Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln Continental: Návrat krále. Trochu nudného...

Lincoln Continental
Lincoln Continental
Lincoln Continental
Lincoln Continental
24 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (28)
Lincoln Continental se vrací. Produkční verze se oproti loňské studii vlastně jen umírnila, k radikální proměně nedošlo. Pod kapotou má vidlicový šestiválec.

V New Yorku 2015 představený koncept vyvolal značné kontroverze, nelíbil se hlavně v Británii, konkrétně automobilce s okřídleným B ve znaku. Jenže sériová verze se dle předpokladů příliš nezměnila. Podobnost se sedanem Flying Spur aristokratické sportovní značky tam sice je, ale rozhodně nejde o žádné kopírování. Pravda, bílá barva vozu na sérii firemních snímků linky trochu zakrývá...

Oproti studii se zvenčí i zevnitř měnily opravdu pouze detaily, hlavně nárazníky, spodní partie a víko zavazadelníku, které už není tak extrémně hranaté a získalo navíc vodorovný prolis. Zachovány zůstaly i originální vystouplé kliky dveří těsně pod bočními skly. Je to ale jen efektní prvek, otevírací tlačítko se skrývá v nich. Interiér přišel o lesklé plochy, jinak ale i zde najdeme povědomé tvary.

Lincoln zatím neodhalil všechny informace, pouze základ. Downsizing je na postupu i ve Státech, takže pod kapotou najdeme jediný motor: vidlicový šestiválec objemu 3,0 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Objemný V8 nečekejte, V12 už vůbec ne. Trochu škoda... Jedná se o zcela nově vyvinutou jednotku speciálně pro tento vůz, v žádné jiné řadě koncernu Ford ji nenajdeme. Poskytuje jistě dostatečných 298 kW (405 k) a 542 N.m.

Síla se přenáší na obě nápravy, pohon všech kol má dynamický torque vectoring, který rozděluje točivý moment dle potřeby dokonce mezi obě zadní kola, pomáhá tedy hlavně v zatáčkách. Adaptivní řízení má proměnnou zpětnou vazbu, tři režimy (komfortní, normální a sportovní) nastaví kromě něj i samotný podvozek.

Bezpečnostní a luxusní výbava je více než dostatečná a odpovídá třídě. Kamery a snímače varují před kolizí a v případě nouze auto samo zabrzdí, vidí rovněž chodce. To samozřejmě není nijak překvapivé. Automatické paralelní parkování přijde při velikosti vozu vhod, navíc zobrazí celý manévr z ptačí perspektivy na obrazovce informačního systému. Kabina je perfektně odhlučněná díky potlačování nežádoucích zvuků a akustickým laminovaným sklům v oknech. Všestranně nastavitelné sedačky jsou vyhřívané i ochlazované a nepostrádají ani masážní funkci. Prostě klasika, která v této třídě patří ke slušnému vychování. Continental má i panoramatickou střechu a špičkové audio Revel.

Důležitá novinka z detroitského autosalonu od Lincolnu bude v prodeji až od podzimu, Ford ji hodlá vyrábět v michiganském Flat Rocku. Do Evropy pochopitelně nezamíří, zájemci se musí spolehnout na individuální dovoz a homologaci. Ale pokud si někdo Contiho přiveze, bude příjemným zpestřením našeho vozového parku, obzvláště v záplavě limuzín tří německých značek.

Vstoupit do diskuze (28)