Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lagonda Taraf: 200 kusů pro Albion, Evropu a Jižní Afriku

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Kolem sedanu Lagonda bylo delší dobu ticho. Před Ženevou Aston Martin vyrukoval s informací, že Taraf zamíří i do Evropy a jižní části Afriky.

Karbonová karoserie Lagondy s definitivním jménem Taraf už není tmavá, nýbrž zlatá a desetipaprsková kola ladí se zbytkem auta. Alespoň tedy na nově zveřejněných firemních fotkách. Tentokrát se neomezí jen na bohaté ropné státy Blízkého východu, takže ti, kteří na ni mají a prvotní informace je nepotěšily, mohou zamáčknout slzu a rozbíjet prasátka. Taraf se totiž chystá i do Británie a Jižní Afriky... Takže jen s volantem napravo? Omyl, verze s levostranným řízením pro kontinentální Evropu bude také, zájem o novinku byl přece jen značný i zde. Znamená to tedy, že homologační zkoušky pro EU jsou nejspíš u konce.

Pod kapotou zůstává vidlicový dvanáctiválec objemu 6,0 l s výkonem 410 kW a točivým momentem 630 N.m. Ultraluxusní „super saloon“ se znovuvzkříšeným jménem jede až 281 km/h. Někomu se nová Lagonda líbí, někomu ne. Pyšný 5,4 m dlouhý sportovní sedan postavený na platformě VH s rozvorem 3189 mm se pochopitelně odkazuje na extravagantní „placku“ z pera Williama Townse (1976). Byl představen loni v Dubaji.

O ruční výrobu se starají zaměstnanci továrny v Gaydonu v hrabství Warwickshire. Tarafů ale postaví maximálně dvě stovky. Budou si je moci koupit také Belgičané, Dánové, Francouzi, Italové Němci,Nizozemci, Norové, Poláci, Portugalci, Rakušané, Rusové, Řekové, Španělé, Švédové, Švýcaři a Ukrajinci. Nesmí chybět ani bohaté Lucembursko a pochopitelně Monacké knížectví. Z asijských států zamíří do Hongkongu, Indie, Malajsie a Singapuru.

Českou republiku bohužel v seznamu zemí nenajdeme. Každé samozřejmě bude určen striktně limitovaný počet kusů, takže se určitě na všechny zájemce nedostane... Boháči z výše zmíněných států ale mohou začít zvesela objednávat. Ceny jsou pochopitelně individuální. Vždyť tu je ještě divize Aston Martin Q, kde jsou schopni jeden každý kus vyšperkovat dle přání zákazníka. S autem bude však asi jezdit málokdo, většinou skončí v přítmí garáží a soukromých sbírkách. Zvláště tehdy, má-li někdo doma už originál. Ten vznikal ještě v Newport Pagnellu postupně ve čtyřech sériích až do roku 1990. Do světa vyjelo 645 vozů s vidlicovými osmiválci 5,3 l.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - flyboyeda
3. 3. 2015 19:57
Trochu mi to připomíná Alfa Romeo 166
hlavně ta záď z boku, předposlední fotka, je hodně podobná Alfě 166 2. generaci samozřejmě :-)
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2015 08:24
Re: Lagonda
Aston a Porsche prostě směřujou jinym směrem. Aston k eště větší ekluzivitě Porsche vpodstatě neskrývaně k výrazně většim prodejum
2. 3. 2015 00:04
Re: Lagonda
Unikáty dělají prestiž, ale sotva si vydělají na svůj vývoj. Proto si myslím, že je správné vyrobit třeba deset Cayennů za jednu 911. V případě Astonu tu zatím žádný masový model není.
Avatar - Deutsch
1. 3. 2015 23:43
Re: Lagonda
Když děla Aston unikáty tak remcaj ,když chce někdo zavést model který sice nenese tradici ale zato udrží automobilku v zelených číslech tak taky remcaj ..takže vono si nevybereš jak tak na to koukám :-)
1. 3. 2015 22:33
Re: Lagonda
No ale ve srovnani s panamerou... :-!