Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zetsche: Maybach do dvou let skončí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Prestiž v rámci skupiny Daimler bude v budoucnu reprezentovat už jen značka Mercedes-Benz.

Německý automobilový koncern Daimler během dvou let ukončí výrobu superluxusních vozů Maybach. Uvedl to generální ředitel společnosti Dieter Zetsche v rozhovoru pro německý list Frankfurter Allgemeine Zeitung. Značka Maybach je podle agentury Reuters již řadu let ztrátová.

"Nemělo by smysl vyvíjet nástupce nynějšího modelu Maybach," řekl v rozhovoru Zetsche. "V luxusním segmentu budeme v budoucnosti plně sázet na na naši klíčovou značku Mercedes-Benz, nejcennější značku luxusních automobilů na světě," napsal podle agentury DPA v dopisu zaměstnancům.

Daimler původně počítal u značky Maybach s prodejem zhruba tisícovky vozů ročně. V posledních letech se však prodej pohyboval pouze kolem 200 automobilů ročně. Daimler oživil tuto značku v roce 2002 poté, co se od roku 1940 auta značky Maybach nevyráběla.

Němečtí konkurenti Volkswagen a BMW jsou podle agentury Reuters na trhu se superluxusními vozy úspěšnější. Automobilka BMW v letošních prvních třech čtvrtletích zvýšila prodej své značky Rolls-Royce o více než dvě pětiny na 2.441 vozů. Prodej automobilů Bentley od Volkswagenu stoupl téměř o třetinu na 4.763 vozů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (20)
Avatar - Barrichello
28. 11. 2011 09:27
Sbohem a šáteček
Tnhle projet Mercedesu nevyšel, onose dá říct že mu nevyšel žádný projekt mimo své zavedené značky.

No ted je na řadě další neúspěšný, a to Phaeton od VW, zastaralá vykopávka bez špetky nápady s mizernou výbavou a ted už i okleštěnou nabídkou motorů. Pro čínu dobrý, pro zbytek světa nanic.
28. 11. 2011 01:16
Re: Nevyhnutelný konec
Nový Continental GT stojí na platformě MLB, což je platforma vyvinutá Audi (používá ji od roku 2007). Pro starší Bentley máš částečně pravdu, platforma je sdílená s Phaetonem, ale byla vyvinutá Audi pro A8. Hlavní rozdíl je, že používá ocelovou konstrukci místo ASF. A technika je také odvozená od A8. Vysoké modely VW stojí na technice Audi. Takže i Bentley stojí na technice Audi. Nový Bentley používá platformu Audi přímo, protože poslední počin Audi byl plánován tak, aby umožňoval použití ocelových, hliníkových i hybridních karoserií. Takže ocelová A4 stojí na stejné platformě jako hybridní A6 a hliníková A8.

Do budoucna nejspíš Audi, Porsche (pravděpodobně se nebude týkat 911 a případného supersportu), Bentley a top VW budou sdílet jednu platformu. Plánovaný Cajun bude nejspíš stát právě na MLB spolu s Q5 na rozdíl od Tiguanu a Q3, kteří stojí na PQ35. Většinou platí, že ve vyšších segmentech Audi dotuje VW, v nižších VW dotuje Audi. To také koresponduje s vyvíjenými platformami - jedna pro velká auta pod Audi (MLB - od A4 po A8), druhá pro malá auta pod VW (MQB - od Up! po Passat). Přesně řečeno, tyto platformy jsou identifikovány uložením motoru. Stejně tak nové čtyřválcové motory z dílny Audi jsou stavěné tak, aby šly namontovat jak podélně, tak příčně. Tady vidíš unifikaci a optimalizaci v celé své kráse. Protože Audi bude používat MQB (budoucí A1, A3, Q3), tak nové motory plánuje tak, aby je mohlo sdílet celé portfolio. Konkrétně jde o novou A3, která už klepe na dveře. Bude stát na MQB s Haldexem páté generace a poslední generací motorů, takže bude pravděpodobně mimo jiné vybavena vypínáním válců.

Ale zpět. Platforma VW D1, na které bylo založeno portfolio Bentley, je odvozena od platformy Audi D3. Důvod, proč Bentley nepoužil přímo platformu Audi, je ten, že nemá hliníkovou karoserii, která byla důležitým stavebním kamenem platformy D3. I tak je řada dílů zaměnitelná.
27. 11. 2011 20:02
Re: Nevyhnutelný konec
Pojďme si hlavně ujasnit, že Bentley staví na technice VW Phaeton a ne Audi.
27. 11. 2011 19:03
Re: Nevyhnutelný konec
Tak Bentley staví na technice Audi. Zato RR je úplně někde jinde než BMW. Problém je, že Maybach nechali hodně zastarat. Koncept představili v roce 1997, v roce 2000 obnovili značku a v roce 2002 začal prodej. Pro porovnání předchozí S se začalo prodávat v roce 1999. Oni nepoužili starou platformu, použili to nejnovější, co měli. Ale než se to dostalo do prodeje, tak to už tak horká novinka nebyla a dorazili to designem nového S, který se Maybachem inspiroval. V řadě anket Maybach porážel RR i Bentley, bylo to skvělé auto, ale Daimler neměl žádnou strategii, nebyl ochoten investovat, prostě zkazili další automobilku. Pro mě osobně je v téhle třídě Maybach to nejlepší na trhu. Je zastaralý, ale jedinečný. Nejlepší, co člověk mohl udělat, bylo poslat svůj nový Maybach k Brabusu na malý upgrade. To auto je pak opravdu kancelář na kolech. A hlavně působí důstojně.
27. 11. 2011 18:51
A kruci
Zrovna tak za dva roky jsem chtěl dva nebo tři koupit do rodiny . Tak holt bude mít žena s dcerou smůlu :-(