Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada Kalina 2 míří i na západní trhy

Aleš Dragoun
Diskuze (66)
Modernizovaná Lada Kalina konečně prolomila hranice zemí bývalého SSSR a začíná se prodávat v Německu.

Hatchback Kalina 2192 sice vzniká v Togliatti již skoro rok a půl, ale na západní trhy se dostává až nyní. Doplňuje jej pochopitelně i kombi 2194, které se začalo vyrábět ve stejnou dobu. Obě absolvovala výstavní premiéru loni na domácím autosalonu v Moskvě. Pořád se jedná o modernizaci starší Kaliny s jedničkami na začátku továrního kódu, kterou je vlastně i Granta. A první prototypy už jezdily před patnácti lety... Ale Kalina je zaměřena na klientelu, která má hlouběji do kapsy, případně na skalní fanoušky ruské značky s plachetnicí ve znaku. Ani u nás už dávno nejsou vozy z východu masovou záležitosti jako ještě před dvěma dekádami, což jim paradoxně dává punc výjimečnosti...

Lada chystá velkou modelovou ofenzivu, ale zároveň chce znovu získat ztracenou půdu v západní (a také severní!) části starého kontinentu. A Kalina 2 je první vlaštovkou. Hatchback je dlouhý 3,89 m, kombi měří 4,08 m. Rozdíly jsou samozřejmě i v základních velikostech zavazadelníků, zatímco do první karosářské varianty se vejde 240 l, do „universalu“ 355 l. Oba mají oproti předchůdci mnohem modernější interiér s lepšími materiály, ale jeho podobu známe již dlouho.

Základní výbava pro vyspělé evropské země zahrnuje ESP, ABS s EBD, dva čelní airbagy, posilovač řízení, palubní počítač, samozřejmě sklopná zadní sedadla, ale i příjemné prvky jako jsou přední mlhovky, elektrická okna a dálkové centrální zamykání. Dá se připlatit za metalízu a litá kola, klienti si mohou přiobjednat i lakované vnější kliky dveří a dokonce denní svícení. Vyšší specifikace mají dokonce multifunkční displej. Klimatizace, byť jen manuální, zatím není součástí žádné z nich kvůli kontroverznímu chladivu R1234yf.


Pod kapotami vrčí jediný motor, stará známá šestnáctistovka se 64 kW splňující zatím pouze normu Euro 5. Na malé auto je tento agregát dosti velký a ne zrovna úsporný. Standardně je spojen s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, pokud bude zájem, Lada je schopna do vozů nainstalovat i čtyřstupňový měničový automat, v Rusku se taková verze prodává. Že se jedná dnes již archaismus? No a? Sympatické je na Ladě to, že se pod novým francouzským vlastníkem snaží dohnat konkurenci. Zatím s tím, co má k dispozici.

Prodej v Německu startuje příští týden. Hatchback stojí 8.490 eur (234.100 Kč), kombi 9.750 eur (268.900 Kč). Pro ty, kterým by přišel zážehový čtyřválec přece jen příliš hladový, mají za 2.000 eur (55.200 Kč) k dispozici tovární přestavbu na LPG. Hlavního konkurenta představuje vlastně dnes už koncernová sestra Dacia, i když Renault ještě nevlastní celý AvtoVAZ. Lada oficiálně oznámila, že nová Kalinu Cross se na západ od ukrajinských hranic dostane s největší pravděpodobností na jaře, stejně jako „hot-sedan“ Granta Sport s výkonem 88 kW. Klimatizace pro novou Kalinu by měla být k dostání již od začátku sezóny 2015. Český importér CS AutoLada žádné informace na webu zatím bohužel nemá...


Aleš Dragoun
Diskuze (66)
16. 9. 2014 16:35
Re: A proč ne?
V EU se tento vůz dosud neprodával, Ádo. Německo je první takovou zemí, kam míří. Až dosud mu totiž chyběla homologace pro západní trhy, která měla být původně hotová až na konci roku 2014. Pletete si to bohužel s původní Kalinou 111x, ale ta už se vůbec nevyrábí.
Avatar - white label
15. 9. 2014 21:22
Re: nevím
Zase čmucháš, být tu ještě dneska totalita, tak si ideální případ na post pomocné stráže VB.
Avatar - white label
15. 9. 2014 21:19
Re: nevím
Anonymní hrdina a vulgární moralista Gilgit vyhrožuje... 8-s
Avatar - white label
15. 9. 2014 21:17
Re: nevím
Snad spíš trošku dost....
Avatar - white label
15. 9. 2014 21:04
Re: nevím
:yes: