Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Kia Optima 1.7 CRDi a Renault Talisman 1.6 dCi – Souboj alternativ

David Bureš
Diskuze (329)
Kia i Renault nabízejí zajímavou alternativu k Passatu, Superbu, Mondeu nebo třeba Insignii. Vyplatí se nad Optimou a Talismanem zauvažovat?


Úvod, pořizovací náklady


Při pohledu na české silnice se může leckdy zdát, že střední třída je jen o Škodě Superb a Volkswagenu Passat. Tyto modely sice prodejům ve své kategorii jasně kralují, i mnohé další značky jsou ale v tomto segmentu zastoupeny zajímavými vozy. Rozhodli jsme se proti sobě postavit dvě taková auta, která jsou z hlediska českých prodejů spíše alternativami – Kiu Optimu a Renault Talisman.

Oba soupeři kráčí vlastním směrem. Na jedné straně stojí Optima, která byla globálně úspěšným modelem, a proto se v nové generaci příliš nezměnila – třeba vzhled se posunul jen v detailech. Na druhé straně Talisman je ukázkou radikální proměny. Renaultu se ve střední třídě poslední dobou moc nedařilo, a tak svého zástupce v segmentu výrazně proměnil – vedle techniky se měnil i název. Talisman tímto způsobem dává najevo, že není nástupcem jednoho modelu, ale hned dvou – vedle Laguny také o segment většího Latitude.

Talisman i Optima v tuto chvíli sázejí výhradně na karoserii typu sedan. U Renaultu je to změna, protože předchozí Laguna bývala dlouhá léta liftbackem. Oba vozy do budoucna dorazí také ve verzi kombi, což je v Evropě oblíbenější varianta. Talisman Grandtour se začne v Česku prodávat v květnu, Optima Sportwagon pak zhruba v září.

Sedany jsme vyzkoušeli se vznětovým motorem, který ve střední třídě nadále zůstává jasně nejoblíbenější volbou. Optima navíc na českém trhu ani jinou možnost v tuto chvíli nenabízí. V obou případech je znát trend downsizingu, ani jedno z aut v tuto chvíli nenabízí dvoulitrový turbodiesel. Talisman tak nabídne maximálně 1.6 dCi (118 kW), zatímco Optima vsadila na 1.7 CRDi (104 kW).

Oba motory jsme otestovali v kombinaci s automatem. Renault i Kia sázejí na dvouspojkovou převodovku, u Francouze šestistupňovou, v Korejci najdeme o kvalt více. U Optimy se za automat připlácí 55.000 korun, u Talismanu je v případě testovaného agregátu standardem.

Optima levnější, Talisman nabízí více

U vozů značek Kia i Renault jsme si zvykli na nízké cenovky, přičemž Optima i Talisman rovněž patří mezi ty levnější vozy střední třídy na trhu. Kia s testovaným motorem 1.7 CRDi (104 kW) a dvouspojkovou převodovkou přijde na 739.980 korun, Renault s turbodieselem 1.6 dCi (118 kW) pak stojí 764.900 korun. Málo to není, v daném segmentu jsou to ale u srovnatelných motorů spíše nižší částky.

kia renault testy strednitrida srovnavacitesty kia renault testy strednitrida srovnavacitesty

Bližší pohled do ceníku navíc dokazuje více než slušnou základní výbavu obou protivníků. Talisman i Optima se už v základu chlubí dvouzónovou automatickou klimatizací, elektricky sklopnými zrcátky nebo navigací. Korejský sedan dále přidává aktivní asistent pro jízdu v pruzích nebo přední parkovací senzory. Zajímavostí jsou příplatky, které u obou aut v mnoha případech stojí stejně. Na totožnou částku přijde metalíza (+18.000 korun) i balíček vyhřívaného volantu a vyhřívaných předních sedadel (+10.000 Kč).

