Mazda 3: Nový turbodiesel MZ-CD 1,6 se šestistupňovou převodovkou
Řadový čtyřválec MZ-CD 1,6 se vstřikováním common-rail nahrazuje starší jednotku MZR-CD 1,6 s 80 kW, která byla převzata z první generace řady 3 takřka beze změn. Dostal nové turbodmychadlo s variabilní geometrií lopatek a vstřikovací systém. Pochopitelně také splňuje emisní normu Euro 5, a to díky sníženému kompresnímu poměru 16,0:1 a upravenému systému recirkulace výfukových plynů.
Agregát disponuje díky vrtání a zdvihu 75 x 88,3 mm i nadále objemem 1560 cm3. Z něj nabídne největší výkon 85 kW (115 k) při nižších otáčkách 3600 min-1 a 270 Nm točivého momentu v rozmezí 1750-2700 min-1. Blok je vyroben z hliníkové slitiny, má rozvod OHC, tedy jediný řemenem poháněný vačkový hřídel v hlavě válců a dvouventilovou techniku. Předchůdce měl sice dvojici vaček a čtyři ventily na každý válec, přechod ke zdánlivě jednodušší konstrukci ale pomohl snížit vnitřní tření a tím i hluk a vibrace. Motor je také o 4 kg lehčí, spolu s novou šestistupňovou převodovkou zhubl celkem o 7 kg.
Turbodmychadlo VGT je účinnější díky změnám jak v turbíně, tak i v kompresoru. Piezoelektrické vstřikovače pracují při maximálním tlaku 1600 barů. Filtr pevných částic (DPF) je nyní bezúdržbový, pracuje bez aditiva. Motor využívá oxidačního katalyzátoru, teplota výfukových plynů se zvyšuje, takže spalování je lepší. Pro systém recirkulace se zplodiny naopak ochlazují, což napomáhá rychlejšímu zahřátí agregátu po startu. Díky modifikacím klesla spotřeba paliva v kombinaci na velmi příznivých 4,4 l/100 km. Nádrž přitom pojme 55 l nafty, takže při této hodnotě ujedete na jedno natankování až 1250 km.
Mazda 3 MZ-CD 1,6 se bude nabízet v obou karosářských variantách, tedy jako pětidveřový hatchback, i coby čtyřdveřový sedan. Ještě k výkonům: zrychlení z 0 na 100 km/h je u obou verzí shodné: 11 s. Sedan jede až 188 km/h, hatchback je o 2 km/h pomalejší. Čtyřdveřová trojka s novým motorem je totiž o 15 kg lehčí, váží 1240 oproti 1255 kg v případě pětidveřové.
Do palety barev exteriéru přibyl rovněž jeden nový odstín: Gunmetal Blue. Také nová generace Mazdy 3 je prodejně poměrně úspěšná, doposud si ji vybralo na 80 tisíc zákazníků.