Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia Kappa Coupé: Italský šperk, který začíná být opravdu vzácný!

Lancia Kappa Coupé
Nadčasová palubní deska se skvostnou architekturou hlásí k zemi, kde dávní předchůdci jejích konstruktérů postavili Koloseum. Tohle dílo by neurazilo ani v mladších vozech.
Lancia Kappa Coupé
Lancia Kappa Coupé
47 Fotogalerie
Lukáš Prejzek
Diskuze (8)

Které italské auto z přelomu milénia se vyrábělo jen čtyři roky a přisvojilo si pouhých 3263 zájemců? Lancia Kappa Coupé bude vzácným youngtimerem.

Sedan Kappa u nás proslavil první český prezident Václav Havel, který do něj přesedl z předchůdce Thema. Tehdy se psal rok 1997 a Lancia v Česku touto limuzínou nakrátko otevřela oficiální zastoupení. V Evropě už se kappa prodávala i jako kombi a novinkou se ve stejném roce stal malosériový dvoudveřový model. Tisk jej kvůli usedlé siluetě hanil slovy „kupé pro starší pány“. Dnes však před osobitými tvary smekáme.

Výroba posledního kupé slavné italské značky, kterou Vincenzo Lancia založil před 115 lety, skončila před dvaceti roky. Celkově vzniklo lehce přes tři tisíce exemplářů, sběratelský potenciál je zajištěn – vždyť aktuálně v celoevropské nabídce figuruje sotva pět kusů!

Se sedanem se shoduje pouze úsek od nárazníku k přednímu sloupku, rozvor se zkrátil o značných 120 mm. Na výběr byly tři zážehové motory: čtyřválec 2.0 Turbo (151 kW), pětiválec 2.4 (129 kW) a šestiválec 3.0 (150 kW). Dieselův motor měl smůlu – pro ušlechtilé kupé nebyl dostatečně urozený.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (8)