Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 3: Nový turbodiesel MZ-CD 1,6 se šestistupňovou převodovkou

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Druhá generace Mazdy 3 se v Evropě prodává teprve od jara loňského roku, ale už došlo na první modernizaci, Týká se turbodieselu 1,6 litru.

Řadový čtyřválec MZ-CD 1,6 se vstřikováním common-rail nahrazuje starší jednotku MZR-CD 1,6 s 80 kW, která byla převzata z první generace řady 3 takřka beze změn. Dostal nové turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a vstřikovací systém. Pochopitelně také splňuje emisní normu Euro 5, a to díky sníženému kompresnímu poměru 16,0:1 a upravenému systému recirkulace výfukových plynů.

Agregát disponuje díky vrtání a zdvihu 75 x 88,3 mm i nadále objemem 1560 cm3. Z něj nabídne největší výkon 85 kW (115 k) při nižších otáčkách 3600 min-1 a 270 Nm točivého momentu v rozmezí 1750-2700 min-1. Blok je vyroben z hliníkové slitiny, má rozvod OHC, tedy jediný řemenem poháněný vačkový hřídel v hlavě válců a dvouventilovou techniku. Předchůdce měl sice dvojici vaček a čtyři ventily na každý válec, přechod ke zdánlivě jednodušší konstrukci ale pomohl snížit vnitřní tření a tím i hluk a vibrace. Motor je také o 4 kg lehčí, spolu s novou šestistupňovou převodovkou zhubl celkem o 7 kg.

Turbodmychadlo VGT je účinnější díky změnám jak v turbíně, tak i v kompresoru. Piezoelektrické vstřikovače pracují při maximálním tlaku 1600 barů. Filtr pevných částic (DPF) je nyní bezúdržbový, pracuje bez aditiva. Motor využívá oxidačního katalyzátoru, teplota výfukových plynů se zvyšuje, takže spalování je lepší. Pro systém recirkulace se zplodiny naopak ochlazují, což napomáhá rychlejšímu zahřátí agregátu po startu. Díky modifikacím klesla spotřeba paliva v kombinaci na velmi příznivých 4,4 l/100 km. Nádrž přitom pojme 55 l nafty, takže při této hodnotě ujedete na jedno natankování až 1250 km.

Mazda 3 MZ-CD 1,6 se bude nabízet v obou karosářských variantách, tedy jako pětidveřový hatchback, i coby čtyřdveřový sedan. Ještě k výkonům: zrychlení z 0 na 100 km/h je u obou verzí shodné: 11 s. Sedan jede až 188 km/h, hatchback je o 2 km/h pomalejší. Čtyřdveřová trojka s novým motorem je totiž o 15 kg lehčí, váží 1240 oproti 1255 kg v případě pětidveřové.

Do palety barev exteriéru přibyl rovněž jeden nový odstín: Gunmetal Blue. Také nová generace Mazdy 3 je prodejně poměrně úspěšná, doposud si ji vybralo na 80 tisíc zákazníků.

Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Avatar - saldy
20. 11. 2010 20:45
Re: Bieda
Jste jak malí Jardové...Mazda by např. zrovna diesely od Hyu jistě nepohrdla ale v tomto čase je to jako celek vyzrálejší značka o tom žádná.
20. 11. 2010 11:57
Re: Bieda
Mas na mysli tu jejich 1.6, ktera podava 92kW, ale jenom chvilku? >:D
Avatar - skejpa
20. 11. 2010 11:41
Re: Plasty
asi tak..
19. 11. 2010 18:40
Re: Bieda
Je to opravdovy znalec :-) .... Mimochodem, za jaký korejský model mám vyměnit svojí Mazdu. Rád bych něco výkonnějšího...
Avatar - roman.rs
19. 11. 2010 17:45
Re: Bieda
hmm topper1982 je znalec, prosímtě když mazda dělala a dělá nejspolehlivější auta, tak si nějaká korejská sr...ka stříkala ještě do trenek. Povíme si za pár let, kolik dostaneš za obyčejnou kiu v bazáči a kolik za mazdu, rozhodně to bude znít lépe pro mazdu, protože je to opravdový KVALITNÍ, JAPONSKÝ držák a né rozvrkočená laciná náhražka auta včetně hyundaje. :no: