Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

J.D. Power Vehicle Dependability Study 2014: Nadvláda luxusních značek

Michal Fokt
Diskuze (32)
V nejnovějším americkém průzkumu spolehlivosti tříletých aut J.D. Power došlo k nevídané situaci - prvních pět míst obsadily japonské, evropské a americké prémiové značky.

Průzkum Vehicle Dependability Study, prováděný organizací J.D. Power je velice zajímavá anketa. Zabývá se totiž poměrně úzkou skupinou aut každé značky, konkrétně spolehlivostí nových vozů, jejichž majitelé je musí vlastnit plné tři roky. Díky tomuto koši dochází na pozicích (až na jisté, všem známé stálice) nezřídka k poměrně dramatickým změnám, které jasně ukazují, jak kvalitní auta dotyčná značka v daném roce vyráběla. Navíc jsou výsledky z předchozích let docela dobře dohledatelné a například zájemci o ojetý, ale pochopitelně i nový vůz mohou být velmi užitečné.

V průzkumu pro letošní rok se tedy J.D. Power VDS věnuje autům modelového roku 2011 a ten letos přinesl hodně zajímavé pořadí. Než se na něj vrhneme, mělo by ale ještě zaznít, že sledovaným parametrem je počet závad za poslední rok na 100 vozidel (PP100) a tedy čím nižší číslo, tím méně poruch a tím vyšší pozice v žebříčku. Letos je průměr PP100 na hodnotě 133 a rozptyl není vůbec zanedbatelný. Zatímco nejlepší Lexus měl na 100 aut hlášeno jen 68 závad, Mini na konci seznamu 185, tedy téměř třikrát tolik!

Zmíněním Lexusu se dostáváme k faktu, že v modelovém roce 2011 dělaly nejspolehlivější vozy prémiové značky. Nejen že obsadily prvních pět míst, ale do Top 10 se jich dostalo hned osm a jedna (BMW) skončila těsně za první desítkou. Lexus je následován Mercedesem, ovšem s velkým odstupem (104 PP100) a na pódium se dostal Cadillac, tedy od každého automobilového superregionu jeden zástupce.

"Brambora" zbyla na Acuru a ano, pátý Buick je také do jisté míry považován za prémiovou značku, byť ne až tak prestižní, jako ty ostatní v USA. Do elitní společnosti se vklínila na šesté pozici Honda, za kterou je další prémiovka Lincoln a osmou Toyotu nahání (ovšem opět s jistým odstupem) dvojice Porsche a Infiniti.

Co se poslední desítky týče, i tam se nachází značky z Japonska, Evropy a USA. Nejvíce trápí své majitele Mini, což je v ostrém kontrastu s pozicí mateřského BMW, důvody k chlubení nemá ale ani Dodge a Land Rover. Další na SUV specializovaná značka Jeep drží basu, pátý od konce je Hyundai, jehož vývoj v posledních letech si vysloužil samostatný článek. Druhou pětku tvoří Mitsubishi, Ram, Volkswagen, Chrysler a trošku překvapí i nepříliš lichotivá pozice Scionu, patřícímu Toyotě.

J.D. Power letos odhalil nárůst problémů s motory a převodovkami, přičemž potíže mají zejména menší čtyřválce a velké diesely, zatímco největšími držáky jsou benzinové šestiválce. Co se týče kompletního žebříčku značek a nejspolehlivějších vozů v každé z 21 sladovaných kategorií, naleznete je ve fotogalerii.

Michal Fokt
Diskuze (32)
Avatar - Choochoo
2. 3. 2014 20:11
Re: "spokojenost" je jenom měřítko účinnosti reklamy.
vw udelal dobre ze tam chce nasadit az nove reminkove TSI. Retezove TSI by znacku odrovnalo na USA trhu a dopadly by jak frantici nekdy v 80letech nebo kdy to bylo. Proste by to tam musely zavrit a zkusit tak za 20 let ;-)
Avatar - Choochoo
2. 3. 2014 20:10
Re: "spokojenost" je jenom měřítko účinnosti reklamy.
USA je nezavisly trh, kdyz vyskrtnem americke znacky. Tady se ukazuje kdo umi. V textu je hezky napsano o problemeych se 4-valci. Kdo tam asi tak z evropy ty problemy ma, kdo to tam zatahl??? Muzou byt radi, ze jim tam vw neprodavalo TSI minule generace, to by asi nemeli pro ne u dna ani kolonku >:D
2. 3. 2014 20:07
Re: Neviem či je to len môj pocit..
Takže jedna paní (slečna) povídala. >:D
Fakt výborné.
2. 3. 2014 20:06
Re: Honda
:yes:
2. 3. 2014 20:06
Re: "spokojenost" je jenom měřítko účinnosti reklamy.
:yes: