Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CL: Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, nové aktivní asistenční systémy

Diskuze (7)
Mercedes-Benz opět potvrzuje postavení průkopníka v oblasti bezpečnostních systémů. Ještě letos uvede na trh dva aktivní pomocníky. Představí se v modernizované třídě CL.

Mercedes-Benz se snaží držet náskok před konkurencí v oblasti asistenčních a bezpečnostních systémů. Dalším krokem je představení aktivního asistenta pro jízdu v pruzích a aktivního monitorování mrtvého úhlu. S nimi bude Mercedes CL reagovat na bezpečnostní hrozby .

První ze systémů nese plný název Active Lane Keeping Assist. V případě, že hrozí překročení čáry vymezující jízdní pruh, zasáhne tento asistent prostřednictvím elektromotoru napojeného na volant. V první fázi začne volant jemně vibrovat, aby upozornil řidiče na potenciálně nebezpečnou situaci.

Pokud řidič nereaguje a auto neúmyslně zamíří mimo jízdní pruh, systém začne aktivně usměrňovat ovládání auta. Na rozdíl od dnes běžných řešení nedochází ke korekci zásahem do řízení, ale přibrzděním kol na jedné straně auta pomocí systému ESP. Ke změně směru nedojde při úmyslném vybočení, například při akceleraci před předjížděním nebo při výhybném manévru při brzdění.

Podobné zařízení bylo nedávno uvedeno na trh v modelu Infiniti FX30d Premium. Japonský systém místo vibrací volantu upozorňuje zvukovým signálem.

Současně s kupé CL bude Active Lane Keeping Assist nasazen i do limuzíny třídy S.

Světovým primátem je inovace pojmenovaná Active Blind Spot Assist. Tento systém reaguje podobným způsobem na nebezpečí hrozící ze srážky s autem v mrtvém úhlu. V prvním kroku informuje řidiče o přítomnosti vozidla v mrtvém úhlu rozsvícením varovného trojúhelníku ve zpětném zrcátku, tak jako u dalších Mercedesů.

Jestliže řidič tento signál ignoruje a rozhodne se změnit jízdní pruh (a stiskne páčku směrovek), zazní varovný zvukový signál. Pokud dojde skutečně ke změně směru hrozící kolizí, systém přibrzděním kol na druhé straně auta začne korigovat směr jízdy. V případě, že ani takto se nelze srážce vyhnout, uvede systém alespoň brzdy do pohotovostního stavu, aby byl okamžitě po sešlápnutí brzdového pedálu dostupný plný brzdný účinek.

Informace o vozidlech v nebezpečných pozicích získává systém z radarů s krátkým dosahem na bocích a zádi auta.

Pro modernizovanou třídu CL byl také vylepšen radar se středním a dlouhým dosahem, který poskytuje vstupní data pro adaptivní tempomat Distronic Plus a brzdový asistent BAS Plus. Bez výrazných změn byly převzaty systémy Pre-Safe Brake, Night View Assist Plus, k tomu se přidává například standardně dodávaný systém regulující délku osvětlené plochy Adaptive Main Beam Assist a příplatková kamera pro čtení značek s rychlostním omezením Speed Limit Assist.

Diskuze (7)
Avatar - Ricardo
22. 7. 2010 23:48
Re: jaký náskok?
dopr... co sem zase taháš jakej elektromotor? Tenhle systém přibržďuje kola, netočí volantem :-!
22. 7. 2010 20:16
Re: jaký náskok?
hmm, a vy narážíte na co?
22. 7. 2010 20:16
Re: jaký náskok?
za lane se omlouvám... a pro info VW nepípá, ale aktivně upravuje směr elektromotorem rovněž :-)
proč taky ne, když už umí točit volantem kvůli park-assistu
Avatar - Ricardo
22. 7. 2010 11:31
Re: jaký náskok?
Aktivní = ne že to jenom pípá, ale i mění směr auta!
a je to lAne assist
22. 7. 2010 11:16
jaký náskok?
"Mercedes-Benz se snaží držet náskok před konkurencí v oblasti asistenčních a bezpečnostních systémů."

Jaký náskok před konkurencí? Před jakou? Jaký "průkopník"? To je nějaké nepovedené PR?
Line Assist mám už i ve VW už nějaký ten pátek a kontrola mrtvého úhlu taky není žádná převratná novinka a už je na trhu nějaký ten rok i u neprémiových značek.

Tak proč ta silná slova? Nestačilo by napsat, že Mercedes přidává do dalšího ze svých modelů další aktivní bezpečnostní prvky.