Pořizovací nákladyKia OptimaRenault Talisman
*Součást paketu Winter**Součást balíčku City Pack, ***Vision systém, ****Winter Pack
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.7 CRDi (104 kW) 7DCT1.6 dCi (118 kW) EDC
Stupeň výbavyComfort/739.980 KčZen/764.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]dvouzónovádvouzónová
Litá 16" kola [Kč]SS
Metalíza [Kč]18.00018.000
Navigace [Kč]SS
Parkovací senzory přední [Kč]S20.000**
Parkovací senzory zadní [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]S2.000
Světelný/dešťový senzor [Kč]SS
Světlomety [Kč]xenonové/20.000diodové/25.000
Tempomat [Kč]SS
Varování před opuštěním jízdního pruhu [Kč]S15.000***
Vyhřívaná přední sedadla [Kč]10.000*10.000****
Vyhřívaný volant [Kč]10.000*10.000****
Zadní parkovací kamera [Kč]-20.000**
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]17.666/7.06328.681/8.705
Přední/zadní nárazník [Kč]12.023/15.13017.004/16.322
Přední blatník [Kč]7.8455.218
Čelní sklo [Kč]12.4457.927
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]2.921 + 3322.690 + 550
Hodinová sazba v servisu [Kč]664786
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]17.09231.889
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/125/3/12
Prodloužená záruka-5/200.000 km

V základní verzi Optima Talisman předčí, když však porovnáme vrcholné modely, role se rázem otočí. Talisman totiž dokáže nabídnout i prvky, které byste v nabídce Optimy hledali marně. Mezi ně patří natáčecí zadní náprava, sedačky s masážní funkcí nebo head-up displej (byť jednoduše řešený promítáním na sklíčko). I při objednání všech příplatkových prvků se cena Talismanu udrží na rozumné úrovni – plně vybavené auto stojí kolem milionu. V otázce ceny je to tudíž vyrovnaný souboj – Talisman zaujme technofily hledající maximum výbavy, Optima zase zákazníky jdoucí po atraktivní cenovce.

Z hlediska servisních nákladů je na tom lépe Kia. Korejská značka nabízí nižší hodinovou sazbu v servisu i nižší náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 kilometrů. Stejně tak většina sledovaných náhradních dílů je u Korejce levnější. A když k tomu přidáme srovnání záruk, zjistíme, že v souboji pořizovacích nákladů je Optima vítězem.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia OptimaRenault Talisman
Základní cena87
Standardní výbava a příplatky88
Servis86
Záruky109
Průměr8,507,50

Design, praktičnost


Optima sportovnější, Talisman elegantnější

Optima vs. Talisman je souboj dvou tvarově povedených automobilů. Zatímco Korejec je laděn atleticky a sportovněji, Francouz je ryzím elegánem. U obou aut však najdeme jistou pihu na kráse. Zatímco u Optimy poněkud vadí kulaté přední mlhovky, které moc neladí k celkovému ztvárnění přídě, u Talismanu jsme si stále nezvykli na diodové „bumerangy“ hlavních světel, které působí jako dodatečně přidané. Čtvercové tlačítko otevírající kufr pak narušuje jinak elegantní záď. To nešlo kliku zavazadelníku zakomponovat do loga značky?

Také uvnitř hrají oba soupeři na zcela odlišnou notu. Zatímco Renault u vyšších verzí vsadil na ovládání rozměrnou dotykovou obrazovkou, na níž soustředil většinu ovládacích prvků, Kia se nevzdala klasických tlačítek. Displej multimediálního systému tu sice nechybí, tvar hlavice volicí páky nebo stínící pás na čelním skle jsou však lehkým závanem devadesátých let.

To Renault je jasně modernější – o rozměrném dotykovém displeji s 8,7“ byla již řeč, další obrazovka se nachází v kapličce s přístroji. Francouz navíc nabízí širokou individualizaci grafiky obou displejů, což u Optimy nenajdeme. Jen je otázkou, zda tato modernost není na škodu – v případě vertikálně orientovaného displeje se ovládání intenzity ventilace soustředilo do multimediálního systému, což není moc praktické.

