Lancia se probírá, slibuje 3 nové modely a plnou elektrifikaci od 2028
Koncern Stellantis se Lancie nevzdává a naplánoval pro ni obrození. Těšit se můžeme na tři nové modely, včetně návratu jednoho legendárního jména. Obligátní plná elektrifikace je v plánu také.
Šéf značky Lancia, Luca Napolitano, představil desetiletý plán jejího obrození. „Lancia je na Evropu připravena. Začali jsme dělat první kroky k tomu, abychom se stali důvěryhodnou a respektovanou značkou v prémiovém segmentu.“ Zní to celkem ambiciózně na značku, která aktuálně prodává jediný model, a to výhradně na italském trhu (i když vcelku úspěšně). Navíc jde o auto, které se představilo již v roce 2011 a následně bylo pouze několikrát drobně aktualizováno.
V rámci koncernu Stellantis byla Lancia zařazena do luxusní odnože po bok značkám DS a Alfa Romeo, se kterými má sdílet díly. Modelová ofenziva začne v roce 2024, kdy přijde čtvrtá generace modelu Ypsilon. Zůstane čtyřdveřovým hatchbackem, avšak bude dostupný výhradně s elektrickým pohonem. Aktuální třetí generace Ypsilonu na délku měří 3,84 metru, přičemž novinka by měla narůst k rovným čtyřem metrům.
Dalším v pořadí je auto, které Lancia nazývá svou vlajkovou lodí. Představí se v roce 2026, ale zatím není zřejmé, o jaký typ auta půjde. Historicky nemá Lancia s výrobou SUV zkušenosti, ale vzhledem k jejich popularitě se dá předpokládat, že se značka vydá touto cestou. Potřebuje totiž model, který jí bude „tisknout peníze“. Na délku bude vlajková loď měřit kolem 4,6 metrů.
Třetí novinka přiveze zpět legendární jméno Delta. Na délku bude mít kolem 4,4 metrů a Lancia její vzhled popisuje jako sošný a svalnatý, s geometrickými linkami, který se bude fanouškům zamlouvat. Zní to, jako by automobilka chtěla připomínat spíše původní první generaci, než poslední zakulacenou podobu Delty.
Všechny modely mají mít typicky italský interiér a pohon modelového portfolia bude částečně elektrifikovaný. Lancia také dala obligátní příslib přechodu na plně elektrickou modelovou řadu, který má nastat v roce 2028 (ještě nedávno se hovořilo o roce 2026). Ze začátku se automobilka chce soustředit především na trhy v Německu, Španělsku, Francii, Belgii, Lucembursku a Holandsku.