Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lancia se probírá, slibuje 3 nové modely a plnou elektrifikaci od 2028

Filip Melich
Diskuze (17)

Koncern Stellantis se Lancie nevzdává a naplánoval pro ni obrození. Těšit se můžeme na tři nové modely, včetně návratu jednoho legendárního jména. Obligátní plná elektrifikace je v plánu také.

Šéf značky Lancia, Luca Napolitano, představil desetiletý plán jejího obrození. „Lancia je na Evropu připravena. Začali jsme dělat první kroky k tomu, abychom se stali důvěryhodnou a respektovanou značkou v prémiovém segmentu.“ Zní to celkem ambiciózně na značku, která aktuálně prodává jediný model, a to výhradně na italském trhu (i když vcelku úspěšně). Navíc jde o auto, které se představilo již v roce 2011 a následně bylo pouze několikrát drobně aktualizováno.

V rámci koncernu Stellantis byla Lancia zařazena do luxusní odnože po bok značkám DS a Alfa Romeo, se kterými má sdílet díly. Modelová ofenziva začne v roce 2024, kdy přijde čtvrtá generace modelu Ypsilon. Zůstane čtyřdveřovým hatchbackem, avšak bude dostupný výhradně s elektrickým pohonem. Aktuální třetí generace Ypsilonu na délku měří 3,84 metru, přičemž novinka by měla narůst k rovným čtyřem metrům.

Dalším v pořadí je auto, které Lancia nazývá svou vlajkovou lodí. Představí se v roce 2026, ale zatím není zřejmé, o jaký typ auta půjde. Historicky nemá Lancia s výrobou SUV zkušenosti, ale vzhledem k jejich popularitě se dá předpokládat, že se značka vydá touto cestou. Potřebuje totiž model, který jí bude „tisknout peníze“.  Na délku bude vlajková loď měřit kolem 4,6 metrů.

Třetí novinka přiveze zpět legendární jméno Delta. Na délku bude mít kolem 4,4 metrů a Lancia její vzhled popisuje jako sošný a svalnatý, s geometrickými linkami, který se bude fanouškům zamlouvat. Zní to, jako by automobilka chtěla připomínat spíše původní první generaci, než poslední zakulacenou podobu Delty.

Všechny modely mají mít typicky italský interiér a pohon modelového portfolia bude částečně elektrifikovaný. Lancia také dala obligátní příslib přechodu na plně elektrickou modelovou řadu, který má nastat v roce 2028 (ještě nedávno se hovořilo o roce 2026). Ze začátku se automobilka chce soustředit především na trhy v Německu, Španělsku, Francii, Belgii, Lucembursku a Holandsku.

Video se připravuje ...

Filip Melich
Diskuze (17)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
26. 5. 2022 06:58
Re: Lancia
mimochodem zajímavý článek

https://fiatgroupworld.com/…ont-save-lancia/
25. 5. 2022 19:45
Re: Re: Lancia
Tak vsetci rusia strednu triedu len lancia ju bude mat :-D
Avatar - del42sa
25. 5. 2022 11:12
Lancia
Podle mě by největší smysl dávalo zrušit DS brand jako takový, ty vozy přebrandovat na Lancie a doplnit zbrusu novým Ypsilonem ;-) Tak jako kdysi Marchionne přejmenoval Chryslery na Lancie. Stellantis by si pak nemusel lámat hlavu s tím jak pozicovat jednotlivé značky vůči sobě a vymýšlet nové modely speciálně pro značku Lancia.

Když bylo PSA jen PSA, tak žádnou prémiovou značku neměli a proto vznikla DS. Teď když je z nich koncern Stellantis a neví si pomalu rady ani s Alfou/Maserati či Fiatem a přitom mají v portfoliu opravdu skutečnou automobilovou legendu jménem Lancia s víc jak 100letou historíí, tak DS už jako taková nedává smysl.
Tohle by byla nejjednodušší cesta, bylo by to bez čekání do vydání roku 2026 než přijdou nové Lancie na trh a vyřešilo by to spousta problémů. Z Citroenu by se zase stala značka rovnocenná Peugeotu, tak jak tomu bývalo dříve, bez umělých omezování a nějakého nižššího či "low-cost" image který vymyslela ta kráva L. Jackson. Shrnuto vyřešeno - easy peasy.
Ale znamenalo by to zároveň přiznání si, že DS nebyl uspěšný projekt a to asi nebudou chtít páni manažeři udělat :D
25. 5. 2022 08:23
Re: Lancia
Si sa optimisticky rozsantil, k 508 to urcite nedojde, tu naklonuju u alfy, resp ju zarezu vsade
24. 5. 2022 23:04
Re: Lancia
Nejen SUV! :-[]