Nástupce Maserati Levante použije platformu Alfy Romeo a vsadí na elektřinu
Druhá generace italského SUV Maserati Levante za základ využije platformu Giorgio od automobilky Alfa Romeo. Spalování paliva vymění za elektrický pohon.
Automobilka Maserati to s přechodem na výrobu elektromobilů myslí vážně a postupně rozšiřuje nabídku elektřinou hnaných vozidel, kterým dalo přídomek Folgore. Toto provedení již bylo představeno pro model Grecale i GranTurismo, přičemž z druhého jmenovaného odvozené GranCabrio se příliš lišit nebude. Následně má přijít také elektrické MC20 a nástupce modelu Quattroporte. Posledním dílem skládačky bude plně elektrický nástupce SUV Levante.
Šéf Maserati, Davide Grasso, poskytl rozhovor kolegům z britského Autocaru, v němž zdůraznil důležitost elektrického Levante. Jeho vývoj má ve velké míře využít vzájemnou spolupráci automobilek v rámci koncernu Stellantis. Skutečnost, že je nyní Maserati součástí velké skupiny, prý značce dává nové příležitosti.
Druhá generace Maserati Levante je očekávána zhruba v polovině tohoto desetiletí, tedy v následujících několika letech. Za základ použije upravenou platformu Giorgio původem od Alfy Romeo, kterou už nyní používají modely Grecale a GranTurismo. Ale zatímco motorová paleta těchto aut zahrnuje spalovací i elektrické varianty, Levante má být výhradně elektromobilem.
Bližší technické detaily zatím nejsou známy, očekává se však využití nové verze trakčního akumulátoru s vyšší energetickou hustotou. Ten se zřejmě poprvé objeví o něco dříve v chystaném Quattroporte Folgore.
Zároveň se předpokládá, že Levante Folgore nabídne několik verzí elektrického pohonu, přičemž na vrcholu nabídky by mohla stát verze se třemi elektromotory a výkonem v okolí 555 kW, která si techniku vypůjčí od GranTurismo Folgore.
Vizuálně se má elektrické Folgore přiblížit výše zmiňovaným modelům GranTurismo a především Grecale. Na trhu pak bude zřejmě soupeřit s takovými vozy, jako jsou Lotus Eletre, Mercedes-Benz EQS SUV nebo BMW iX.