Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

K mání je jinak vyprodané Bugatti Divo. Může být vaše za pořádný balík

Jan Zajíc Jan Zajíc Aktualizováno 9. 8. 2022 • 00:05
32
Zobrazit náhledy (32)
Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo Bugatti Divo

Když se Bugatti Divo v roce 2018 oficiálně představilo světu, bylo už v tu dobu vyprodané. Jestli jste tehdy možnost koupit si tohle hyperauto promeškali, nyní máte šanci to napravit.

U jednoho francouzského prodejce se totiž objevil kus dostupný k okamžitému odběru. Jde o exemplář s tmavě šedou karoserií, na níž najdeme také tyrkysové a karbonové doplňky. Podobnou barevnou kombinaci nalezneme v interiéru, v němž je však ještě více zastoupen tyrkys. Vůz, registrovaný v červnu loňského roku, je prakticky nejetý, na odometru by měl mít 500 kilometrů, což víceméně odpovídá továrním testům vyrobených automobilů.

Před předáním zákazníkovi totiž každé Divo absolvuje zkušební jízdu, během níž za zhruba pět hodin ujede na 300 kilometrů v okolí Molsheimu. Trasa vede po klikatých silničkách i dálnicích, aby bylo možné řádně otestovat řízení, práci podvozku i chování převodovky.

Na ranveji letiště v Colmaru pak následují vysokorychlostní jízdy tempem přes 250 km/h. Tam je mimo jiné testována funkce launch control a chování při rychlé změně směru ve vysoké rychlosti. Poté už je tu jízda klidnějším tempem po dálnici, kvůli řádnému uchlazení osmilitrového agregátu. Pak následuje ještě jedna kratší testovací jízda dlouhá 50 kilometrů.

Pokud se jeví všechno v pořádku, je Divo svlečeno ze své ochranné fólie a jsou mu nasazena ta správná kola i původní kryt podvozku. A na řadu přichází pečlivá vizuální obhlídka, trvající více než šest hodin.

Divo technicky vychází z modelu Chironu, má však výrazně přepracovanou karoserii s mnohem agresivnějším designem. Jestliže Chiron byl navržen pro co nejvyšší maximální rychlost, u Diva šla o co nejlepší schopnosti v zatáčkách.

O pohon se stará čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec naladěný na 1.500 koní (1.103 kW). Větší zaměření na jízdu v zatáčkách však znamená, že Divo z hlediska maximální rychlosti není tak schopné jako Chiron. V jeho případě je totiž maximálka omezena na 380 km/h. Zároveň ale řidiči mohou využít o 90 kilogramů vyššího přítlaku, díky němuž auto dosáhne bočního přetížení o síle 1,6 g. Z klidu na 100 km/h novinka zrychlí za 2,4 sekundy, stejně jako Chiron.

Pro Divo Bugatti naplánovalo produkci pouhých 40 exemplářů. A jak už jsme si řekli, v době představení byla celá série vyprodaná. Že je momentálně jeden stroj k mání, je tedy mimořádně vzácné.

Zatímco ale standardní cena Bugatti Divo podle dostupných informací startovala na částce okolo 5 milionu eur bez daně, což je nyní v přepočtu asi 123 milionů korun, za okamžitě dostupný vůz prodejce žádá dokonce 13,2 milionu eur, tedy zhruba 324 milionů korun...

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata