Kia Sportage 2.0 CRDi 103 kW – Sníh nesníh
Zásadním rozdílem oproti minulému vznětovému agregátu je možnost variabilního natáčení lopatek turbodmychadla (VGT) a vůz také disponuje odlučovačem pevných částic ve výfukovém systému. Pro řidiče je ale podstatnější nárůst výkonu z původních 83 kW na 103 kW a krouticího momentu 245 Nm na současných 310 Nm při 2000 otáčkách. Výsledkem je razantní zlepšení dynamiky, například sprint z 0 na 100 km/h zvládne vůz za solidních 12 vteřin. Kromě pásma nad 4000 otáček je reakce na pedál plynu okamžitá a turboprodlevu se podařilo téměř úplně eliminovat.
suv kia testy
Stále skvělé hodnocení si zaslouží Sportage za vnitřní prostor, musíme ale přiznat, že použité tvrdé černé plasty se nám líbily podstatně méně než světlé čalounění u dříve testovaného zážehového dvoulitru – slícování je ovšem bezchybné. Vysoká hrana a relativně malý objem zavazadelníku jsou daní za přítomnost rezervního kola pod podlahou, za podstatnější ale považujeme komfort a prostor na zadních sedadlech.
suv kia testy
suv kia testy
První cena vozu | 599.980,- (2.0 104 kW, CVVT LX) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 709.980,- (2.0 103 kW, CRDi LX) |
Základní cena testovaného vozu | 759.980,- (2.0 103 kW, CRDi EX) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 772.980,- (2.0 103 kW, CRDi EX) |
Plusy:
- cena/hodnota
- pružnost, spotřeba a odhlučnění motoru
- schopnosti v lehkém terénu
- vnitřní prostor a pohodlná sedadla
- výklopné sklo pátých dveří
Minusy
- chybějící axiální nastavení volantu
- dlouhé dráhy řazení
- objem zavazadlového prostoru