Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kolik stojí pořádání Dakaru? A kolik let má nejstarší pilot? Zajímavosti ročníku 2016.

Jan Mička Jan Mička 23. 1. 2016 • 14:05
142
5
Zobrazit náhledy (142)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Za každou Rallye Dakar stojí měsíce příprav a neuvěřitelné množství peněz. Přinášíme největší zajímavosti letošního ročníku.

Osmatřicátý ročník Rallye Dakar byl pro redakci Auto.cz speciální. Vůbec poprvé jsme se jej osobně zúčastnili a sami si vyzkoušeli, že život posádek a všech lidí okolo zde není žádný med. Dennodenně se ocitáte na jiném místě Jižní Ameriky, nemáte dost času ani na základní lidské potřeby, a na každém kroku na vás číhá nebezpečí. A je celkem jedno, zda se bavíme o místní fauně, flóře, nebo účasti na rychlostních zkouškách – stačí si nedávat pozor a můžete skončit pod koly závodních speciálů srdnatě se ženoucích k životním výsledkům.

Rallye Dakar se jede pouze jednou v roce, a je proto přirozené, že musí všechno hrát podle pečlivě připravených not. Organizaci a vlastně i celkový dohled obstarávají tisíce lidí a nemohou si dovolit výraznější přešlapy už kvůli dlouhé a slavné historii soutěže. A to stojí nejenom čas, kterého k dispozici skutečně moc nemáte, ale především peníze. Hodně peněz.

Nejednou vás jistě napadlo, na kolik pořádání Rallye Dakar vyjde, a my vám nyní přinášíme odpovědi. Nebo nejsou finance vaším okruhem zájmu? A co takhle počet účastníků, nejstarší a nejmladší piloti v poli nebo počet žen-závodnic? To a mnohem více najdete níže hezky přehledně po jednotlivých bodech

  • V září loňského roku se bylo do soutěže přihlášeno 556 účastníků celkem šedesáti národností.
  • Na Dakaru 2016 startovalo 110 automobilů, 143 motocyklů, 46 čtyřkolek a 55 kamionů.
  • Zemí s nejsilnějším zastoupením v soutěži byla Francie (15,5 %). Do finálové pětky se dostala také Česká republika (5,8 %).
  • Nejstarším pilotem byl Yoshimasa Sugawara závodíci s kamionem Hino. V květnu mu bude 75 let.
  • Nejmladším pilotem byl Sheldon Creed se speciálem Gordini. V září mu bude 19 let.
  • K dispozici byla jedna polní nemocnice, šedesát doktorů, jedna vzdušná ambulance a deset sanitek. O bezpečí diváků a účastníků se staralo celkem 22.000 lidí.
  • Celkové náklady na soutěž jsou zhruba 315 milionů dolarů (asi 7,8 miliardy korun). Více než dvě třetiny připadají na území Argentiny.
  • Organizátoři mají k dispozici 60 aut, 12 helikoptér, 7 letadel, 10 kamionů a stejný počet autobusů
  • Průměrná plocha bivaku je 10.000 metrů čtverečních.
  • Všechna auta, která byla na podzim přepravována lodí z přístavu Le Havre do Buenos Aires, by vytvořila frontu dlouhou 4,5 kilometru. Více než polovinu by tvořily kamiony.
  • V každém bivaku se denně vydalo asi 7.000 jídel. Během celé soutěže to bylo asi 80.000 jídel.
  • Dakar není pouze výsadou mužů. V poli byste našli sedm pilotek a tři kopilotky.

Související články

Témata

Dakar 2021

Výsledky Dakar 2020  Trasa a mapa  Historie  Klymčiw 

43. ročník Rallye Dakar se pojede od 3. ledna do 15. ledna 2021. Závod se opět pojede výhradně v Saúdské Arábii, plány na expanzi kvůli koronaviru padly.

Avatar - JohnyCarWash
24. 1. 2016 13:25
Re: TO JE NUDA NA DAKAR NEČUMÍM A NEJEDU !!
Dobrý den,

nemyslete si, zjišťoval jsem přímo na místě, ale nikdo neřekne přesnou částku. U Buggyry se kvůli třem autům jednalo o desítky milionů korun, více toho nevím.

Formátů je ale více - třeba Tomáš Ouředníček mi podíval o nabídce tuším od Mitsubishi (ale nevím jistě), že pokud přinese milion eur, dostane auto a může startovat v týmu s plnou servisní podporou. Podobné to měl třeba i Adam Malysz s Mini.
24. 1. 2016 12:39
Re: uff
Cca 10 milionů Kč. Je tam hrozně moc faktorů co to ovlivňují...
24. 1. 2016 10:35
Re: TO JE NUDA NA DAKAR NEČUMÍM A NEJEDU !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - Kobler
24. 1. 2016 05:01
Re: uff
Když jsem dočetl článek ,chtěl jsem napsat to samé.
Nevím proč, když už tam redakce vypsala tolik méně či více zajimavých bodů, zapomněli o tom (myslím si) nejzajímavějším. Měli tam redaktora tak by mě zajímalo: Kolik dala Bugyra za startovné (podrobně kde co komu kolik)? Nebo tak jak píšeš... Kolik to stojí (bohatého) amatéra. atd...

Doufam že redakce članék doplní.( leda že chystá o tomto článek samostatný)
24. 1. 2016 02:04
uff
8 miliard... čekal jsem tak 100 mio. To je neskutečná částka.

Nicméně by mě mnohem více zajímalo kolik stojí účast. Kamion, auto, motocykl. V rámci profi týmu versus amatér.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku