Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kleemann CL 65 – tryskem s grácií

Miroslav Kudělka
Diskuze (47)
Dánský úpravce Kleemann těsně před štědrým dnem představil novinku pro milovníky velkých dvanáctiválců M-B. Pro model CL 65 AMG vyvinul novou řídící jednotku, která zvyšuje výkon na 739 koní a točivý moment na 1300 Nm!

Dánský úpravce Kleemann těsně před štědrým dnem představil novinku pro milovníky velkých dvanáctiválců M-B. Pro model CL 65 AMG vyvinul novou řídící jednotku, která zvyšuje výkon na 739 koní a točivý moment na 1300 Nm!

Vidlicový dvanáctiválec objemu 6,0 litru dostal zcela přeprogramovanou řídící jednotku, která umožňuje lepší využití potenciálu dvou turbodmychadel a přidává motoru na výkonu 93,4 kW (127 k) a na točivém momentu celých 300 Nm. Výsledkem je fascinujících 543,4 kW (739 k) a 1300 Nm. Velkým přínosem je, že 30 procent přírůstku točivého momentu je k dispozici v oblasti 2200 až 5100 ot/min a ve 4000 ot/min je proti sérii k dispozici celých 300 Nm. Tato úprava je k dispozici i pro ostatní modely s motorem V12 – S 65 AMG i SL 65 AMG.

Pro zajištění jednoznačného přenosu výkonu na vozovku použil Kleemann svůj samosvorný diferenciál, který dokáže až 60 procent výkonu přenést na jedno zadní poháněné kolo. Aby tuto porci síly kola zvládla, jsou v nabídce jak dvoudílná, tak i třídílná kovaná hliníková kola o průměrech 19 a 20 palců. Největší mají design TS6 a rozměry 9J x 20“ vpředu a 10J x 20“ vzadu. Osazena jsou pneumatikami 245/35 ZR 20 resp. 285/30 ZR 20. Ukrocení temperamentu takto silného vozu napomáhá jednak elektronický modul EBL, který snižuje podvozek ABC o 35 mm, jednak posílený brzdový systém. Na předních kolech jsou duté a příčně vrtané kotouče mamutích rozměrů 396 x 36 mm svírané třmeny se šesti pístky, vzadu pracují kotouče 342 x 28 mm se čtyřpístkovými třmeny.

O co zásadnější jsou zásahy do mechaniky vozu, o to decentnější jsou změny vnějšího vzhledu. Na přídi je nový spoiler se vstupy chladícího vzduchu k brzdám, který redukuje vztlak na přední nápravě a zlepšuje směrovou stabilitu ve vysokých rychlostech. Na zádi je přidán difuzor pod zadní nárazník a tím je úprava dokončena. Pro interiér je k dispozici kožené čalounění kombinované se semišem, prahy s osvětleným logem úpravce, sportovní volanty s různými druhy čalunění a dřevěné či karbonové výplně obložení.

Miroslav Kudělka
Diskuze (47)