Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CL po faceliftu: Biturbo i pro CL 63 AMG

Diskuze (10)
Mercedes zveřejnil oficiální informace k dříve avizované novince. Po faceliftu se pod přední kapotu kupé CL 63 AMG „nastěhuje“ dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru.

Změny designu u Mercedesu třídy CL ve verzi AMG kopírují standardní model. Nové jsou především přední světlomety se zabudovaným pásem diod pro denní svícení, revizí prošla i grafika zadních světel, tvar zpětných zrcátek a další detaily. Modelu AMG nechybí ani další pás světelných diod, tentokrát umístěný samostatně v předním nárazníku.

Hlavní novinku nalezneme v motorovém prostoru. I přes nezměněný název CL 63 AMG se zde objeví nový motor: atmosférický 6,2 V8 bude nahrazen dvakrát přeplňovaným 5,5litrem se stejným počtem válců. Přesný objem 5461 cm3 se shoduje se stačím osmiválcem v CL 500, o tom, nakolik se oba motory shodují ale nemáme k dispozici bližší informace.

Výkon kupé CL 63 AMG ve standardním ladění je 394 kW a točivý moment 800 Nm. S příplatkovým paketem AMG Performance tyto hodnoty vzrostou na 414 kW a 900 Nm. Údaje o jízdních výkonech byly zatím zveřejněny jen pro americký trh: akcelerace z klidu na 96 km/h bude trvat 4,4 sekundy, AMG Performace paket tento čas zkrátí na 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost je omezena na 250 km/h, resp. 300 km/h.

Přeplňování zajišťuje dvojice stejných turbodmychadel (pro každou řadu válců jedno), které se při plné zátěži točí nejvíce rychlostí 185.000 min-1. Specifikem tohoto motoru je pevné přivaření turbodmychadla přímo na výfukové svody, což šetří prostor. Kompaktní zástavba je dále podpořena absencí blow-off ventilů, místo nich mají turba jen obtokové kanály s podtlakovým ventilem. Z dvanáctiválce v modelu CL 65 AMG byla odvozena konstrukce mezichladičů typu vzduch/voda a krátkých nerezových trubek vedoucích stlačený vzduch.

Motor má hliníkový blok a váží pouze 200 kg. Na vložky válců je použita slitina s nízkým třením Silitec. Hlavy válců nesou dohromady čtyři vačkové hřídele a 32 dutých sodíkem plněných ventilů (čtyři ventily na válec). Sací i výfukové ventily jsou opatřeny plně variabilním časováním v rozsahu 40°.

Pro větší účinnost má nový osmiválec elektronicky řízené olejové čerpadlo, které dle potřeby reguluje tlak oleje. Kromě toho je agregát osazen přímým vstřikováním Bosch a zcela novým typem uložení katalyzátorů.

Lehkou modernizací projde i dvanáctiválec 6,0 biturbo v modelu CL 65 AMG. Výkon tohoto motoru vzroste o 13 kW na 457 kW, točivý moment má maximum i nadále omezeno na 1000 Nm. Souběžně se zvýšením výkonu bude dvanáctiválec upraven pro emisní normu Euro 5.

Provedení AMG dostane mimo jiné také nové bezpečnostní systémy. O nich jsme informovali v samostatném článku Mercedes-Benz CL: Blind Spot Assist a Lane Keeping Assist, nové aktivní asistenční systémy.

Diskuze (10)
Avatar - Czerwik
27. 7. 2010 02:02
ee
pred-faceliftová verzia je krajšia :-)
Avatar - jpor (RSKa)
27. 7. 2010 01:32
Re: turbo
nepochybuj o tom že aj tento engine bude mať skvelý zvuk. V Affalterbachu je na ladenie zvuku motora celý team, ktorý hľadá, aký zvuk tu ešte nebol a čo sa dá z motora + výfuku vydolovať.
55 kompressor aj 63 mali každý iný zvuk a predsa oba sú úchvatné. Bude aj ten nový super :-!
Avatar - jpor (RSKa)
27. 7. 2010 01:29
Re: turbo
>:D >:D >:D pravdu díš >:-[] :yes: radosť naša každodenná a pískanie pneu + kompresora
26. 7. 2010 20:04
Re: OT: JAGUAR XJ220
Vykopávání mrtvol v tak brzké době?
Avatar - positivemind
26. 7. 2010 13:33
Re: turbo
55AMG byl smrtící nástroj... kompresor hvízdal jak pominutý, úžasnej krouťák a gumy pryč na každém semaforu