Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS F: Diody, retuše a změny na podvozku

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Sportovní sedan s japonským osmiválcovým pětilitrem se podrobil několika detailním změnám pro nový modelový rok.

Klíčovou změnu ovlivňující chování IS F udělal Lexus už loni, když zavedl svorný diferenciál s omezeným prokluzem. Letos přichází na řadu několik dalších technických a designových úprav.

Design jsme mohli posoudit na vlastní oči v Paříži. Ihned si všimnete pásu diod pro denní svícení, působivý je nový černý lak Starlight Black GF.

Uvnitř je několik estetických vylepšení a nové dekorační prvky, ale i nový volant a upravená sedadla.

Nově uspořádaný přístrojový štít upravil rozmístění přístrojů podle správných priorit. Obrovský otáčkoměr má dominantní polohu uprostřed a je výrazně orámován, rychloměr (do 320 km/h) se krčí skromně vpravo a maticový informační displej nalevo od něj.

Podsvětlení otáčkoměru se mění v 5000 min-1, 5500 min-1 a v pásmu 6200 až 6550 min-1, podle aktuálně zařazeného rychlostního stupně.

Motor 5,0 V8 plní Euro 5, dává 300 kW při 7000 min-1, resp. 500 Nm v 5200 min-1. Čas pro akceleraci z 0 na 100 km/h činí 4,8 s, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 270 km/h.

Lexus uvádí, že podvozek IS F byl nově naladěn s cílem zvýšit jízdní pohodlí a stabilitu ve vysokých rychlostech. Nové jsou přední i zadní tlumiče a pružiny, tuhosti pružných uložení ramen zadní nápravy a zadního stabilizátoru. Upraven byl odklon zadních kol. To vše by mělo zvýšit stabilitu v zatáčkách a omezit pohyb karoserie při velké akceleraci a prudkém brzdění.

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Avatar - twistedTSD
3. 10. 2010 16:46
nechápu
proč nemá modernizovanou grafiku zadních světel?