McLaren chystá sedan a SUV. Možná na čínském základě od Nia
Existuje už jen minimum značek, které ve svém portfoliu nemají alespoň jedno SUV. Poslední dobou se mezi zaprodance přidaly i donedávna ryze sportovní značky jako Ferrari nebo Lotus a vypadá to, že dojde i na McLaren.
Legendární britská značka v posledních letech finančně strádala a v prosinci loňského roku proto přešla pod nové majitele. CYVN Holdings, investor z většiny vlastněný vládou Abú Dhabí, který McLaren nově vlastní, jej spojí s britským startupem Forseven, který investor ze Spojených arabských emirátů začal financovat také loni.
V rámci plánu na zlepšení finanční situace McLarenu se má více využívat právě legendární jméno, které se na formulích objevuje od roku 1966 a na silničních autech od roku 1992. V současnosti McLaren vyrábí sedm modelů, přičemž do žádného se nevejdou více než dva lidé.
Přesně to se má změnit a pod slavnou značkou se chystají nová SUV, ale překvapivě také sportovní sedany. Produkci supersportů to nemá omezit, pokračovat budou i nadále, od nových modelů se ale slibuje zvýšení prodejů a tedy zisků.
Spojení McLaren a Forseven má být oznámeno v nejbližších týdnech, výslednou spojenou firmu má řídit někdejší programový ředitel automobilů u JLR (dříve Jaguar Land Rover), zatímco současný generální ředitel McLarenu Michael Leiters zůstane v čele samotné značky.
Jakékoliv detaily o nových modelech zatím nejsou známy. O moc více se neví ani o plánovaných vozech Forseven, které asi budou pro vícemístné McLareny základem. CYVN nedávno investovala 2,3 miliardy liber (69,2 miliardy Kč) do čínské automobilky Nio, čímž ovládá cca 20 % podíl.

V únoru 2024 Číňané potvrdili, že s Forseven uzavřeli dohodu o licencování technologií. Vozy Forseven mají být elektrické a stát na čínském základě. Může tedy přijít doba, kdy to bude platit i pro vozy McLaren. Collins má kromě současné pozice generálního ředitel Forsevenu také místo v představenstvu Nia.
Jde o zajímavou změnu proti předchozí pozici značky. Bývalý generální ředitel Mike Flewitt dříve prohlásil, že McLaren nikdy nebude vyrábět větší auto. V rozhovoru pro TopGear.com v roce 2018 přímo řekl, že na světě je „více než dost SUV a nepotřebujeme další.“ Bohužel ale následovaly finanční problémy, které vedly mimo jiné i k částečnému rozprodeji historických sbírek McLarenu a následně i celé firmy do arabských rukou.