Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Korejský supersport Spirra míří do Evropy jako elektromobil

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Dvoumístné kupé s vidlicovým šestiválcem před zadní nápravou se pro evropský trh promění ve sportovní elektromobil.

Za vznikem malosériově vyráběného jihokorejského kupé Spirra stojí původně rodinný podnik Proto Motors, založený v devadesátých letech, který v roce 2006 koupila společnost Oullim Group a proměnila jej ve svou firmu Oullim Motors.

Ve své současné podobě je Spirra nabízená od roku 2010 a zákazníci v zemi jejího původu mají možnost výběru ze čtyř provedení, jejichž zadní kola roztáčí vidlicový šestiválec o objemu 2,7 litru, pocházející z nabídky automobilky Hyundai.

Základem je atmosférická Spirra N s výkonem 129 kW. Následují jedním turbodmychadlem vybavené verze Spirra S a Spirra Turbo s výkonem 280 kW, resp. 309 kW. Vrcholným provedením je Spirra EX s dvojicí turbodmychadel a výkonem 368 kW, která zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosahuje maximální rychlosti 315 km/h.

Pro evropský trh je Spirra prozatím nedostupná, ale podle holandského magazínu Autovisie založil holandský obchodník Roland Notermans společně s několika partnery z Německa firmu Spirra Europe BV, jejíž sídlo je ve Frieslandu v Nizozemí.

Tato nově založená společnost ovšem nehodlá dovážet do Evropy kompletní konvenční kupé Spirra, ale pouze jejich šasi s karoseriemi a interiérem bez pohonných jednotek, protože namísto nich bude do těchto kupé montovat elektromotory.

Výsledkem se mají stát dvoumístná elektřinou poháněná sportovní a supersportovní kupé, která nabídnou podobné jízdní výkony jako čtveřice konvenčních verzí určených pro jihokorejský trh. Vrcholná verze má mít dokonce výkon okolo 441 kW.

Vedle použití elektromotoru se má evropská Spirra EV od jihokorejských konvenčních verzí s pohonem zadních kol odlišovat i tím, že elektřina bude roztáčet všechna čtyři kola.

Premiéra modelu Spirra EV se má uskutečnit na autosalonu v Ženevě v roce 2015 a ceny se mají pohybovat od 200.000 eur (zhruba 5,5 mil. Kč) směrem vzhůru v závislosti na verzi. Jedním z hlavních konkurentů se má stát francouzský Exagon Motors Furtive-eGT.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
11. 6. 2014 14:48
připomíná mi
Hondu NSX I. Ale nemá její šmrnc.
Avatar - flyboyeda
10. 6. 2014 18:22
Vypadá jako směs několika aut, jinak řečeno vypadá tak, jak
velká podoba s Ginetta G60, GTA spano a spousta dalších

Avatar - speeder75
10. 6. 2014 15:23
?
Otázka je, kdo dá za něco takového 5,5 (a více) milionů korun.