Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda nezvládá uspokojovat poptávku po svých nových modelech

Michal Fokt Michal Fokt 25. 9. 2013
189
Mazda je nepříjemně zaskočena obrovským zájmem o své novinky. Nepříjemně proto, že na zájem zákazníků nedokáže pružně reagovat - výroba totiž nestíhá.

Design prodává, to je dávno známá věc a Mazda je přímo exemplárním příkladem tohoto rčení. Ještě předloni se automobilka potácela ve ztrátě, všechny síly ale vrhla do nové generace líbivých aut a dnes nejen že je zpátky v černých číslech, ale její výrobní kapacity nestíhají uspokojovat zájem zákazníků.

Mazda CX-5, Mazda6 a nejnověji i Mazda3 se líbí zákazníkům v Asii, Evropě i Americe a japonská automobilka se musí spoléhat pouze na domácí výrobní závody, protože jediné zahraniční joint-venture s Fordem, vyrábějící Mazdy na předměstí Detroitu, vloni skončilo. Zájem o Mazdy se kupříkladu v USA vloni zvýšil o 26,4 % a vypadalo to tedy na začátek obrovské expanze.

Jenže letos už to bylo jen 6,8 %, čímž Mazda jen víceméně kopírovala průměr růstu amerického trhu. Důvod? Američtí prodejci Mazdy nemají co prodávat, japonské závody Mazdy jedou naplno a ani tak nestíhají uspokojovat poptávku. A to ještě nezačal prodej sedanu Mazda3, jenž dělá v USA 40 % prodeje japonské automobilky a kde tedy Mazda vidí největší potenciál.

Zdá se, že zlepšit situaci může jedině otevření nové továrny v Mexiku na jaře příštího roku, do té doby musí Mazda spoléhat na to, že zákazníci počkají nebo se dívat, jak odchází ke konkurenci.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Sójová impotence aneb někdo něco nedomyslel...
_MT_
| 27. 9. 2013
S druhým odstavcem souhlasím. Osobně mám alergii na předpovídání budoucnosti. I když se nesnažíš předpovídat budoucnost, pořád je to matematika. Alespoň pro mne.

Pokud jde o první, to je pro mne měřítko. Auta také můžeš vyrábět v garáži na koleni. Stejně tak můžeš mít firmu, která bude péct v padesáti zemích. Asi každému je jasné, že koupit kilo mouky a dvě stě vagónů je rozdíl. I když vezmeme malé pekařství, můžeš klidně koupit jednou tolik mouky, ale to neznamená, že zdvojnásobíš produkci. Pokud se pekaři nezastaví a trouby jedou na 80% kapacity, můžeš se stavět na hlavu a odstrkovat ušima a výrobu přes noc nezdvojnásobíš. I toho pekaře čeká případné rozšíření prostor, nákup vybavení, nábor lidí. A ani pekárně nebude prospívat, když zaměstnanci nemají co na práci a železo leží bez využití. Proto jsem proti tomu přirovnání neprotestoval.
Mazda 6
mino32
| 26. 9. 2013
mazda to má naozaj veľmi dobre vymyslené a asi žiadne benzínové auto v tejto triede to tak nedáva...:D ale podľa mna je to aj technológiou SKYACTIV vďaka ktorej je auto ľahšie...tým pádom nepotrebuje ani obrovský výkon aby sa s nim dalo dobre jazdiť a auto nebojuje s vysokou hmotnosťou..

Ale naozaj pozoruhodny vysledok...
Mazda 6
LambaX
| 26. 9. 2013
Když se snažím opravdu hodně, tak dokonce ke čtyřem. Když jsem jel vyloženě sportovně v kopcích a zatáčkách, tak pouhých 7.5 :-) .Dlouhodobý průměr 5.9.
(taky 145k). Které jiné benzínové auto podobného výkonu a velikosti toto dává?
Avatar - Emel
Sójová impotence aneb někdo něco nedomyslel...
Emel
| 26. 9. 2013
Hodně závisí na velikosti firmy a objemu výroby. Pokud tu byl příkladem pekař, tak ten neřeší problém s vodou ani moukou ani elektřinou, pro něj to jsou suroviny dostupné na lusknutí prstu. Pokud je přes noc postaven před úkol napéct dvojnásobek rohlíků, tak typicky nebude mít se vstupy problém.

V mnoha oborech jsem narazil na názor, že lepší než predikovat budoucí poptávku po vstupech za použití nějakých matematických modelů s rozkladem na trendovou složku a sezónní složku a kdovíjakouještě složku je nastavit vhodně reakční mechanismy a pojistnou zásobu. Pokud je to surovina typu mouka, tedy volně dostupná na trhu, pak to obvykle funguje dobře.
Sójová impotence aneb někdo něco nedomyslel...
modus ponens
| 26. 9. 2013
Mna by zaujimalo, ci ma M6 nadalej problemy s koroziou. Pretoze pre mna by to bol neprekonatelny problem. Som vo faze vyberu auta, chcem strednu triedu a najma ho chcem na dlhsie nez 4-5 rokov (hoci po tomto case sa zrejme stane druhym autom v rodine)...