Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar zvažuje kompaktní hatchback. Jeho vizi představil už před 17 lety

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Britská automobilka řeší, jak v dalších letech zlepšit své modelové portfolio. Kromě jiného je ve hře i zbrusu nový prémiový hatchback.

Značka Jaguar se stejně jako většina ostatních zotavuje z následků pandemie koronaviru. Kromě toho také přemýšlí nad přestavbou svého modelového portfolia, která by v brzké budoucnosti mohla přinést minimálně jeden nový model.

Podle nepotvrzených informací by v nabídce mohl nahradit sedany XE a XF. Jaguar chce hlavně auto, které bude vydělávat. Není tedy vyloučeno, že sáhne po nějaké konvenčnější karosářské variantě.

Do hry se tak vrací myšlenka kompaktního hatchbacku, jenž by ve sféře prémiových aut soupeřil s BMW řad 1, Mercedesem třídy A či Audi A3. „Rád bych vytvořil několik menších aut. A tak nějak cítím, že by pro takový vůz nyní mohla být ideální doba,“ sdělil nový šéf designu Julian Thomson.

„Naše hodnoty jsou ideální pro zájemce, kteří chtějí efektivní vozy, ale stále mají rádi kvalitu, luxus, hezký design a požitek za volantem,“ vysvětluje Thomson, co všechno bychom od potenciální novinky mohli očekávat.

Pro Jaguar by to v segmentu prémiových kompaktních hatchbacků byla premiéra, tedy pokud by se vůz dostal až do sériové podoby. S myšlenkou kompaktu v podobě konceptu si značka pohrávala už před dlouhými sedmnácti lety. Roku 2003 přivezla na frankfurtský autosalon vizi R-D6, což byl jeden z prvních projektů tehdejšího nového šéfdesignéra Iana Calluma. Někdejší koncept si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii.

Otázkou zůstává, zdali by britská automobilka měla pro takový vůz vhodnou platformu. Čistě elektrická limuzína XJ je na cestě a půjde o první vůz postavený na architektuře MLA, jež umožňuje zástavbu spalovacích, plug-in hybridních i čistě elektrických pohonů. Není ale jisté, jestli by taková platforma byla vhodná a výhodná pro kompaktní model. Na odpověď si musíme ještě nějaký čas počkat.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

22. 6. 2020 23:25
Coming soon...
Niekde v britskej tlaci som cital, ze ma jag a lr v najblizsom obdobi ohlasit rusenie niektorych modelov, jag nevyraba je zavrety minimalne do septembra, tata predalo v uk oceliarne... Sam som zvedavy ako to dopadne
22. 6. 2020 22:02
Re: Opravdu se automobilky zotavují?
Opravdu nechápu, proč údajně "nejlepší jízda na webu" musí zaměstnávat redaktory této úrovně. Asi kvalitiního a zkušeného redaktora nejsou ochotni patřičně zaplatit.... ;-\
22. 6. 2020 21:47
Re: To je Psycho!
Kabaň "nezdrhl", ale odešel hrdě středem, když ho šéfdesignér BMW nutil do tvorby obludných nových Baworáků, přizpůsobených čínskému nevkusu (vč. hnusných megaledvin). Takže asi tak. :-|
22. 6. 2020 21:18
Opravdu se automobilky zotavují?
Myslím, že vidíte sklenici vody poněkud příliš plnou, pane Kolmane... Automobilky právě teď řeší, jak v důsledku koronavirové krize zmenšit výrobní kapacity, snížit počet zaměstnanců a jak financovat nařízené zpřísnění exhalačních limitů. Z téhle krize a dalších nepříznivých okolností se začnou zotavovat tak asi za dva až tři roky, do té doby budou jen hledat cesty k přežití.
Poněkud mě znechutilo Vaše přejímání hloupých informací, popř. nesprávný převod do češtiny. Ano, Jag hledá jednoho nástupce za dva současné modely, ale cestou k tomu není náhrada XE a XF "kompaktním hatchbackem". Kompaktní hatchback ještě není na stole, pokud bude rozhodnuto o vyčlenění peněz na takový model, práce na něm teprve započnou. A zcela určitě nebude vycházet z konceptu starého 17 let.
Všechna 3 Vaše tvrzení Vám každý jen trochu v průmyslu zorientovaný čtenář omlátí o hlavu. Vaši hlavu. Opravdu máte tento typ článků zapotřebí?!
22. 6. 2020 18:43
road to hell...
Napchajú kopy peňazí do nového modelu, potom výkon... a cena od 50 tisíc €.
Svet sa už nevie dočkať! :no: