Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Klasický Mustang se čtyřválcem EcoBoost: Svatokrádež od Classic Recreations

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Ford Mustang první generace měl pod kapotou řadové šestiválce a V8, čtyřválce nabídla až druhá. Přesto se chystá klasik s moderním EcoBoostem.

Neskutečně populární pony car začínal na šestiválcích Thriftpower 2,8 l a končil u sedmilitrových osmiválců Boss a Cobra Jet, nabídka se lišila podle jednotlivých modelových roků a motory postupně sílily. Mustang tradičního vzhledu dostane moderní přeplňovaný čtyřválec EcoBoost. Napadá vás cosi o svatokrádeži? No, zájem evidentně je, jinak by nic podobného nikdo nevyvíjel.

Do stavby se pustili Classic Restorations z Yukonu v Oklahomě, což není žádná zapadlá garážová dílna, ale firma Jasona Engela, která má od Shelbyho, respektive Fordu licenci na stavbu kopií klasických modelů GT350 CR (1966) a GT500 CR (1967). Nejde tedy o modifikované původní vozy, tedy tzv. restomods, nýbrž o nově vyrobené kousky podle původní dokumentace. Existují patnáct let a kromě novinek staví Mustangy s motory Windsor a Coyote s výkony od 298 až do 746 kW... Na výběr jsou manuální i automatické převodovky. Zrod ovšem trvá 2,5 tisíce člověkohodin, vše se vyrábí ručně.

Abychom byli přesní, nejprve se pod kapotami objeví větší celohliníkový šestiválec EcoBoost 3,5 l se dvěma vodou chlazenými turby Honeywell/Garrett GT15, přímým vstřikem a variabilním časováním vaček. Vidlicový agregát je naladěný na dostatečných 272 kW (370 koní) a určitě váží méně než staré vidlicové osmiválce. Točivý moment 569 N.m půjde samozřejmě na zadní kola a firma slibuje jeho plochou křivku. Jsou připravena i větší turba, která vyženou výkon motoru až někam k 447 kW (608 k). Tomu odpovídá moderní podvozek a prý špičková ovladatelnost. Výhodu představuje značkový servis přímo u Fordu...

Slabší variantou bude čtyřválec, ale není to ten s objemem 2,3 l, nýbrž dvoulitr z Focusu ST s proměnným časováním vaček Ti-VCT. Dostal jinou řídicí jednotku, výsledných 224 kW (304 k) a 488 N.m mezi 2000-4000 otáčkami nejsou také špatné hodnoty. Turbodmychadlo Borg-Warner pracuje při 195 tisících otáčkách. Agregát váží jen 136 kg. Okřídlený citát „Objem ničím nenahradíš“, který je připisován W. O. Bentleyovi, zde tedy neplatí.

Pokud čekáte, že by se tahle verze mohla dostat i do Evropy a spokojíte se s malým motorem v historickém hávu, máte smůlu. Není sice určena pro Spojené státy a Classic Recreations prohlašují, že nemají problém auta se šestiválci i čtyřválci dodat kamkoli, ale menší pohonná jednotka se objeví jen v Číně. Proč tam? Kvůli vysokým daním na dovážená auta s velkými motory...

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Avatar - Barrichello
29. 12. 2015 14:25
Re: fujtajbl
v hlínkovým ešusu >:D
Avatar - Barrichello
29. 12. 2015 14:24
Re: No nevím
Jo kloadomustang znam, kluci vždy jezdili na srazy. Dělaj pěkný kousky
Avatar - CHerokee
28. 12. 2015 20:36
Re: fujtajbl
Nesnáší auta, obrázky a rendlíky... nevím v čem si vaří :-) .
28. 12. 2015 19:45
Re: fujtajbl
na obrazcich jsou jen kresby v PSku
Avatar - CHerokee
28. 12. 2015 18:26
Re: No nevím
No snad ne, třeba se to tu vzpamatuje. Nic proti Tesle nemám, když není dotovaná, ale za sebe doufám, že to dojezdím na benzínu.

Děkuju, koncem března by mělo být hotovo.