Z hlediska intuitivnosti ovládání multimediálního systému navíc boduje spíše Kia. Kvůli množství funkcí je menu Renaultího systému R-Link 2 možná až příliš složité a některé prvky se hůře hledají. Český překlad navíc mnohdy není logický – třeba head-up displej je v menu nazýván jako hlavní displej.

kia renault testy strednitrida srovnavacitesty kia renault testy strednitrida srovnavacitesty

Zatímco v nabídce nejmodernějších hraček Talisman boduje, v kvalitě zpracování na soupeře ztrácí. V tomto ohledu totiž jasně kraluje Kia. Výběr materiálů i jejich kvalitní zpracování zaslouží obdiv, to v Talismanu najdete lacinější detaily (třeba startovací tlačítko z Capturu), lícování pak není z nejpřesnějších – stačí se podívat na „dřevěný“ dekor před spolujezdcem. Něco takového budete v Optimě hledat marně. V Talismanu nám též vadí lesklé plasty na středovém panelu kolem dotykového displeje, které se snadno a viditelně ušpiní. Poté nepomůže ani leštění speciálním hadříkem, který je dodáván k multimediálnímu systému R-Link 2.

Volant Optimy by mohl mít silnější věnec, nepotěší ani množství tlačítek. Oceňujeme však vyhřívání – vyhřívaný je celý věnec, zatímco u Talismanu tradičně jen místa úchopu v pozici tři čtvrtě na tři. Volant Talismanu se příjemně drží, ovládání zůstává stejné jako u ostatních Renaultů – zesilování rádia a změna stanic se nachází pod volantem, přepínání tempomatu a omezovače rychlosti je na středovém tunelu. Zákazníkům značky tato řešení údajně vyhovují a jsou na ně již zvyklí, z ergonomického pohledu se nám ale stále moc nezamlouvají.

HODNOCENÍ DESIGNUKia OptimaRenault Talisman
Vnější vzhled77
Vnitřní vzhled87
Zpracování97
Ergonomie87
Konektivita79
Průměr7,807,40

Podobný vnitřní prostor

Vnější rozměry obou aut jsou velice podobné, stejně tak rozvor náprav (2.805 mm Optimy vs. 2.808 mm Talismanu), z čehož vyplývá i podobný vnitřní prostor, který plně postačuje. V Optimě možná některým řidičům bude vadit vyšší posaz, v Talismanu zase střecha klesající k čelnímu oknu.

Byť se to z absolutních čísel zjištěných naším měřením nezdá, více prostoru na zadních sedadlech naleznete v Optimě, kde je místa pro kolena opravdu habaděj. Také v Talismanu se na zadní sedadla pohodlně usadí i dospělá osoba, bude se ale muset spokojit s průměrným prostorem pro hlavu. Také v příčném směru Optima Talisman překonává. Celkově je ale místo na zadních sedadlech v obou konkurentech spíše průměrné – Škoda Superb nebo Volkswagen Passat jsou na tom lépe.

Lépe se nám na zadních sedadlech sedělo v Optimě. V Talismanu nám vadilo příčené prošívání. Pokud nesedíte přesně ve vzpřímené pozici (což na delších cestách nelze), tlačí toto prošívání do kostrče. To v Optimě může maximálně vadit trochu tvrdší opěrka hlavy.

kia renault testy strednitrida srovnavacitesty kia renault testy strednitrida srovnavacitesty

V souboji zavazadelníků má jasně navrch Francouz. Jeho objem 608 litrů patří mezi největší v segmentu, lépe je na tom jen Škoda Superb liftback. Naopak 510 litrů Korejce je průměrná hodnota. Sklápění zadních sedadel navíc není příliš šikovné, je nejdříve potřeba v kufru vytáhnout páčku a pak opěradla ručně sklopit.

HODNOCENÍ INTERIÉRUKia OptimaRenault Talisman
Prostornost98
Přední sedačky89
Zadní sedačky87
Kufr79
Variabilita67
Průměr7,608,00

Motor, jízda


Optima i Talisman spořílky

V dnešním testu se proti sobě postavila auta, která se rozhodla vsadit spíše na menší motory. Pod kapotou Optimy pracuje turbodiesel 1.7 CRDi se 104 kW, který je vylepšenou verzí jednotky z předchůdce. V rámci úprav se agregát dočkal o 4 kW vyššího výkonu, zajištěného novým turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. Jinou možnost čeští zákazníci aktuálně ani nemají, byť třeba v Německu je k dispozici i benzinový dvoulitr se 120 kW.

Talisman sice nabízí výběr ze tří různě výkonných turbodieselů, vrcholné 1.6 dCi ale dává stále relativně skromných 118 kW. Renault argumentuje tím, že nabídka pokrývá většinu zákaznických preferencí. Naopak Kia přiznává, že si všímá zájmu klientů o silnější agregát, a proto uvažuje nad jeho příchodem. Jisté již je obohacení nabídky o plug-in hybrid.

Slabší výkon je v obou případech znát. Především Optima se svými 104 kW a 340 N.m v dálničních stoupáních nebo při předjíždění ztrácí dech. Při běžné jízdě je vše v pořádku, autu ale chybí výkonová rezerva. Také Talisman není žádný trhač asfaltu, jeho dvakrát přeplňovaný čtyřválec se 118 kW a 380 N.m si ale s vozem umí poradit výrazně lépe než sedmnáctistovka Kie a na dálnici Talisman i v plném zatížení zrychluje až překvapivě svižně. Silnějšímu agregátu bychom se ale nebránili. S ohledem na použití dvojice turbodmychadel navíc jednotce překvapivě chybí plynulý tah z nejnižších otáček, před zahřáním pak agregát nezní zrovna kultivovaně.

Dynamické měření na letištiKia OptimaRenault Talisman
Pneumatiky235/45 R18245/40 R19
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) [s]7,6/10,66,5/9,4
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h22002400
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]46/85/12348/87/126
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m]3,1/44,83,0/38,2

Oba agregáty spolupracují s dvouspojkovou převodovkou. Ta Kie pochází z vlastního vývoje a má sedm stupňů, přičemž nahradila automat s hydrodynamickým měničem, který používal předchůdce. U Renaultu má převodovka původem od Getragu o stupeň méně – sedmistupňové EDC je k dispozici jen s benzinovými jednotkami.

kia renault testy strednitrida srovnavacitesty kia renault testy strednitrida srovnavacitesty

Jestliže Renault zvítězil v hodnocení motoru, stejně tak boduje v oblasti převodovky. Jeho EDC totiž snese srovnání s těmi nejlepším na trhu, převodovka řadí logicky a naprosto hladce. Snad jen rozjezdy jsou kvůli nižší síle motoru a delšímu prokluzování spojek pomalejší. Naopak 7DCT Korejce občas cukne – hlavně při podřazování při postupném zpomalování třeba před semafory. Rozjezdy pak nejsou zrovna plynulé, kvůli ostře se spínajícím spojkám.

Zatímco Kia nabízí i řadicí páčky pod volantem, Renault zdůrazňuje samočinné řazení – manuálně je možné řadit pouze pomocí volicí páky na středovém tunelu. Páčky ale v korejském sedanu postrádají smysl – automat si stejně sám odřadí nahoru při překonání hranice 4000 otáček. Také Renault si v manuálním režimu klidně přeřadí bez pokynu řidiče.

Talisman i Optima se chlubí nízkou spotřebou paliva, a to nejen na papíře. Oba vozy uvádějí kombinovanou spotřebu 4,4 litru, přičemž rozdíly nenajdeme ani v reálném světě. Na stejném okruhu rovnoměrně kombinujícím městské ulice, okresní silnice i dálnici jsme s Talismanem i Optimou dosáhli totožného průměru 6,5 litru na 100 kilometrů. Ke stejnému číslu jsme dospěli i na dálnici, ve městě si pak Optima žádala osm litrů, zatímco Talisman spíše devět.

