Mazda bude vyrábět i turbomotory
Nápad Mazdy vzdorovat downsizingu zachováním stávajících kubatur atmosférických motorů, opatřených velkou kompresí, se v Japonsku i Evropě zdá být životaschopný nápad, nicméně v USA už méně a to proto, že malý japonský výrobce nebude v blízké době vyrábět větší, než čtyřválcové motory a proto i nadále bude největší motorizací stávající dvaapůllitr.
Jenže ten v USA v případě auta velikosti Mazdy6 stačí sotva na základní motorizaci a navíc Japonci plánují udržet v nabídce svůj největší model CX-9. Ten má za Velkou louží pozici, o kterou by Mazda nerada přišla a současně pro ní není příliš zajímavé nadále odebírat do něj motor V6 3,7 l od Fordu.
Šestiválec proto skončí a nahradí ho v příští generaci (2016) vlastní turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,5 l se sníženou kompresí. Ba co víc, globální šéf prodeje a marketingu Mazdy Masahiro Moro naznačil, že by nemuselo být CX-9 jediný vůz s přeplňovaným motorem. Tomu rozumíme, stále totiž počítáme i s verzemi MPS...
Současně ale Moro nastínil, že v souvislosti s tím, že se Mazda přesouvá do prémiového segmentu(?), přijde u určitém okamžiku situace, kdy se automobilka bez vlastního šestiválce neobejde. Ta doba ale ještě nenastala a tak prý zatím není ani jasné, zda půjde o V6 nebo I6.