2,1%
12.Opel29103591-681-19,0%2,0%
13.Dacia2822205177137,6%1,9%
14.Audi26192715-96-3,5%1,8%
15.BMW2600221638417,3%1,8%
16.Chevrolet23783687-1309-35,5%1,6%
17.Seat2316196335318,0%1,6%
18.Suzuki22333043-810-26,6%1,5%
19.Nissan17922102-310-14,7%1,2%
20.Honda16142260-646-28,6%1,1%
21.Mazda15881811-223-12,3%1,1%
22.Volvo12831447-164-11,3%0,9%
23.Mitsubishi10391248-209-16,7%0,7%
24.Subaru966899677,5%0,7%
25.Iveco304340-36-10,6%0,2%
26.Porsche2531718248,0%0,2%
27.Alfa Romeo2221814122,7%0,1%
28.Land Rover2091258467,2%0,1%
29.Lexus173204-31-15,2%0,1%
30.Jeep143145-2-1,4%0,1%
31.Lada119150-31-20,7%0,1%
32.Mini82681420,6%0,1%
33.Chrysler817922,5%0,1%
34.Renault Trucks6782-15-18,3%-
35.Infiniti59312890,3%-
36.Ferrari55361952,8%-
37.Lancia5494-40-42,6%-
38.smart5357-4-7,0%-
39.Dodge5287-35-40,2%-
40.Jaguar5096-46-47,9%-
41.Saab2346-23-50,0%-
-Celkem - Jiné značky540589-49-8,3%0,4%
-Celkem148105148768-663-0,4%100,0%

Ondřej Láník
Diskuze (248)
10. 11. 2010 10:27
Re: OT: GOLF R vs. MEGANE RS
Hele, at se z toho nejak vymotame:

Toho Loeba vynecham, tam sis vlastne odpovedel sam.

Test je psan hrube amaterskym zpusobem - zejmena doporucuji precist stat o ospravedlnovani ceny Golfu R, tam se autorska neschopnost ukazuje v plne parade.
Vubec jsem se nedovedel, co je ktere auto zac, jen jaky zajeli cas.

Na startovni caru se postavila ctyrkolka proti predokolkam (Lux a R).
Trat byla vlhka a na testovani bylo jen jedno kolo.

Jsem si jisty, ze pokud by mohl dotycny ridic (a treba i ten Loeb) odkrouzit v kazdem alespon 10 kol, dopadl by vysledek jinak. Minimalne by ctyrkolka byla rychlejsi nez predokolka v Lux verzi (bez samosvoru). Pri tom samozrejme predpokladam nestrannost autoru - jsou weby, kde VW nevyhraje, i kdyby bylo jedinym autem v testu.

Kazdopadne nezpochybnuji, ze Megane je v techto verzich hodne rychle auto a ze jeho podvozek umoznuje silu motoru na okruhu vyuzivat.

Jsem si ale taky jisty, ze na bezne silnici by ho pohon prednich kol, tvrdy podvozek a jednoducha naprava vzadu limitovaly natolik, ze by byl Golfem porazen.

Kazdopadne otazka zni jinak: Jsou ta 2% rozdilu v case na jednom okruhu v jednom (velmi amaterskem) testu dost na to, abych si koupil celkove horsi a v beznem zivote hure pouzitelne auto?

To at si rozhodne kazdy sam.

P.S.

Jsem si jisty, ze dotycneho testera by Loeb rozdrtil i v Meganu kombi 1,5 DCi.
Na zpatecku.
9. 11. 2010 12:42
Re: Vítězem se stává
facelift nebo nová generace, na tom nesejde. Důležitý je výsledek a ten je supr :yes: Dlouho jsem měl oblíbenou 4.generaci, ale ta nová jí sejmula KO. Škoda toho kombíku...
Avatar - Subaru4ever
9. 11. 2010 12:39
Re: Vítězem se stává
Vypadá to, že osud neoklameš :-) :yes: ... a volba do budoucna velmi zajímavá ;-)

9. 11. 2010 12:22
Re: Vítězem se stává
tak všechno je za tu chvilku jinak :-) . Měl jsem vyhlédnutého a předjednaného oťase H6 2006 - ale sešlo z toho. Ad á se nenašel kupec, který by to chtěl za cenu nad 300k - což mne trošku vnitřně uráželo, když vím, že neprodávám šunku a pak mne rozkmitli v auto ESA, kde bylo něco dojednáno a na místě začali cukat a hrát levou - tak jsem jim sdělil, že nejsem socka a odkráčel. A z toho nas..ní vzniklo rozhodnutí si Foryna nechat. Takže teď mám domluvenou už výměnu zadních brzd a "honím" podložky a pravděpodobně mu dám tažné. Vím, že k XTéčku se to moc nehodí, ale holt párkrát poveze dřevo Lesník jeden ;-) . Drahá byla nadšená z toho, že zůstane doma. Dohodli jsme se,že nástupce bude za tři čtyři roky 3,6 Oťas nebo Toyota Hilux v plný palbě. S těmi yoky máš recht - je to snad nejhorší možná volba pneu. Už je maj děti zakopaný na zahradě jako prolejzky. Mám tam na léto Nokiany HT SUV a zatím na ně nedám dopustit. V zimě taky nokiany......
Avatar - Subaru4ever
9. 11. 2010 11:01
Re: Vítězem se stává
Právě že furt je. GTI stále má károvaný sedačky, 2litrový turbomotor, červenou linku na mřížce chladiče a totální sterilní dokonalost a dotaženost. Mezi V a VI "generací" samozřejmě je rozdíl jen ve faceliftu, ale ten facelift rozhodně nebyl krok špatným směrem ;-)