Jako dálkový dostavník ale přece jen boduje spíše Optima, a to díky své 70litrové palivové nádrži. Naopak Talisman si kvůli systému 4Control musí vystačit jen se 47litrovou nádrží, což je na poměry segmentu vskutku málo. Bez natáčecí zadní nápravy objem nádrže činí 52 litrů, zatímco Talismany s benzinovým motorem mají vždy 51litrovou nádrž.

HODNOCENÍ MOTORUKia OptimaRenault Talisman
Zrychlení68
Pružnost57
Spotřeba udávaná88
Spotřeba v testu88
Odhlučnění motoru78
Průměr6,807,80

Výtečné vlastnosti, jen ten 4Control…

Oba vozy do testu dorazily s adaptivním podvozkem. U Optimy se za něj připlácí 55.000 korun, přičemž za tuto částku jej doplňuje pokročilý adaptivní tempomat a automatické brzdění. Talisman je adaptivním podvozkem v testované verzi Initiale Paris vybaven standardně, v nižším stupni Intens stojí 50.000 korun, přičemž zákazník v rámci této částky dostane i aktivně řízenou zadní nápravu a 19palcová kola.

Optima příjemně kombinuje komfort s dynamickými vlastnostmi. V oblouku auto pěkně sedí, a to bez přehnaných náklonů karoserie. Zadní náprava tvořená lichoběžníkovým zavěšením je při jízdě jasně zřetelná – auto skvěle tlumí i větší nerovnosti, aniž by se od podvozku ozývaly hlučné rány. Větších rozdílů mezi komfortním a sportovním nastavením adaptivního podvozku jsme si ale nepovšimli.

To Talisman je v oblouku houpavější, což je pro francouzská auta typická vlastnost. I přes větší náklony karoserie však auto také perfektně drží směr, čemuž pomáhá aktivní zadní náprava. Díky ní se auto hbitě žene do otáček, řidič navíc nemusí tolik točit volantem. Jen ten nepřirozený odpor volantu nám poněkud vadil.

kia renault testy strednitrida srovnavacitesty kia renault testy strednitrida srovnavacitesty

K chování 4Control ale přes jeho nesporné výhody máme výhrady. Řidič se totiž na chování auta nemůže zcela spolehnout – jednou utáhne oblouk moc, jindy zase málo. Důvodem je fakt, že zatímco v nižší rychlosti (do cca 60 km/h) se zadní kola natáčejí proti těm předním (kvůli zmenšení poloměru otáčení), ve vyšším tempu se natáčí ve stejném smyslu jako ta přední (kvůli stabilitě). Jen nepatrná změna tempa kolem této hraniční rychlosti znamená, že se kola natočí jinak než minule a vůz se tudíž zachová jiným způsobem. Chování 4Controlu se navíc dále mění v závislosti na zvoleném nastavení.

Rozdíly mezi naladěním adaptivního podvozku jsou u Talismanu zřetelnější než v Optimě – ve Sportu kola více kopírují nerovnosti, než aby je filtrovala. Tlumení nerovností je vůbec o chlup horší než u korejského konkurenta. Hledejme za tím zadní vlečenou nápravou nebo o palec větší kola testovaného Talismanu (19“ vs. 18“ Optimy). Na dálnici ale Renault boduje nižší úrovní hluku. Problémem Optimy je totiž aerodynamický svist od předních sloupků karoserie.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍKia OptimaRenault Talisman
Ovladatelnost87
Komfort odpružení87
Odhlučnění podvozku98
Řízení87
Řazení69
Brzdy58
Průměr7,337,67

Závěr


Závěr

Kia Optima i Renault Talisman jsou na českém trhu spíše alternativou k zavedeným modelům střední třídy, přičemž svou alternativní roli hrají každý po svém. Optima se rozhodla svým charakterem maximálně přiblížit Passatu. Jedná se o komplexní dílo, které v ničem nepropadá, ale zároveň ničím výrazně nenadchne. Zkrátka takový Passat v korejském obleku.

