Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda CX-60 oficiálně: Šestiválcovým dieselem opět proti všem!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 8. 3. 2022 • 21:06
62
83
Zobrazit náhledy (62)
Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60

Zatímco nabídka dieselových motorů napříč automobilkami řídne, Mazda láká na zcela nový. A rovnou šestiválcový. V paletě nového modelu CX-60 doplní plug-in hybrid.

Když se už před lety objevila první spekulace o velkém modelu Mazda se šestiválcem a pohonem zadních kol, znělo to až příliš idealisticky. O to více dnes, kdy automobilky avizují definitivní konec spalovacích motorů a urychlený přesun k elektromobilitě. Jenže to by nebyla Mazda, kdyby si věci zase jednou neudělala podle svého.

A tak představuje zcela nové SUV CX-60, na které nás několika upoutávkami lákala v posledních dnech. Samo o sobě je to zajímavé auto, japonská značka dnes na evropském trhu větší SUV nenabízí (CX-60 má na délku 4,7 metru). Novinka s dlouhou kapotou a kabinou posunutou co nejvíce vzad působí majestátně. Neméně atraktivní je na prvních fotkách také interiér – s obrovským digitálním přístrojovým štítem, ale zároveň klasickými tlačítky pro ovládání základních funkcí. Rovněž materiály oku lahodí, více se ale dozvíme až při prvním osobním setkání.

Video se připravuje ...

Teď ale pojďme k tomu nejzajímavějšímu, což je bezpochyby technika. Mazda již před časem avizovala plug-in hybrid s výkonem přes 300 koňských sil. Ten spolupracuje s benzinovým 2,5litrovým čtyřválcem, který už známe z modelů 6 a CX-5. Akumulátor plug-in hybridu s kapacitou 17,8 kWh přitom neukrajuje nic ze 570litrového zavazadlového prostoru, vešel se totiž pod sedačky. Vůz láká na systémový výkon 241 kW a 500 newtonmetrů točivého momentu. Čistě na elektřinu zvládne až 63 km.

Tím ale nekončíme, Japonci nabídnou také dva šestiválce! Ten první spaluje benzin a jde o pokračovatele technologie Skyactiv-X, jež má kombinovat to nejlepší ze světa zážehových a vznětových motorů. Tuto techniku však Mazda evropským zákazníkům nenabídne. Příliš mrzet je to ale nemusí, těšit se totiž mohou na řadový šestiválec spalující naftu, jenž má objem 3,3 litru a spolupracuje s osmistupňovým planetovým automatem, u kterého ale hydraulický měnič nahrazuje vícelamelová spojka. A pozor, standardně má tohle auto pohon zadních kol! Čtyřkolku lze objednat na přání, pro plug-in hybrid jde o standard. V prodeji se má novinka objevit v červnu, výrobu obstará domácí závod v Japonsku.

Video: První jízda omlazenou Mazdou CX-5

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
Avatar - iudex
10. 3. 2022 16:20
Re: Hmm
Je to sakra veľa, ani ja by som to nedal. Ale ak by som pozeral po Tiguane Allspace, Kii Sorrento a spol., tak by som reálne zvažoval Mazdu, tá technika, výkon a interiér sú rozhodne zaujímavejšie u Mazdy.
Ale keď sú dnes ľudia ochotní dať 50t za VW (a to nie s hybridom, ale i s konvenčným dízlom, viď Tigi Allspace či Arteon s TDI 147 kW), tak prečo nie za Mazdu s prémiovou technikou.
Avatar - del42sa
10. 3. 2022 12:02
9. 3. 2022 17:48
Re: popravde
A toto píše, prosím, obdivovateľ Mitsu...
9. 3. 2022 17:46
Re: Pekne...
Záleží aj na tom, čo tá prémiová konkurencia ponúka a čo dokážu ponúknuť oni. Každého nového zákazníka preberieš konkurencii, kto chce kúpiť, tak kúpi, len sa
Avatar - Josef-Kratochvil
9. 3. 2022 16:11
Re: Hmm
Jak to vis? Ja to zatim nikde potvrzeny nenasel a maji predstavit 5 aut behem tri let