Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hasičské Maserati Quattroporte zachraňovalo životy ve formuli 1. Může být vaše

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Speciální hasičské Maserati Quattroporte pro italské závodní okruhy se vyrobilo v pouhých pěti kusech a jeden teď může být váš. Bude stát pořádný balík!

Extrémní nebezpečí motoristického sportu přitahuje velký zájem diváků, ale pro organizátory automobilových závodů jsou fatální havárie s pohlcujícími plameny doslova noční můrou. Už v minulosti se snažili tomu předejít a zrychlit reakci záchranářů a hasičů na nepříjemné momenty a už brzy se bude prodávat opravdu speciální technické vybavení, které kdysi zachraňovalo životy i v šampionátu formule 1.

V sedmdesátých letech se na italských závodních okruzích objevovalo unikátní hasičské Maserati Quattroporte vycházející z úplně první generace kultovního luxusního sedanu s trojzubcem ve znaku. V pouhých pěti kusech jej vyrobila malá boloňská karosárna Grazia ve spolupráci s italským výrobcem hasicích přístrojů a hasičských systémů CEA Estintori.

Hlavní inspirací pro hasičské Maserati Quattroporte byla snaha zrychlit reakci hasičů při italských automobilových závodech, včetně podniků formule 1. Čtyřdveřové Maserati s dlouhým rozvorem náprav bylo ideálním základem, protože umožnilo „bezproblémovou“ přestavbu na pick-up s velkou nádrží na vodu, vodním dělem s elektrickým čerpadlem i přídavnými hasicími přístroji.

Video se připravuje ...

S 4,7litrovým vidlicovým osmiválcem o 260 koních navíc bylo v sedmdesátých letech opravdu rychlým hasičským speciálem, kterému tehdejší dieselové hasičáky ani nemohly konkurovat. Během přestavby byla zachována celá přední část vozu, včetně luxusního interiéru s klimatizací, a vzadu se objevila nová nástavba. No řekněte, není tohle Quattroporte jedním z nejhezčích hasičských aut všech dob?

Když všech pět hasičských Maserati Quattroporte koncem sedmdesátých let dosloužilo, ujal se jich neznámý muž z Modeny a následně francouzský nadšenec Guido Bartolomeo, který je zachránil před sešrotováním. Jeden z pěti kousků z roku 1967 je teď na prodej, přičemž současný majitel jej má od roku 2011 a nechal jej kompletně zrenovovat do stavu, v jakém opustil dílnu karosárny Grazia.

Už začátkem února se bude prodávat na dražbě během pařížské veteránské výstavy Rétromobile. Znalci očekávají, že v aukci bez rezervy se prodá za minimálně 3,7 milionu korun. Očekává se však, že může stát i 6,2 milionu korun, a to už je pořádný balík peněz!

Lukáš Volšický
Diskuze (0)

Doporučujeme