To Talisman se rozhodl dělat věci po svém. Vsadil na elegantní vzhled a opravdu bohatou výbavu. Základní cenovkou sice na Optimu ztrácí, v testované vrcholné verzi Initiale Paris ale nabídkou moderních prvků výbavy Optimu jasně deklasuje. Za zhruba milion dostanete automobil nabitý výbavou. Navíc, za auto s masážními sedačkami, head-up displejem, automatickým parkovacím asistentem nebo diodovými světlomety u konkurence zaplatíte podstatně více. Mnohé zaujme též individualizace nastavení Talismanu – a to nejen jednotlivých jízdních systémů, ale také třeba grafiky displeje před řidičem. Něco takového Optima vůbec nenabízí.

A jací jsou Talisman a Optima při vzájemném porovnání? Korejec boduje prostorem na zadních sedadlech nebo úrovní zpracování, Francouz se zase vedle bohaté výbavy chlubí obřím zavazadelníkem nebo jemně řadící dvouspojkovou převodovkou.

kia renault testy strednitrida srovnavacitesty kia renault testy strednitrida srovnavacitesty

Z hlediska jízdních vlastností jsou na tom obě auta velice podobně, větší jistotu ale pocítíte v Optimě. U Talismanu máme výhrady k systému 4Control, který by paradoxně měl zlepšovat schopnosti auta. Natáčecí zadní náprava sice pomáhá při manévrování v omezených prostorech, při jízdě ve vyšších rychlostech ale řidič často neví, jak právě zatočit volantem – mnohdy oblouk utáhne moc, jindy zase málo. Přestože Talisman ve finále úžasně sedí, řidič si za volantem není moc jistý.

Optima nejvíce ztratila v hodnocení pohonného ústrojí. Výkon 104 kW není hlavně na dálnici zrovna moc, dvouspojková převodovka by navíc potřebovala ještě vyladit. To 118 kW Talismanu nás mile překvapilo, dálniční přesun auto zvládlo s přehledem i při plném obsazení (viz naše ženevské video). Stejně si ale nemůžeme pomoci – silnější agregát by nám rozhodně nevadil. Dvouspojka Talismanu pak patří mezi nejlepší převodovky na trhu – řadí logicky a naprosto hladce.

Když nakonec body za jednotlivé kategorie sečteme, zjistíme, že je výsledek opravdu velmi těsný. Obě auta sice nabízí zajímavou cenu, dobře naladěný podvozek nebo úsporné motory, jinak jsou ale svébytná, a tak dokážou zaujmout různé skupiny zákazníků v závislosti na jejich preferencích. Na základě námi sledovaných parametrů je s mírným náskokem vítězem Renault Talisman.

SHRNUTÍ HODNOCENÍ
MODELKia OptimaRenault Talisman
POŘIZOVACÍ NÁKLADY8,507,50
DESIGN7,807,40
INTERIÉR7,608,00
MOTOR6,807,80
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,337,67
CELKOVÝ PRŮMĚR7,607,67
CELKEM***1/2***1/2

Kia Optima 1.7 CRDi (104 kW) 7DCT

Nejlevnější verze modelu684.980 Kč (1.7 CRDi/104 kW Comfort)
Základ s testovaným motorem739.980 Kč (1.7 CRDi/104 kW 7DCT Comfort)
Testovaný vůz bez příplatků869.980 Kč (1.7 CRDi/104 kW 7DCT Premium)
Testovaný vůz s výbavou962.980 Kč (1.7 CRDi/104 kW 7DCT Premium)

