Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lincoln Continental: Návrat krále. Trochu nudného...

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 12. 1. 2016
24
28
Zobrazit náhledy (24)
Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental Lincoln Continental
Lincoln Continental se vrací. Produkční verze se oproti loňské studii vlastně jen umírnila, k radikální proměně nedošlo. Pod kapotou má vidlicový šestiválec.

V New Yorku 2015 představený koncept vyvolal značné kontroverze, nelíbil se hlavně v Británii, konkrétně automobilce s okřídleným B ve znaku. Jenže sériová verze se dle předpokladů příliš nezměnila. Podobnost se sedanem Flying Spur aristokratické sportovní značky tam sice je, ale rozhodně nejde o žádné kopírování. Pravda, bílá barva vozu na sérii firemních snímků linky trochu zakrývá...

Oproti studii se zvenčí i zevnitř měnily opravdu pouze detaily, hlavně nárazníky, spodní partie a víko zavazadelníku, které už není tak extrémně hranaté a získalo navíc vodorovný prolis. Zachovány zůstaly i originální vystouplé kliky dveří těsně pod bočními skly. Je to ale jen efektní prvek, otevírací tlačítko se skrývá v nich. Interiér přišel o lesklé plochy, jinak ale i zde najdeme povědomé tvary.

Lincoln zatím neodhalil všechny informace, pouze základ. Downsizing je na postupu i ve Státech, takže pod kapotou najdeme jediný motor: vidlicový šestiválec objemu 3,0 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Objemný V8 nečekejte, V12 už vůbec ne. Trochu škoda... Jedná se o zcela nově vyvinutou jednotku speciálně pro tento vůz, v žádné jiné řadě koncernu Ford ji nenajdeme. Poskytuje jistě dostatečných 298 kW (405 k) a 542 N.m.

Síla se přenáší na obě nápravy, pohon všech kol má dynamický torque vectoring, který rozděluje točivý moment dle potřeby dokonce mezi obě zadní kola, pomáhá tedy hlavně v zatáčkách. Adaptivní řízení má proměnnou zpětnou vazbu, tři režimy (komfortní, normální a sportovní) nastaví kromě něj i samotný podvozek.

Bezpečnostní a luxusní výbava je více než dostatečná a odpovídá třídě. Kamery a snímače varují před kolizí a v případě nouze auto samo zabrzdí, vidí rovněž chodce. To samozřejmě není nijak překvapivé. Automatické paralelní parkování přijde při velikosti vozu vhod, navíc zobrazí celý manévr z ptačí perspektivy na obrazovce informačního systému. Kabina je perfektně odhlučněná díky potlačování nežádoucích zvuků a akustickým laminovaným sklům v oknech. Všestranně nastavitelné sedačky jsou vyhřívané i ochlazované a nepostrádají ani masážní funkci. Prostě klasika, která v této třídě patří ke slušnému vychování. Continental má i panoramatickou střechu a špičkové audio Revel.

Důležitá novinka z detroitského autosalonu od Lincolnu bude v prodeji až od podzimu, Ford ji hodlá vyrábět v michiganském Flat Rocku. Do Evropy pochopitelně nezamíří, zájemci se musí spolehnout na individuální dovoz a homologaci. Ale pokud si někdo Contiho přiveze, bude příjemným zpestřením našeho vozového parku, obzvláště v záplavě limuzín tří německých značek.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Globalni incest
| 12. 1. 2016
Jak Volvo S80 s Hyundai Grandeur pocaly dite a u vnitrnosti ditete se inspirovaly u jaguaru, audi a mercedesu... Jedine ta * vypada dobre...
Avatar - Barrichello
Kontinentální hermafrodit
| 12. 1. 2016
jenže v číně začíná být brutální krize a navíc úřady jdou tvrdě po boháčích, aby doložily příjmy a Skláda nebo Bentley budí víc rozruch a závist jak Cadillac či Lincoln.... na to nezapomen
Avatar - 3_diamanty
Kontinentální hermafrodit
| 12. 1. 2016
6 je stale pekne cislo .... neviem kolko predava S klada s V8 ale vsadim sa ze dve tretiny predanych S klasse su stejne 6 valce ( dizlove, benzinove ) a ak sa nemylim S klasse uz ma aj 4valec.... ... ja viem V8 by lincolnu slusalo... ale ak ma mat len o par konikov viac ako V6 biturbo alebo mozno aj menej ...... tak asi to nema vyznam aj napriek tomu ze by sa nam to pacilo ... nie som zastanca downsizingu ale V6 mi v ziadnom pripade v akomkolvek aute nevadi.... viac by ma trapilo ak by tento lincoln dostal vytuneny 4 valec z volva ... to uz je fakt za hranicou unosnosti podla mna.... lincoln to ale stale drzi na uzde.... a vie ze iste hranice uz nemoze podliezat.....
Kontinentální hermafrodit
| 12. 1. 2016
Vykon bude urcite dostatocny, to vobec nenamietam - hovorim o plneni ulohy limuziny, cize aj o reprezentovani majitela - sam dole spominas US a Cinsky trh, a prave tu si zakaznici podobne zameranych aut stale potrpia aj na pocet valcov
Avatar - Pekelná Micinka
Kontinentální hermafrodit
| 12. 1. 2016
Naopak, řekl bych, že si tohohle Linclona spletu s nějakou čínou/koreou, než, že bych si spletl S-klasse, 7er, A8, XJ, LS. Tohle auto z pohledu evropského zákazníka opravdu smysl nedává, tedy zejména ne těch, kteří si mohou pořídit vyšší výbavy. A kvůli designu bych si tedy raději počkal na nové Volvo, ačkoli to zas nebude mít ani tu V6. Takže bojovat může jen cenou, v US je to jiné, tam to mají na trhu jinak a ti co mají opravdu peníze, tak taky spíš jezdí evropu, než domácí značky. Tohle se, tipuji, bude kupovat hlavně u středostavovských voličů republikánů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku