Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeli jsme rallye Škodou 1100 OHC: Jak jsme porazili Jackyho Ickxe

Petr Slováček
Diskuze (2)
Už nikdy si neumyju ruku. Potřásl mi s ní sám Jacky Ickx a popřál hodně štěstí v soutěži. Formulová legenda a vítěz šesti Le Mans ho potřeboval víc. Náš tým se Škodou 1100 OHC ho porazil o osmnáct příček!

Tři, dva, jedna! Odpočítávám řidiči číslovky v angličtině a při tom mu mávám před očima stopkami. Stydím se za to, že na něj musím řvát – vždyť je to sám vedoucí komunikace Škody Auto Peik von Bestenbostel.

Jenže adrenalin mě nutí křičet, a hlavně se snažím přehlušit vytočený motor našeho historického závoďáku Škoda 1100 OHC z roku 1958. Má trubkový rám s laminátovou karoserií, čtyřválcový motor 1089 cm3 s 92 koňmi, pohon zadních kol a transaxle proslavený Škodou Popular či Rapid. Pětistupňová převodovka je tedy vzadu u nápravy, po jejích stranách jsou bubnové brzdy. Zkrátka unikát, kterého se vyrobily jen dva kusy. Tenhle vytáhli z muzea v Mladé Boleslavi a druhý mají až v Anglii. Ještě vznikly dva vozy s pevnou střechou a hliníkovou karoserií, ale nedochovaly se.

Teď mě spíš zajímá, že koncovka výfuku ústí přímo pod zadkem spolujezdce a při každém protúrování mi zaburácí do pravého ucha. Veškerá komunikace ve voze je tak odkázána jen na to levé – celých skoro dvě stě kilometrů soutěže na sebe s řidičem řveme. Vždyť náš okruhový speciál nemá střechu, ale ani čelní okno. O rychlost tady sice nejde, přesto potřebujeme mrštnost a přesné ovládání někdejšího supersportu. Ve čtyřech etapách na nás čekají další dílčí úkoly náročné na přesnost a souhru navigátora s pilotem – třeba zastavení na terčík či zdolání vytyčeného úseku na setinu sekundy.

Nakonec končíme až šestapadesátí z dvaadevadesáti vozů a nepochybně nesu vinu za své navigování. Ale rozhodovaly skutečně milimetry a vteřiny. My jsme během bezmála dvou set kilometrů soutěže, čtyř etap a několika dílčích zkoušek nasbírali 2518 trestných bodů. Vítěz Christian Kramer s „Rackem“ Mercedes-Benz 300 SLC jich měl jen neuvěřitelných 341. Druhý v pořadí, německý tým Škodovky s vozem 130 RS, byl pozadu pouze o 38.

Legendy na startu

Na start veteránské rallye nasadily své vozy historické divize automobilek Škoda, Volkswagen, Porsche či Seat. Za volanty muzejních unikátů byste našli světoznámé osobnosti. Škodu 130 RS vodil úspěšný soutěžák Matthias Kahle, s Porsche 356 jel Jacky Ickx a muzejní VW Golf GTI první generace řídil Hans-Joachim Stuck, přezdívaný Rainmaster kvůli tomu, jak bravurně dokázal při závodech DTM či v Le Mans jezdit na mokru.

Co je SBC?

Jen pro velmi důležité vozy. To je podtitul akce Schloss Bensberg Classics. Poprvé se konala v roce 2009 a hned si vydobyla světové renomé. V jejím rámci se koná soutěž elegance, která byla dokonce přijata do exkluzivní série Louis Vuitton Classic Concours Award po boku Pebble Beach v Kalifornii nebo Villa d´Este v Itálii. I trasa letošního, pátého ročníku vedla okolím města Bergisch Gladbach nedaleko Kolína nad Rýnem. Start a cíl jednodenního klání byly na nádvoří zámku Bensberg. Během čtyř soutěžních etap jsme najeli skoro dvě stě kilometrů.

Video se připravuje ...

Petr Slováček
Diskuze (2)
Avatar - Invert
22. 9. 2013 17:13
Sakra...
Mít tohle fáro doma, byl bych nejštastnější člověk na světě :-)