Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia No.3 v Ženevě 2009

Diskuze (0)

Na stánku automobilky Kia bylo opravdu rušno. Každý chtěl co nejlépe prozkoumat „Studii číslo 3“, tedy budoucí nové MPV v modelovém portfoliu značky Kia Motors. Číslo 3 znamená, že podobný model bude třetím v hierarchii značky Kia, po Picantu a Riu

Na stánku automobilky Kia bylo opravdu rušno. Každý chtěl co nejlépe prozkoumat „Studii číslo 3“, tedy budoucí nové MPV v modelovém portfoliu značky Kia Motors. Číslo 3 znamená, že podobný model bude třetím v hierarchii značky Kia, po Picantu a Riu. Výroba je potvrzena na rok 2009 do tuzemské továrny v Nošovicích.

Pohled shora ukazuje netradiční řešení prosklení střechy s automatickou protisluneční clonou, které ale nemá moc šancí na postup do výroby. Podobné je to i s diodově zvýrazněným obrysem masky, s novým charakteristickým zúžením ve střední části a devatenáctipalcovými koly.

Studie dlouhá 4035 mm se svým luxusním pojetím nejvíce blíží současné Lancii Musa, sériové provedení ale bude Kia chtít nabízet běžným zákazníkům a zákaznicím. Rodinný charakter auta prý nebude v tomto případě v rozporu se zábavou za volantem. Rozvor studie měří 2615 mm, výška 1600 mm a šířka 1760 mm.

Design studie Kia No. 3 byl vytvořen designérem Gregory Guillaumem ve frankfurtském designovém středisku pod vedením šéfa designu Kie Petera Schreyera.

Nová příď a další variace na moderní pojetí masky chladiče mají nalákat návštěvníky a snad dále posunout image značky směrem k netuctovému a bohatě individualizovatelnému zboží. Hlavní designérskou boční linii zvýrazňuje na tmavém autě vysoce kontrastní bílé orámování prosklení. Světlomety využívají diodovou techniku.

Sériový model bude přímou konkurencí novému Opelu Meriva, Hondě Jazz nebo stávajícímu Renaultu Modus. Malé MPV se v Ženevě představilo zatím jako studie, ale snad ještě na konci letošního roku se dočkáme sériové verze. Podle oficiálních informací jde o předskokana modelu, který bude pro evropské trhy vyráběn v továrně Hyundai v Nošovicích, paralelně s modelem Hyundai i30. Interně má novinka kódové označení YN, očekává se technická příbuznost se Soulem a Hyundaiem i20 (podvozek, motory, systém Idle Stop&Go). Potvrzeny jsou tři čtyřválce 1,4 l a 1,6 l, jeden z nich spalující naftu. Potvrzena je také výroba odvozeného modelu se značkou Hyundai.

Ondřej Láník

Diskuze (0)