Ikonický Smart se vrací. Má 20 koní a stojí od půl milionu korun
Italská společnost Aznom Automotive použila kultovní Smart ForTwo jako základ pro nové mikroauto pro náctileté. Bude k dispozici ve verzích L6e a L7e.
Opravdu malých aut je na evropském trhu už docela málo, a pokud do nich mají usednout mladiství řidiči, nabídka je o to menší. V posledních letech se zároveň setkáváme s novým trendem, kdy specializovaní výrobci upravují původně spalovací modely na elektromobily s výrazně omezeným výkonem. A dnes se na evropském trhu objevuje zajímavá novinka, která zakládá na více než dvacetiletém mikroautě.
Kdysi inovativní Smart ForTwo znají snad všichni, co se aspoň trochu zajímají o auta. První generace malého městského vozu od Mercedes-Benzu se začala vyrábět už v roce 1998 a nejnovější třetí pokračování se přestalo vyrábět relativně nedávno – loni. Vůbec posledním modelem přitom byla elektrická verze Smart EQ ForTwo.
Italská společnost Aznom Automotive využila velké popularity malých aut pro náctileté na svém domácím trhu a právě uvádí na trh svou novinku, která zakládá na původním smartu ve verzi po faceliftu z roku 2002. Oficiálně se jmenuje Smart 4Teen „Bespoke Edition“ a je malým městským elektromobilem, za jehož volant mohou Italové usednout od čtrnácti let.
Z původně spalovacího dvoumístného smartu při přestavbě mizí benzinový, nebo naftový tříválec a nahrazuje jej elektromotor o 15 kW (20 koních) s 11,4 kWh lithium-železo-fosfátovým akumulátorem. Pomalejší verze L6e pro čtrnáctileté s maximální rychlostí 45 km/h slibuje dojezd až 140 kilometrů. K dispozici bude i rychlejší varianta L7e od 16 let s nejvyšší rychlostí 90 km/h a kratším dojezdem.
Smart 4Teen si navíc ponechává pověstnou bezpečnost dárcovského vozu s pevnou ocelovou skořápkou, airbagy, ABS nebo ESP. To jsou aktivní i pasivní bezpečnostní prvky, které jsou ve světě mikroaut pro náctileté, legislativně čtyřkolek, prvotřídním luxusem. Rozhodně nejsou standardní výbavou.
Novinka však není levná a nejspíše se stane exkluzivitou pro puberťáky z bohatých rodin. Základní cena začíná od 19.950 eur bez daně, přibližně 500 tisíc korun českých, a výrobce nabízí i stylovou individualizaci.
Nepochybně to není málo peněz za mikroauto, které zakládá na ojetém dvacetiletém modelu. Ten při přestavbě prochází kompletní demontáží, výměnou opotřebených dílů a celkovou renovací. I díky tomu si zákazníci mohou vybrat barevnou specifikaci i použité materiály.
