Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia upřesňuje budoucí plány: 11 nových elektrovozů do roku 2026

Kia Brand Strategy 2021
Kia Brand Strategy 2021
Kia Brand Strategy 2021
Kia Brand Strategy 2021
38 Fotogalerie
Diskuze (3)

Korejská značka je další výrobce, který chystá rozsáhlou expanzi v oblasti elektrovozů. Vedle vozů s unikátní platformu nabídne také elektrické deriváty aut se spalovacím motorem.

Kia v lednu oznámila rozsáhlou transformaci, kdy se z výrobce aut chce proměnit do společnosti zabývající se také novými oblastmi mobility. Nyní takzvaný Plán S upřesňuje s tím, že se chce do budoucna ještě výrazněji zabývat elektrickými automobily.  

Korejská značka tak nyní oznámila, že do roku 2026 chystá hned 11 elektřinou poháněných automobilů. Sedm z nich využije nově vyvinutou platformu E-GMP výhradně určenou pro elektromobily, jak Kia avizovala již dříve. Vedle nich však nabídne i další čtyři elektromobily využívající architekturu odvozenou od modelů s klasickým spalovacím motorem.

Obdobnou strategii razí také sesterský Hyundai. Nová platforma pro elektromobily bude určena pro větší (a dražší) modely, když bude schopna plně využít výhod elektromobility. Kia slibuje od E-GMP větší vnitřní prostor nebo delší dojezd, stejně jako nejmodernější techniku v podobě funkcí na přání nebo aktualizací vzduchem. Naopak menší (a levnější) vsadí na již známou techniku.

Video placeholder
Hyundai Kia elektrická globální modulární platforma (e-GMP) • Zdroj: Hyundai Motor Group

První automobil značky Kia s architekturou E-GMP bude představen ještě letos, více se o něm dozvíme již příští měsíc. Už dříve však vyšlo najevo, že auto interně nazývané CV má vycházet z konceptu Imagine a následovat bude po avizovaném crossoveru Hyundai Ioniq 5.

 Kia tvrdí, že díky novým modelům dosáhne do roku 2025 v případě elektroaut stejné ziskovosti jako u modelů se spalovacím motorem.

Expanze v oblasti elektromobilů má zajistit cíl Kie prodávat do roku 2030 na 800.000 elektroaut ročně. V kombinaci s hybridy a plug-in hybridy mají pak do konce desetiletí tvořit 40 % prodejů značky. To by sice byl výrazný nárůst proti dnešní době (letos mají tato tzv. ekologická vozidla tvořit desetinu prodejů značky), zároveň však plán dokazuje, že z globálního hlediska Kia nadále věří hlavně automobilům se spalovacím motorem.

V rámci vstupu do nových oborů se Kia hodlá zabývat takzvanými účelově navrženými vozidly (purpose-built vehicle), které mají být přizpůsobeny požadavkům zákazníkům. První takové auto chce Kia odhalit v roce 2022, použít má speciální "skateboardovou platformu" pro možnost návrhu různé nástavby. Do roku 2030 značka hodlá prodávat až milion takových vozidel ročně a stát se globálním lídrem v této oblasti. Vedle toho se Kia bude chtít také více zabývat službou carsharingu.

Vstoupit do diskuze (3)