Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia mění název, sází na ekologii a slibuje 7 elektromobilů do roku 2027

Kia Brand Strategy 2021
Kia Brand Strategy 2021
Kia Brand Strategy 2021
Kia Brand Strategy 2021
10 Fotogalerie
Diskuze (20)

Po nedávné změně loga a představení nového sloganu se korejská automobilka pochlubila zkráceným názvem a plány pro následující roky. A ty se ponesou v duchu mobility, ekologie a elektromobilů.

Jihokorejská automobilka Kia prochází v poslední době velkými změnami. Po představení nového loga a nového sloganu „Movement that inspires“ přichází i představení nového oficiálního názvu. Z Kia Motors Corporation totiž vypadlo slovo Motors a zůstává už jen Kia Corporations.

Podle tiskové zprávy automobilky by odstranění slova Motors mělo symbolizovat, že „Kia vstupuje do nových a nově vznikajících oblastí podnikání cestou navrhování pokrokových produktů a služeb mobility s cílem zvyšovat kvalitu všedního života zákazníků“.

Artur Martins, viceprezident a vedoucí globální divize značky a zákaznických zkušeností Kia, navíc během on-line prezentace přidal i vysvětlení nového sloganu: „Pohyb byl tradičně jádrem naší značky a přeprava osob je srdcem našeho podnikání. Pohyb pomáhá lidstvu dosahovat trvalého pokroku, zlepšovat se a vyvíjet. Proto jsme v Kia toho názoru, že pohyb inspiruje vznik nových nápadů.

Vraťme se ale k samotné transformaci značky Kia, která chce vyjít vstříc měnícím se očekáváním zákazníků ohledně způsobů přepravy a toho, jak dopadá na okolní svět. Spotřebitelé totiž podle Kie kladou stále větší důraz na flexibilní, ekologicky odpovědné a integrované formy přepravy. A novou strategií značky je na tyto měnící se požadavky reagovat cestou vývoje nových produktů a služeb.

V rámci strategie „plán S“, kterou automobilka oznámila již v minulém roce, chce značka získat vedoucí pozici v budoucím odvětví mobility s rozšířením obchodních aktivit do oblastí elektromobilty, řešení a služeb mobility, jednoúčelových vozidel, atd. Souběžně s tím chce však Kia prosazovat větší důraz na udržitelnou výrobu prostřednictvím čistých energií a recyklovatelných materiálů.

Kia se také chystá rozšiřovat svou nabídku elektromobilů s akumulátorovým pohonem, kterých chce do roku 2027 představit rovnou sedm. Mezi elektrickými novinkami by neměly chybět osobní vozy, SUV a MPV napříč několika segmenty. Zákazníci se mohou těšit na špičkové technologie a nové podvozkové platformy E-GMP skupiny HMG, které slibují dlouhý dojezd a vysokorychlostní nabíjení.

První zástupce nové generace akumulátorových elektromobilů Kia, zhmotňující silnější zaměření značky na elektrifikaci, by měl být představen již v prvním čtvrtletí roku 2021. Nový elektromobil bude postaven na platformě E-GMP, nabídne výrazný design v duchu crossoverů, čistě elektrický dojezd přes 500 km a rychlonabíjení v čase kratším než 20 minut. Navíc jako první globální model ponese inovované logo Kia.

Současně s osobními elektromobily vyvíjí Kia i řadu jednoúčelových vozidel (PBV) pro firemní zákazníky. Tato specializovaná vozidla budou postavena na přizpůsobitelné architektuře, umožňující instalaci stavebnicových karoserií navržených podle potřeb konkrétního zákazníka a flotilových zákazníků. Kia přitom očekává, že se poptávka po tomto typu vozidel do roku 2030 až zpětinásobí.

Vstoupit do diskuze (20)