Plusy

  • Obří palivová nádrž
  • Prostor pro kolena vzadu
  • Úroveň zpracování

Minusy

  • Průměrný zavazadelník
  • Slabý motor
  • Aerodynamický hluk

Renault Talisman 1.6 dCi (110 kW) EDC

Nejlevnější verze modelu619.900 Kč (1.5 dCi/81 kW Life)
Základ s testovaným motorem764.900 Kč (1.6 dCi/118 kW EDC Zen)
Testovaný vůz bez příplatků984.900 Kč (1.6 dCi/118 kW EDC Initiale Paris)
Testovaný vůz s výbavou1.022.900 Kč (1.6 dCi/118 kW EDC Initiale Paris)

Plusy

  • Jemně pracující převodovka
  • Bohatá výbava
  • Velký zavazadelník
  • Možnost individualizace nastavení

Minusy

  • Menší palivová nádrž
  • Průměrné zpracování
  • Nejisté chování systému 4Control

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (329)
Model Kia Optima 1.7 CRDi Renault Talisman 1.6 dCi
Cena základní sestavy 869 980 Kč 984 900 Kč
Cena testované sestavy 960 980 Kč 1 022 900 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1685 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 104 / 4000 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1750 - 2500 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.1 / 4.1 / 4.4 5 / 4 / 4.4
Emise CO2: 116 115
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 510 / 0 608 / 0
Objem nádrže (l): 70 47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1530 / 475 1593 / 525
Rozměr pneu: 235/45 R18 245/40 R19
Kia Optima 1.7 CRDi
Renault Talisman 1.6 dCi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4855 4849
b) šířka (mm): 1860 1868
c) výška (mm): 1462 1463
d) rozvor (mm): 2805 2808
e) rozchod vpředu (mm): 1597 1614
f) rozchod vzadu (mm): 1604 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 870 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 950 910
k) šířka vpředu (mm): 1560 1520
l) šířka vzadu (mm): 1520 1480
délka sedáku vpředu (mm): 490 470
délka sedáku vzadu (mm): 480 490
výška opěradla vpředu (mm): 610 610
výška opěradla vzadu (mm): 670 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano ano
Avatar - Barrichello
14. 3. 2016 15:48
Re: nová generácia 2.0 dCi
[odkaz]

>:D >:D >:D
14. 3. 2016 14:17
Re: nová generácia 2.0 dCi
no dobre chlapci.. :-) tu máte dnešný článok.. [odkaz] skrolujte ku časti kde je opisovaný nástupca koleosu ktorý sa predstaví koncom apríla v číne! :-) píše sa tam že prvý Renault, ktorý dostane novú generáciu 2,0 dCi je práve tento nástupca! :-) Jak môže niekto vôbec takto rozmýšlať? :-) ved Renault pri lagune ponúkal 3,0 V6 dCi!!! a v dnešnej dobe ked sa posúva v kvalite spracovania a celkovom pokroku technickom.. mi niekto chce nahovoriť že neponúkne aspon 2,0?? to nedava logiku... práve tieto nové 2,0 budú zastupovať už spomenutý 3,0 V6.. 1,6 nahradili "staré" dvojlitre... 2,0 nahradia 3,0 V6 :-) takže verím že každý z vás bude nadšený ked už konečne to prijde oficiálne na povrch :-)
14. 3. 2016 13:19
Re: nová generácia 2.0 dCi
2.0 nebude, motory budou naopak menší a menší...budeme ještě brečet po obsahu 1.7, 1.6....velkej motor už bude jen do luxusních aut a tam to zaplatíte....EURO 6 je neúprosné...
Avatar - Barrichello
14. 3. 2016 08:35
Re: Sebevědomí se meze nekladou ale možná by měly...
To jste na tom dost špatně no když je pro vás 11 tis euro zásadní suma, to sou na západě 3 vejplaty >:D
13. 3. 2016 23:06
Re: nová generácia 2.0 dCi
Ádo, doporučuji ti dát si na hlavu mokrý studený ručník, popř. návštěvu psychiatra... :-O