Lotus Engineering vyvinul tříválec 1,2 l pro hybridní vozy

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Lotus Engineering, vývojová divize slavného britského výrobce sportovních vozů, představí ve Frankfurtu úsporný tříválec 1,2 l.

Celohliníkový zážehový motor Range Extender, je určen výhradně pro hybridní modely a jak jeho název napovídá, měl by zvyšovat dojezd jím vybavených automobilů. Agregát je lehký, váží jen 56 kg a jeho konstrukce je relativně jednoduchá především nízkonákladová. Je také velmi kompaktní, neboť hlava a blok válců tvoří jeden celek s výfukovým potrubím.

Dvouventilový tříválcový agregát má rozvod OHC a vstřikování paliva Lotus EMS. Z objemu 1,2 litru (vrtání 75 mm, zdvih 90 mm) poskytuje při 1500 min-1 výkon 15 kW, hodnota největšího výkonu je 35 kW ve 3500 min-1. Točivý moment vrcholí 107 Nm v 2500 min-1. Pohonná jednotka má kompresní poměr 10 :1, její rozvody jsou poháněné řetězem. Agregát s integrovaným generátorem elektrického proudu pomáhá jak elektromotoru, který pohání vůz, tak je schopen sám napájet i baterie. Může spalovat jak palivo na bázi alkoholu (etanol, metanol), tak klasický benzin s oktanovým číslem 95.

Byl vyvinut v rámci projektu Limo-Green organizace U.K. Technology Strategy Board, kterou kromě Lotus Engineering založily firmy Jaguar Cars Ltd., MIRA Ltd. a Caparo Vehicle Technologies. Při použití ve větším sedanu vyprodukuje méně než 120 g/km emisí CO2.

Simon Wood, současný technický ředitel firmy Lotus Engineering, k novince poznamenal: Většina sériových hybridních vozů, které buď již jezdí, nebo jsou ve stadiu vývoje, používá upravené konvenční spalovací motory, které jsou pouhým kompromisem.

Vstoupit do diskuze (23)