Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je rychlejší první generace Audi R8 s V8, nebo aktuální TTS?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

První generace Audi R8 s vidlicovým osmiválcem představuje jednu z nejlevnějších cest k supersportu s velkým motorem uprostřed. Ale co se rychlosti týče, může mít překvapivé problémy.

Tedy ne že by R8 s atmosferickým 4,2litrovým osmiválcem byla pomalá - výkon 420 koní (309 kW) stačí k akceleraci z klidu na stovku za 4,6 sekundy a maximálce 301 km/h. A to opravdu není špatné.

Jenže doba se změnila a dnes se s německým supersportem, který se vyráběl v letech 2006 až 2012, mohou srovnávat i "lidovější" auta. Tak se nabízí otázka: je tedy lepší koupit si ojetou Audi R8 s V8 (sehnat se dá i za milion), nebo si pořídit nějaký nový vůz, který bude stát podobně, bude podobně rychlý, akorát to holt nebude klasický supersport?

Magazín Carwow se pokusil najít odpověď srovnáním R8 s jinou audinou - modelem TTS. Ten u nás nový stojí asi 1,5 milionu korun.

O pohon  TTS se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 306 koní (224 kW), který vůz dostane z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h.

Takže i když výkon jasně hovoří pro osmiválcovou R8, údaje o dynamice naznačují, že by souboj obou vozů mohl být napínavější, než byste asi od souboje supersportovní R8 s "obyčejnějším" TTS na první dobrou čekali.

Nebudeme prozrazovat, jak přesně srovnání (sprint na čtvrt míle, pružné zrychlení a test brzd) dopadlo, pusťte si raději video. Pro úplnost jen dodáme, že oba vozy mají pohon všech kol a R8 dorazila s manuální převodovkou. TTS bylo vybaveno 7stupňovým DSG.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme