Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Engineering vyvinul tříválec 1,2 l pro hybridní vozy

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
Lotus Engineering, vývojová divize slavného britského výrobce sportovních vozů, představí ve Frankfurtu úsporný tříválec 1,2 l.

Celohliníkový zážehový motor Range Extender, je určen výhradně pro hybridní modely a jak jeho název napovídá, měl by zvyšovat dojezd jím vybavených automobilů. Agregát je lehký, váží jen 56 kg a jeho konstrukce je relativně jednoduchá především nízkonákladová. Je také velmi kompaktní, neboť hlava a blok válců tvoří jeden celek s výfukovým potrubím.

Dvouventilový tříválcový agregát má rozvod OHC a vstřikování paliva Lotus EMS. Z objemu 1,2 litru (vrtání 75 mm, zdvih 90 mm) poskytuje při 1500 min-1 výkon 15 kW, hodnota největšího výkonu je 35 kW ve 3500 min-1. Točivý moment vrcholí 107 Nm v 2500 min-1. Pohonná jednotka má kompresní poměr 10 :1, její rozvody jsou poháněné řetězem. Agregát s integrovaným generátorem elektrického proudu pomáhá jak elektromotoru, který pohání vůz, tak je schopen sám napájet i baterie. Může spalovat jak palivo na bázi alkoholu (etanol, metanol), tak klasický benzin s oktanovým číslem 95.

Byl vyvinut v rámci projektu Limo-Green organizace U.K. Technology Strategy Board, kterou kromě Lotus Engineering založily firmy Jaguar Cars Ltd., MIRA Ltd. a Caparo Vehicle Technologies. Při použití ve větším sedanu vyprodukuje méně než 120 g/km emisí CO2.

Simon Wood, současný technický ředitel firmy Lotus Engineering, k novince poznamenal: Většina sériových hybridních vozů, které buď již jezdí, nebo jsou ve stadiu vývoje, používá upravené konvenční spalovací motory, které jsou pouhým kompromisem.

Aleš Dragoun
Diskuze (23)
7. 11. 2009 18:46
Re: Zcestnost...
Pravda asi je, že chceme být ekologičtí čím dále více,ale vůbec se neuskromňujeme ba naopak. Vozy jsou větší, hmotnější.Asi skončíme u tanků.Ten je opravdu bezpečný, pokud jej nezasáhne střela. Prototypy jsou v interiérech vzdušné a plné nápadů.Pak se podívejte na produkční vozy vycházející z těchto studií. Plné plastů obepínající cestující v ponurných odstínech. Jelikož my zakazníci jsme velmi velmi konzervativní. A souhlas tady si žijeme jak ve vatičce a pro naše pohodlí se ničí jiná část této planety.Viz např topný palmový olej apod. Jenže změny nejsou místní ale globální i když jim to trvá na naše poměry dost dlouho, aby to někteří z nás chápali.
15. 9. 2009 14:34
Re: Zcestnost...
S tímto musím naprosto souhlasit, pravda je taková, že hybridy a elektromobily se sice tváří čistě, ale to jen proto, že nikdo nevidí ty stovky tun uhlí co se musí spálit, jedovaté louhování rtutí při získávání surovin do baterií, zničené hektary životního prostředí kde se tyto materiály těží a lidi kteří ve 30 vypadají na 70 a umírají na otravu těžkými kovy. A v Evropě si potom "ekolog" sedne do "zero emission" elektromobilu na který dokonce dostane dotaci od nás všech a začne strašně pomáhat životnímu prostředí.
Nejsou to ale jen elektromobily. Třeba se teď prosazuje palivo E85 hlavně v severských zemích. Suroviny pro jeho výrobu vozí nákladními loděmi z jižní ameriky. Loď co tu podzemnici olejnou veze, sežere za cestu víc fosilních paliv než se potom z té podzemnice vyrobí, navíc s hroznými emisemi hlavně síry. Aby měli kde v brazílii tu podzemnici pěstovat, začali mýtit ve velkém zbytek pralesů. Tím ovšem ničí tamní ekosystém a nakonec jim vyschnou řeky a místo pralesů budou mít jen poušť. A to vše jen proto, aby se pár evropanů cítilo ekologicky...
Podobné je to i s naprosto ekologickými úspornými zářivkami plnými rtuti a dalšími zhovadilostmi, které se dnes zavádí pod rouškou ekologie... :no:
Avatar - Pekelná Micinka
11. 9. 2009 02:22
Re: Zcestnost...
Větším sedanem může být myšleno i nové XJ, na vývoji má účast i Jaguar a ze jmenovaných firem jako jediný dělá i sedany. Navíc se nabízí i kombinace se systémem KERS, jehož variantu Jaguar také vyvíjí a měla by se časem objevit právě v XJ. Celkově by tak mohlo dojít k velmi slušné úspoře paliva. :-)
10. 9. 2009 15:49
1.2
HTP ... BOJ SE! >:D
Avatar - Blue Sun
10. 9. 2009 13:01
Re: Zcestnost...
Ne, to byl špičkový výkon motoru při akceleraci 0-60 km.h-1. Jasně, nejsou to údaje pro supersport, ale pro průzkumný obrněnec se čtyřmi a půl tunami. Špičkový výkon elektromotoru, pohon všech přídavných zařízení, adaptivních tlumičů, klimatizace, ovládání automatické věže a s nějakou výkonovou zálohou byl 80kW, ale na doraz.
Myslím, že v porovnání hmotností by tahle konfigurace už byla na hraně.