Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lamborghini Huracán LP580-2: 580 býků na zadních kolech

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Lamborghini si zakládalo na pohonu všech kol. Na autosalonu v Los Angeles však prezentuje Huracán, který jej nemá.

V řadě Huracán disponovaly dosud dvoukolkou jen závodní verze pro GT3 a značkovou Super Trofeo. Nyní se tedy pohon jen jedné nápravy dostává konečně zase k běžným zákazníkům. Huracán LP580-2 je zároveň nástupcem Gallarda LP550-2 včetně edice Balboni.

Za sedadly uložený, stále atmosférický vidlicový desetiválec objemu 5,2 l dává 426 kW, tedy 580 koní a 540 N.m točivého momentu. Tři čtvrtiny druhé hodnoty jsou k mání už od 1000 otáček!

Na manuál si v Itálii nehrají, i nejslabší Huracán má sedmistupňovou dvouspojku. Ještě něco ke srovnání parametrů: poskytuje zároveň o 22 kW (30 koní) a 20 newtonmetrů méně než v případě dosud základní verze uzavřené LP610-4, ale auto je díky absenci 4x4 také o 33 kg lehčí, váží 1389 kg. Silnější varianta má i otevřenou verzi Spyder, kterou jsme viděli ve Frankfurtu, slabší zatím ne. O zábavu tedy bude náležitě postaráno, o tom není pochyb. Obzvláště pak tehdy, pokud si pilot nastaví režim Sport místo silniční Strady, protože mu dovolí kontrolované přetáčivé smyky. Třetí Corsu doporučuje výrobce využívat jen při okruhových hrátkách...

Z klidu na stovku zrychlí nový býk za 3,4 s a jede maximálně třistadvacítkou, s výkonnějším a starším bráškou se tedy v tomto ohledu měřit nemůže, sprint trvá o dvě desetiny déle a maximálka je o 5 km/h nižší. Normovanou spotřebu 11,9 l/100 km můžeme brát jako dobrý vtip, ale z desetiválce vám elektronika udělá pětiválec, pokud uzná za vhodné, že není potřeba tolik výkonu. Ostatní verze řady mají deaktivaci též.

Od svých sourozenců se čtyřkolkami se LP580-2 liší hlavně modifikovanými nárazníky, vpředu jsou větší vstupy vzduchu. Také zadní pevný spoiler je jiný, nastavitelný prý nepotřebuje. Litá devatenáctipalcová kola Kari byla speciálně vyvinutá jen pro ni, obouvají pochopitelně gumy P Zero od Pirelli. Dvacítky najdeme v seznamu příplatků. Kotoučové brzdy jsou tradiční ocelové místo karbon-keramických, s hliníkovými třmeny.

Nejnovější Huracán samozřejmě neminuly úpravy šasi, tedy pružin a příčných zkrutných stabilizátorů, dvojité lichoběžníkové závěsy zůstaly. Torzní tuhost se oproti Gallardu zvýšila o polovinu, rozložení hmotnosti je v poměru 40:60. Ke slovu přišla i rekalibrace elektronických systémů kontroly stability a trakce. Řízení je přesnější, k příplatkovému aktivnímu podvozku MRS se dodává senzor LPI (Lamborghini Platforma Inerziale), senzor, který mu poskytuje veškeré informace o pohybech vozu v reálném čase.

Ve dvoumístném kokpitu najdeme druhou generaci firemního infotainmentu s 12,3palcovou TFT obrazovkou, kterou sdílí s digitálními přístroji. Klienti mohou volit z několika barev karoserie, těm nejnáročnějším pak vyjdou vstříc v programu Ad Personam.

Zatímco Huracán LP610-4 stojí 169,5 tisíce eur (4,58 milionu korun), novinka je pochopitelně levnější, vyjde na rovných 150 tisíc (takřka 4,06 mil. Kč). Ceny jsou ovšem bez daně.

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 11. 2015 22:35
Re: Nemůžu si pomoct,ale
:yes:
Avatar - Romeo
18. 11. 2015 21:37
Re: 488
:yes: 488
Avatar - beibej
18. 11. 2015 20:14
Re: 488
no tak to je jednoduchý. 488 :-)
Avatar - habanero1
18. 11. 2015 15:53
Re: Nemůžu si pomoct,ale
Přesně, přesně, je fakt divnej..
Avatar - Romeo
18. 11. 2015 15:13
488
parada ale co brat 488 alebo toto..... :-O