Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Red Bull Racing
Red Bull Racing
Red Bull Racing
Red Bull Racing
12
Fotogalerie

Jak vznikala speciální kombinéza pro stáj Red Bull? A víte, že nebyla první?

Ve Velké ceně Turecka zvolila stáj Red Bull speciální bílé lakování, jímž vzdávala hold dodavateli motorů Honda. A kromě monopostů došlo i na kombinézy Puma.

Kombinézy v bílé barvě vytvořila Puma jako specialitu jen a pouze pro tento závod. Proč právě v Turecku? Red Bull chtěl Hondě poděkovat za úspěšné tažení šampionátem F1 na domácí půdě v Japonsku, závod v této destinaci byl však zrušen a namísto něj soutěž cestovala právě do Istanbulu. A tak se poděkování odehrálo právě tady.

Nešlo přitom o první specialitku z dílny Red Bullu a Pumy. První netradiční kombinézy s názvem Lederhosen obě značky prezentovaly již v Rakousku před pěti lety. Následovaly kovbojské kombinézy pro závod v Austinu 2019 a nakonec design smokingu oslavující Jamese Bonda na Silverstone před dvěma lety.

„Nebojíme se udělat něco trochu jiného. Speciální edice závodních kombinéz je něco, co jsme v týmu v minulosti dělali, ale nyní jsme se tomu po nějakou dobu nevěnovali,“ říká šéf týmu Red Bull Racing Honda Christian Horner.

„Bílá kombinéza vznikla jako poděkování našim přátelům v Hondě. Chtěli jsme vzít něco z jejich dědictví bílých uniforem a livrejů z 50. a 60. let a přenést to do současnosti,“ vysvětluje vznik nápadu Greg Auchterlonie, vedoucí designu.

Když je proces návrhu dokončen, přichází na řadu výroba. Továrna na závodní vybavení Puma sídlí v Turíně a zásobuje závodní týmy po celém světě. „Okamžitě zkontrolujeme, zda je možné návrh realizovat z hlediska tkanin a vzorů a poté přejdeme k rozmístění log, pruhů a dalších designových prvků,“ uvedl Maurizio Sicco, jenž je u Pumy zodpovědný za závodní kombinézy.

Materiály a bezpečnostní prvky jsou u speciálních edicí stejné jako pro každou jinou kombinézu. Zajímavé je, že ještě před 10 až 12 lety vážila kombinéza klidně 1,5 kilogramu. Dnes je to podstatně méně. Třeba i díky tomu, že loga se už nevyšívají, ale tisknou, aby byla co možná nejlehčí.