Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Maserati Levante má svou značku vrátit k zisku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (55)
V příštím roce má první SUV od Maserati dorazit na trh a spolu s ním se má italské značce opět zvýšit zisk.

Podle finančních výsledků zveřejněných koncernem Fiat Chrysler Automobiles v minulém týdnu, klesl značce Maserati zisk ve druhém čtvrtletí letošního roku o 30 procent na 43 milionů eur. Celosvětové prodeje pak klesly o 13 procent na 8281 vozů, protože klesající poptávku v USA a Číně se nepodařilo vyvážit vyšším zájmem o italskou značku v Evropě.

Generální ředitel koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne podle informací Automotive News Europe k tomu údajně uvedl, že očekává zvýšení zisku značky Maserati po představení a především spuštění prodeje modelu Levante v první polovině roku 2016.

Analytici z nezávislých společností se k tomu ovšem staví skepticky a předpokládají, že Levante sice krátce po svém uvedení pomůže značce k vyšším ziskům, ale po té co opadne vlna prvotního zájmu o novinku je poměrně pravděpodobné, že mohou zisky Maserati opět klesat.

Maserati v současnosti spouští předsériovou produkci Levante v Mirafiori a sériová produkce se pak má na plno rozběhnout v lednu příštího roku, kdy se očekává i světová premiéra novinky na autosalonu v Detroitu.

Levante má být sportovně laděným pětimístným vozem, schopným i jízdy i mimo zpevněné vozovky. První SUV od Maserati svým vzhledem naváže na koncept Kubang z roku 2011, ze špionážních fotek prototypů auta vyplývá, že novinka bude se svým designem přiblíží i k sedanu Ghibli. S ním bude Levante sdílet svoji platformu.

Nabídku motorů pro Levante odhalil loňský pětiletý plán značky. Z benzinových jednotek budou nabídnuty dvě verze šestiválce s 257 kW a 312 kW a vrcholný osmiválec s více než 412 kW. Počítá se též s turbodiesely, ve variantách se 184 kW, 202 kW a 250 kW. Později nabídku obohatí také plug-in hybrid, jehož uvedení se očekává v druhé polovině roku 2017.

Maserati Levante má konkurovat především Porsche Cayenne, čemuž odpovídají dosavadní informace o technice a podobně široké paletě nabízených pohonných jednotek. Dalšími konkurenty se pak stanou SUV značek BMW i Mercedes-Benz v čele s modely X6 a GLE Coupé a rovněž nový Jaguar F-Pace. V případě cen se očekává, že italská automobilka svou novinku nabídne za částky startující nad 100.000 eur (zhruba 2.700.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (55)
6. 8. 2015 15:06
Re: :(
Ano, současný stav zřejmě bude výsledkem zákulisních her, nicméně to celé začalo snahou o převzetí VW. Těžko říct, co za tím stálo. Wiedeking byl však ředitel. A VW je pořádné sousto.

To poslední souvětí tam je prostě proto, že sice Porsche hodně pomohl a počínal si opravdu skvěle, ale bylo to také za jeho vedení, kdy VW Porsche převzal ne zrovna běžným způsobem. A to tak skvělé není.
Avatar - Hammunasakra
5. 8. 2015 16:45
Re: :(
Souhlasim ale ta poslední věta je asi spíš nepřesná. VW převzalo Porsche v období největšího růstu značky těsně před náběhem prodejů Panamery. Hodně pravděpodobně ne kvůli apetitu WW ale dík nějakým zákulisním hrátkám v rodině majitelů obou značek
5. 8. 2015 16:28
Re: :(
K přežití Cayenne ani nepotřebovali, když se na to podíváme zpětně. Důležité bylo, že nové vedení vzalo problém za pačesy, zbavilo se problémových modelů a zvýšilo efektivitu výroby. Porsche se dlouho neúspěšně snažilo přijít s dalším úspěšným modelem. Být to jen na nich, tak 911 dávno přestali dělat. Naštěstí to neudělali, jinak by je VW asi převzal mnohem dříve. Boxster se jim také povedl, i následně Cayman. Jenže to nemohli vědět a v Cayenne se jim podařilo najít dojnou krávu.

Porsche zachránil Wiedeking a jeho mistrovské počínání. Ale také jeho nezávislosti zlomil záda, když mu příliš narostl apetit.
5. 8. 2015 16:19
Re: :(
Právě a Ghibli i QP se pohybují v segmentech, kde je tvrdá konkurence, vysoká laťka a hledání nedostatků (hnidopišství) je tak trochu sport. Proto jsem zvědavý na Giulii.
Avatar - wakantanka
5. 8. 2015 11:57
Re: :(
História nie je to čo si ja alebo ty pamätáme s tým súhlas. Ale myslíš že súčasní potencionálni zákazníci ocenia úspechy Mase spred povedzme 50 + rokov? Zvlášť keď potom sa striedali modely lepšej či horšej kvality a vlastností? Zvlášť keď ako väčšina nielen talianskych automobiliek mu prischyli najviac prívlastky síce pokrokové, zaujímavé, ale veľmi poruchové, často nekvalitne vyrobené atď. ? S týmto sa žiadna automobilka alebo firma chváliť nebude. Preto si myslím, že je dobré že sa dnešné niektoré modely volajú rovnako ako predchodcovia, ale ani designom ani technikou s nimi nemajú nič spoločné. Fiat zapracoval na kvalite výroby a je to vidieť aj na odbyte. Tvrdím to už dlho pán účtovník Machione veľmi dobre vie čo robí a vzkriesenie Mase je to názorným príkladom ako sa to má robiť. Verím že to podobne pôjde aj s Alfou a zároveň živím nádej, že o možno 10 rokov niečo podobné stretne aj dnes odpísanú Lanciu. A ak to má byť výrobou SUV aby boli prašule na srdcovky ako 911 + Gran Coupe, Cabrio atď. nech si ich vyrábajú.