Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus Europa S: další fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (13)
Po prvním informačním kole, kterým Lotus informoval o velké novince, kterou přiveze do Ženevy, je zde další sada informací.

Po prvním informačním kole, kterým Lotus informoval o velké novince, kterou přiveze do Ženevy, je zde další sada informací.

Orientace Lotusu na lehké, ale současně praktičtější vozy, není jen nějakým rozmarem manažerů firmy. Podle marketingových průzkumů žádá trh resp. potenciální zákazníci, vozy se sportovním duchem, které však lze s minimálním utrpením používat ke každodenním jízdám. Do takové skupiny však žádný ze současných Lotusů nepatří a proto přichází Europa S, jejíž vývoj trval od prvního konceptu k sériové výrobě jen 28 měsíců.

Nový Lotus má vnější rozměry 3900 x 1714 x 1120 mm a rozvor 2330 mm, takže je o 10 centimetrů delší než kupé Exige.

Novinka samozřejmě ctí firemní pravidlo o nízké pohotovostní hmotnosti sportovních vozů, když váží jen 995 kg. To je více než v případě nekompromisního Exige S, ale to je přeci jen extrémní model, se kterým Europa S nesoupeří. Naopak Lotus zdůrazňuje, že jde o model, který nabídne podstatně více pohodlí. To neznamená zdaleka jen větší prostor uvnitř vozu, ale při pohledu na výšku 1120 mm je důležité také zvýšení vstupního profilu dveří o 90 mm, oproti Exige. 40 mm z toho bylo dodáno ke zvětšení výšky bočního skla. Větší je prostor i pro zavazadla (154 dm3).

Nízká hmotnost má svůj původ v použití hliníkového prostorového rámu, kompozitových povrchových panelech karosérie a také v novém uspořádání kompozitové přídě, která má konstrukcí definované deformační vlastnosti pro případ nehody. Kompozitová příď je schopna absorbovat třikrát až čtyřikrát více energie než ekvivalentní struktura vyrobená z konvenční oceli.

Kupé bude mít motor uložený před zadní nápravou v ocelovém pomocném rámu. Půjde o přeplňovaný motor Ecotec 2.0 l o výkonu 149 kW při 5400 ot./min a s nejvyšším točivým momentem 263 Nm při 4200 ot./min. Přeplňování zajistilo této jednotce plochou křivku točivého momentu, která již od 2000 ot./min dosahuje 90 % maxima. Zrychlení Lotusu Europa S z klidu na 96 km/h bude trvat 5,5 sekundy, akcelerace z 0 na 100 mph (160 km/h) je otázkou 14 sekund. Nejvyšší rychlost udávaná výrobcem činí 225 km/h.

Lotus Europa S bude nabízen na všech trzích, na nichž je značka zastoupena, mimo automobilových trhů USA a Kanady.

Lotus Cars v současné době vyrábí 4000 až 4500 vozů ročně a nový model by měl k roční kapacitě automobilky v létě roku 2006 přidat dalších 500 vozů. V případě většího zájmu je výrobce schopen flexibilně zvýšit výrobu, aby byl schopen uspokojit poptávku. Mezi zajímavosti, které se týkají výroby, patří například nové partnerství s blíže nespecifikovanou malajskou firmou z oblasti kosmického průmyslu, která je dodavatelem povrchových dílů karoserie. Výroba jednoho exempláře Lotusu Europa S trvá tři a půl dne. Cena by se měla pohybovat kolem 49000 euro (podle zdanění v cílové zemi).

První informace o tomto voze naleznete ve starším článku: Lotus Europa S: nový model po deseti letech

Ondřej Láník
Diskuze (13)
25. 2. 2006 20:34
TLAPOU PŘES HUBU
Už jsi ji někdy nad ránem v šeru kouře z cigár a pachu horkejch těl chytil šikmo přes levý voko? Dokázal jsi to pak ustát, přežít a dokončit ten tah? Tak až si jednou sedneš do svýho LOTUSU, měj na paměti, že jich v životě chytíš ještě hodně, ale každou, každou musíš ustát. Umění není nechytit... umění je chytit a ustát. Pár ti jich nadělí i tvůj Lotus... chyba bude ovšem vždycky na tvojí straně... P.S. Kdyby ho nefotili na dojezdovejch kolech, slušelo by mu to o poznání víc...