Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus CT200h přiveze do nižší střední adaptivní tempomat a pre-crash systém

Lexus CT
Lexus CT
Lexus CT
Lexus CT
32 Fotogalerie
Diskuze (26)
Až se začátkem roku 2011 dočkají první evropští zákazníci nového hatchbacku Lexus CT200h, dostanou podle výrobce jeden z nejbezpečnějších modelů ve třídě.

Lexus ukázal předsériovou podobu nového CT200h letos na autosalonu v Ženevě. Ačkoliv je evropský trh pro Lexus relativně malý (loni prodáno asi 27 tisíc vozů) ve srovnání s USA (200 tisíc vozů ročně), známé parametry směřují novou modelovou řadu právě na vyspělé trhy starého kontinentu.

Lexus CT200h bude nejmenším vozem značky v celé její skoro pětadvacetileté historii. Je poháněn řadovým zážehovým čtyřválcem objemu 1,8 litru s variabilním časováním ventilů VVT-i, který doplňuje synchronní elektromotor s permanentním magnetem. Nenapájejí jej v současné době hojně užívané lithium-iontové baterie, nýbrž nikl-metal hydridové (NiMH).

Výkonové parametry systému, který je označován jako Lexus Hybrid Drive, dosud nebyly zveřejněny, ve firemních materiálech se ale jedna důležitá informace objevuje. CT 200h je totiž full-hybrid, tedy je schopen jízdy čistě na elektřinu. Bohužel velmi krátké, jen zhruba 2 km rychlostí do 45 km/h. Ještě k Lexus Hybrid Drive: v novince má celkem tři režimy: Eco, Normal a Sport.

CT 200h má poháněná přední kola, o přenos točivého momentu se stará ústrojí E-CVT s plynulou změnou převodů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem. Podvozek s rozvorem 2600 mm a rozchodem kol 1525 mm je zcela nový, není tedy odvozen ze žádného většího modelu. Přední zavěšení obstarávají vzpěry McPherson, vzadu jsou dvojitá příčná ramena. Vůz má jezdit na sedmnáctipalcových kolech z lehkých slitin.

Lexus klade velký důraz na vysokou úroveň bezpečnostní výbavy, kterou dostane CT200h do vínku. Standardem mají být nejen obvyklé čelní, boční a hlavové airbagy, ale taky kolenní airbagy pro řidiče a spolujezdce. Poprvé se do vozu nižší střední třídy dostane adaptivní tempomat, udržující odstup od pomalejšího vozidla v jízdním pruhu. S technikou adaptivního tempomatu bude pracovat taky přednárazový bezpečnostní systém, který zmírňuje následky nevyhnutelné kolize.

Základní vnější rozměry karoserie jsou 4320 x 1765 x 1430 mm, rozvor měří 2600 mm.

Výroba i celosvětový prodej nového zástupce nižší střední třídy začne ještě letos. První vozy budou zákazníkům v Evropě dodány v roce 2011. S novou menší modelovou řadou může Lexus v roce 2011 v Evropě počítat se zvýšením loňského prodeje o 70 až 100 %.

Vstoupit do diskuze (26)