Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italdesign v Ženevě: Daihatsu D-Compact X-Over, Ford Mustang a studie Vadhò

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Giorgetto Giugiaro a jeho designérské studio Italdesign za sebou mají skvělý rok 2006, kdy sehráli významnou roli při vývoji nového Mini a trojčat Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Fiat Scudo, velkým úspěchem pro Italdesign je návrh Fiatu Grande Punto.

Pro ženevský autosalon si Giugiaro a jeho tým připravili tři koncepční vozy. První z nich je Daihatsu D-Compact X-Over, vyvinutý ve spolupráci s automobilkou Daihatsu na žádost společnosti Toyota Group. Tento malý crossover mířící do segmentu B má velmi blízko k sériové výrobě. Inovativní interiér malého automobilu je podle tvůrců přátelský a prosluněný. Daihatsu tento koncept přijalo doslova s otevřenou náručí a pokládá jej za příklad “harmonie s přírodou”.

Studie Fordu Mustang se představil již na loňském podzimním autosalonu v Los Angeles. Za návrhem jeho karoserie stojí Fabrizio Giugiaro, syn zakladatele Italdesignu Giorgetta Giugiara. I když je na první pohled jasné, že se jedná o Mustang, je také zřejmé, že s jeho karoserií si dali práci italští mistři. Díky nim, je vpředu širší o 30 mm a vzadu dokonce o 80 mm. Oproti sériovému vozu je o 40 mm snížena světlá výška a podvozek prošel úpravami v oddělění Ford Racing. Tato sportovní odnož Fordu má své zásluhy i pod kapotou, kde našla své místo pohonná jednotka z modelu Mustang GT, osmiválec do V o objemu 4,6 l, který díky spolupráci s kompresorem podává maximální výkon 368 kW (500 k).

Prototyp Vadhò, který se nedá jen tak lehce zaškatulkovat do některé z kategorií sportovních vozů. Jeho návrh působí tak trochu jako srážka sportovního vozu se stíhačkou. Podobnost s letadlem není náhodná, ale záměrná. V dvoumístném interiéru sedí řidič se spolujezdcem za sebou a automobil není ovládán volantem, ale dvojící joysticků, které jsou společně s pedály nastavitelné, tak aby měl řidič maximální pohodlí. Ovládání by-wire, tedy „po drátě“, umožňuje v případě výroby snadnou přestavbu na pravostranné nebo levostranné řízení.

V současné době se téměř nikdo neobejde bez vodíkové studie, a tak jej i Italdesign použil jako nejvhodnější palivo pro motor, který má být umístěn asymetricky na pravé straně uprostřed vedle posádky vozu. Na automobilu je poprvé použito stylizované G, představující nové logo pro kreace Italdesignu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
2. 3. 2007 08:55
Re: Taliani
Myslel som tym, ze splyvajuca zadna cast, to je automaticky o nieco dlhsie auto a tym padom aj vacsi kufor. Kratky useknuty zadok poskytne mensi kufor, ale pravidelnejsich tvarov s lepsim pristupom. Mohli by to skratka sekat tosku dalej, naco mi je 300 l kufor, ked je kratky a vysoky a nic vacsie ako cestovna taska sa do neho casto nevojde. Taky Colt napriklad by bol o kus hodnotnejsi, keby mal primerany kufor. Ale to je moj nazor, mozno ini maju odlisny pohlad na vec.
2. 3. 2007 06:36
Taliani
Tradicne dobre. Aj Mustangu vdychli vacsiu charizmu. Hlavne ten zadok je urobeny priam nadherne, to sa naozaj len tak nevidi. Aj ten maly "zelenacek" je celkom sik, nechapem iby jednu vec, ze vsetci po novom "usekavaju" auto hned za zadnymi kolesami. Vyzera to niekedy dost surovo, auto ma neprakticky maly kufor a lahky zadok skor na ceste odskoci. Pekne splyvajuce "zadky" sa uz na malych autach asi nenosia, je to skoda.
Avatar - masO
1. 3. 2007 20:24
Re: Italské krásky
...kdo neumí, učí. ;-) :-)
1. 3. 2007 16:32
Italské krásky
Co k tomu dodat?Kdo umí,ten umí,kdo neumí,ten č... ;-) Nádherné tvary,Italové prostě umí... :yes: :yes: :yes: