Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik stojí pořádání Dakaru? A kolik let má nejstarší pilot? Zajímavosti ročníku 2016.

Jan Mička
Diskuze (5)
Za každou Rallye Dakar stojí měsíce příprav a neuvěřitelné množství peněz. Přinášíme největší zajímavosti letošního ročníku.

Osmatřicátý ročník Rallye Dakar byl pro redakci Auto.cz speciální. Vůbec poprvé jsme se jej osobně zúčastnili a sami si vyzkoušeli, že život posádek a všech lidí okolo zde není žádný med. Dennodenně se ocitáte na jiném místě Jižní Ameriky, nemáte dost času ani na základní lidské potřeby, a na každém kroku na vás číhá nebezpečí. A je celkem jedno, zda se bavíme o místní fauně, flóře, nebo účasti na rychlostních zkouškách – stačí si nedávat pozor a můžete skončit pod koly závodních speciálů srdnatě se ženoucích k životním výsledkům.

Rallye Dakar se jede pouze jednou v roce, a je proto přirozené, že musí všechno hrát podle pečlivě připravených not. Organizaci a vlastně i celkový dohled obstarávají tisíce lidí a nemohou si dovolit výraznější přešlapy už kvůli dlouhé a slavné historii soutěže. A to stojí nejenom čas, kterého k dispozici skutečně moc nemáte, ale především peníze. Hodně peněz.

Nejednou vás jistě napadlo, na kolik pořádání Rallye Dakar vyjde, a my vám nyní přinášíme odpovědi. Nebo nejsou finance vaším okruhem zájmu? A co takhle počet účastníků, nejstarší a nejmladší piloti v poli nebo počet žen-závodnic? To a mnohem více najdete níže hezky přehledně po jednotlivých bodech

  • V září loňského roku se bylo do soutěže přihlášeno 556 účastníků celkem šedesáti národností.
  • Na Dakaru 2016 startovalo 110 automobilů, 143 motocyklů, 46 čtyřkolek a 55 kamionů.
  • Zemí s nejsilnějším zastoupením v soutěži byla Francie (15,5 %). Do finálové pětky se dostala také Česká republika (5,8 %).
  • Nejstarším pilotem byl Yoshimasa Sugawara závodíci s kamionem Hino. V květnu mu bude 75 let.
  • Nejmladším pilotem byl Sheldon Creed se speciálem Gordini. V září mu bude 19 let.
  • K dispozici byla jedna polní nemocnice, šedesát doktorů, jedna vzdušná ambulance a deset sanitek. O bezpečí diváků a účastníků se staralo celkem 22.000 lidí.
  • Celkové náklady na soutěž jsou zhruba 315 milionů dolarů (asi 7,8 miliardy korun). Více než dvě třetiny připadají na území Argentiny.
  • Organizátoři mají k dispozici 60 aut, 12 helikoptér, 7 letadel, 10 kamionů a stejný počet autobusů
  • Průměrná plocha bivaku je 10.000 metrů čtverečních.
  • Všechna auta, která byla na podzim přepravována lodí z přístavu Le Havre do Buenos Aires, by vytvořila frontu dlouhou 4,5 kilometru. Více než polovinu by tvořily kamiony.
  • V každém bivaku se denně vydalo asi 7.000 jídel. Během celé soutěže to bylo asi 80.000 jídel.
  • Dakar není pouze výsadou mužů. V poli byste našli sedm pilotek a tři kopilotky.

Jan Mička
Diskuze (5)
Avatar - Honza Mička
24. 1. 2016 13:25
Re: TO JE NUDA NA DAKAR NEČUMÍM A NEJEDU !!
Dobrý den,

nemyslete si, zjišťoval jsem přímo na místě, ale nikdo neřekne přesnou částku. U Buggyry se kvůli třem autům jednalo o desítky milionů korun, více toho nevím.

Formátů je ale více - třeba Tomáš Ouředníček mi podíval o nabídce tuším od Mitsubishi (ale nevím jistě), že pokud přinese milion eur, dostane auto a může startovat v týmu s plnou servisní podporou. Podobné to měl třeba i Adam Malysz s Mini.
24. 1. 2016 12:39
Re: uff
Cca 10 milionů Kč. Je tam hrozně moc faktorů co to ovlivňují...
24. 1. 2016 10:35
Re: TO JE NUDA NA DAKAR NEČUMÍM A NEJEDU !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Kobler
24. 1. 2016 05:01
Re: uff
Když jsem dočetl článek ,chtěl jsem napsat to samé.
Nevím proč, když už tam redakce vypsala tolik méně či více zajimavých bodů, zapomněli o tom (myslím si) nejzajímavějším. Měli tam redaktora tak by mě zajímalo: Kolik dala Bugyra za startovné (podrobně kde co komu kolik)? Nebo tak jak píšeš... Kolik to stojí (bohatého) amatéra. atd...

Doufam že redakce članék doplní.( leda že chystá o tomto článek samostatný)
24. 1. 2016 02:04
uff
8 miliard... čekal jsem tak 100 mio. To je neskutečná částka.

Nicméně by mě mnohem více zajímalo kolik stojí účast. Kamion, auto, motocykl. V rámci profi týmu versus amatér.