Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lumeneo Smera: automobil s šířkou motocyklu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Francouzská společnost Lumeneo představuje dvoumístný automobil poháněný elektromotorem, který uveze dva cestující a svou šířkou se vyrovná motocyklům.

Společnost Lumeneo založil Daniel Moulene, který je v současnosti prezidentem firmy a dříve pracoval například ve vedení společností SFI (Société Française d’Ingénérie) nebo Emission SA. Technickým ředitelem a spoluzakladatelem je Thierry Moulene, který pracoval pro společnost Pininfarina a mimo jiné se podílel i na vývoji konceptu Peugeot 907.

Lumeneo Smera je městským elektromobilem, jehož dvoumístná karoserie je dlouhá 2380 mm, široká 800 mm a vysoká 1450 mm. Rozvor náprav je 1700 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 655 mm.

K pohonu slouží dvojice elektromotorů, poskytující maximální společný výkon 30 kW (40 k) a točivý moment 1000 Nm. Lithium-iontové baterie mají mít životnost 10 let, dobíjet se budou z běžné zásuvky a na jedno nabití vůz ujede 150 km. Smera váží i s bateriemi 350 kg. Maximální rychlost dvoumístného vozu je 130 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h je 8,0 s.

V interiéru nabízí Smera prostor dvojici cestujících, sedících za sebou. Ve výbavě nechybí kožené čalounění, airbag nebo ABS. Zavazadlový prostor poskytuje objem 70 l při obsazení obou sedadel a 150 l v jednomístné konfiguraci.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
1. 4. 2008 16:31
do mesta nie na dialnice
>:D >:D >:D na kopci ani ja...ale predovsetkym v meste nefuka narazovy vietor ako na dialnici ale viem si predstavit ako neikto bude prechadzat postupne medzi budovami po centre ako vojaci ked zacinaju obliehanie :-)
1. 4. 2008 10:41
Re: Blbosť na kolesách...
Bez ohľadu na to akú má konštrukciu, nemá šancu vo väčších rýchlostiach. Vysoká stavba a veľká bočná plocha a vzhľadom na stavbu aj vyššie ťažisko ako má bežný motocykel je veľkým rizikom. Bočný vietor, alebo nárazový urobí jej jazde po diaľnici rýchly koniec. Naklápanie, pokialľ bezprostredne nereaguje na pôsobiace bočné sily pri priamej jazde nerieši v tomto prípade asi nič. Ale ako nápad zaujímavé.
1. 4. 2008 00:32
Re: Blbosť na kolesách...
Nechapu, kde beres to sebevedomi podle fotek vyrknout tak kategoricke soudy. Tohle je netovych diskuzich to nejhorsi, ta hrozna povrchnost. A clanky taky, fotka a hlavne tvrde/mekke plasty a silacke reci.

Ale k veci. Tahle ctyrkolka, ktera byla v Zeneve, je naklapeci (jako paralelogram), to znamena, ze jeji stabilita bude minimalne jako u motocyklu a dve stopy vyuzije jen pri malych rychlostech. Ve skutecnosti muze takove vozitko napraskat na okresce kdejake "plechovce".

Abyste me nechytali za slovo, nejel jsem na tom, nevim. Ale rozhodne to neni tak, jak si zrejme myslite.
Avatar - QuinGaller
31. 3. 2008 21:23
...
No v prudciim kopci bych se s tiim raci neotaacel >:D
31. 3. 2008 14:37
Blbosť na kolesách...
Tak toto by pustil na cesty naozaj len nedouk, čo netuší, čo je fyzika...
Ešte ako exponát na výstavu dajme tomu, ale do reálnych podmienok ani omylom.