Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je rychlejší první generace Audi R8 s V8, nebo aktuální TTS?

Jan Zajíc Jan Zajíc 19. 8. 2019
69
Zobrazit náhledy (69)
Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi R8 Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé Audi TTS Coupé

První generace Audi R8 s vidlicovým osmiválcem představuje jednu z nejlevnějších cest k supersportu s velkým motorem uprostřed. Ale co se rychlosti týče, může mít překvapivé problémy.

Tedy ne že by R8 s atmosferickým 4,2litrovým osmiválcem byla pomalá - výkon 420 koní (309 kW) stačí k akceleraci z klidu na stovku za 4,6 sekundy a maximálce 301 km/h. A to opravdu není špatné.

Jenže doba se změnila a dnes se s německým supersportem, který se vyráběl v letech 2006 až 2012, mohou srovnávat i "lidovější" auta. Tak se nabízí otázka: je tedy lepší koupit si ojetou Audi R8 s V8 (sehnat se dá i za milion), nebo si pořídit nějaký nový vůz, který bude stát podobně, bude podobně rychlý, akorát to holt nebude klasický supersport?

Magazín Carwow se pokusil najít odpověď srovnáním R8 s jinou audinou - modelem TTS. Ten u nás nový stojí asi 1,5 milionu korun.

O pohon  TTS se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 306 koní (224 kW), který vůz dostane z klidu na stovku za 4,5 sekundy. Maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h.

Takže i když výkon jasně hovoří pro osmiválcovou R8, údaje o dynamice naznačují, že by souboj obou vozů mohl být napínavější, než byste asi od souboje supersportovní R8 s "obyčejnějším" TTS na první dobrou čekali.

Nebudeme prozrazovat, jak přesně srovnání (sprint na čtvrt míle, pružné zrychlení a test brzd) dopadlo, pusťte si raději video. Pro úplnost jen dodáme, že oba vozy mají pohon všech kol a R8 dorazila s manuální převodovkou. TTS bylo vybaveno 7stupňovým DSG.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku