Smart #5 je nový konkurent Škody Enyaq. Terénu se nebojí a ujede přes 500 km
Dobrodružný charakter konceptu se údajně projeví i v sériové podobě. Na premiéru už přitom nebudeme čekat dlouho.
Pár měsíců po uvedení off-road střiženého konceptu #5 nám Smart oficiálně servíruje první fotky maskovaných prototypů sériového modelu. Své nejnovější a dosud největší SUV představí značka naplno už 28. srpna, a přestože uniklé fotky z čínského trhu terénní charakter vozu příliš nenaznačují, dle nových snímku se novinka výletu mimo zpevněné silnice taky nezalekne. Jako místo světové premiéry si navíc Smart vybral trochu nečekaně Austrálii.
Odhalení novinky u protinožců má podle Smartu reflektovat dobrodružnou duši a schopnosti modelu. Ostatně prototypy se na fotkách brodí i přes potoky nebo ve smyku drtí rozbahněné silnice. Kromě toho Smart rovněž plánuje vstup na australský trh s dosavadními modely #1 a #3, přičemž velká „pětka“ bude později následovat.
Na vybraných trzích v Evropě se novinka pustí do konkurenčního boje mezi středně velkými elektrickými SUV. S délkou 4705 mm se postaví například vedle Peugeotu e-5008 nebo Škody Enyaq. Bohatý vnitřní prostor má Smartu zajistit rozvor o délce 2900 mm, sedmimístná konfigurace interiéru (například jako u Peugeotu) se však zatím neočekává.
O pohonném ústrojí #5 se zatím Smart oficiálně nezmiňuje, předpokládá se ovšem možnost jednoho nebo dvou elektromotorů, v nejvýkonnější variantě o systémovém výkonu až 645 koní (474 kW). Z vývoje pod střechou Mercedesu a Geely navíc značka využije baterii o kapacitě přes 100 kWh a 800V architekturu pro rychlé nabíjení. U konceptu uváděl Smart dojezd přes 505 km.
Výkonný ředitel značky pro Evropu Dirk Adelmann už dříve uvedl, že novinka bude představovat nejvšestrannější model Smartu, který budou rodiny používat jako své primární vozidlo. Jak se SUV #5 popere o zákazníky na starém kontinentu, to se dozvíme už příští rok, kdy má model vstoupit do prodeje.