Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kombinace přímého a nepřímého vstřiku: Může znamenat problémy? Odpoví Martin Vaculík

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)

Zanášení sacích kanálů, výpadky zážehu, sklony k detonačnímu spalování… Přímý vstřik jako takový nemá úplně nejlepší pověst. Pomůže kombinace se vstřikem nepřímým?

V konkrétním dotazu pana Mareše se budeme zabývat kombinací přímého a nepřímého vstřikování u dvoulitrové Toyoty RAV4. Martin nejprve vysvětlí, proč vlastně některé motory tuto kombinaci vůbec používají a v jakém režimu se taková jednotka nejčastěji pohybuje.

A právě toto je předpoklad spokojeného a dlouhodobě spolehlivého používání takové jednotky. Však si Martina poslechněte. A ještě jedna věc je dost důležitá!

redakce AUTO.CZ
Diskuze (7)

Doporučujeme

14. 12. 2020 17:14
1.8 TSi 132 kW
Tento motor, 3. generace řady EA888 měl také kombinované vstřikování. Ve většině koncernových aut byl jeho potenciál nevyužit kvůli slabým převodovkám (MQ250), samotný motor snese s úpravami i 300 koní.
8. 12. 2020 07:52
Re: Jaké T(F)SI mají duální vstřik?
Aktuálně 2.0TSI 140-150kW
Starší 2.0TSI 132kW a 162-169kW
7. 12. 2020 21:35
Jaké T(F)SI mají duální vstřik?
Jaké všechny TSI / TFSI mají dvojitý vstřik? Těch generací a kódů už je v rámci EA888 moc a nedaří se mi v tom vyznat. ;-\
7. 12. 2020 21:11
Re: Doplnění
Neměl, nebo nepoužívá? Mám 140kw a než jsem to koupil, tak jsem si našel servisní příručku a měl oboje. 200kw má už jen přímý. Jak to je u 1.5 to nevím.
7. 12. 2020 21:06
Re: Doplnění
Nemáš pravdu, pravdu má Vaculík.
2.0 TSI 140 kW 320 Nm, kód motoru CZPB (převzatý od Audi) použitý v Octavii nebo Karoqu používá jak MPI tak FSI.
Stejně tak používá MPI a FSI třeba 2.0 TSI 132 kW 320 Nm kód motoru DKZA v Kodiaqu.
Pouze FSI používá 2.0 TSI 180 kW, 370 Nm, kód motoru DLBA a DKTB
https://www.audi-technology-portal.de/….0-tfsi-ultra-en