Mercedes-Benz Viano: Modernizace luxusní dodávky
Zaměřme se nejdříve na první jmenovanou verzi, která bývá někdy řazena do kategorie velkých MPV. Automobilka ji tvrdošíjně uvádí jako novou generaci, ale pochopitelně jde jen o modernizaci té stávající. Co se změnilo?
Vnější vzhled, materiály v interiéru i technika. Všechny motory využívají v základní výbavě balíček BlueEfficiency. Díky němu konzumují čtyř- a šestiválce méně paliva. Obsahuje totiž například start/stop systém Eco. Zařízení, které automaticky vypne motor při stání na světelné křižovatce, či železničním přejezdu a poté jej znovu nastartuje, si nachází cestu i do této kategorie. Výkonová paleta zážehových a vznětových pohonných jednotek sahá od 100 do 190 kW (126-258 k).
Čtyřválce se mohou pochlubit novou šestistupňovou převodovkou. Poměry nižších převodových stupňů byly zkráceny pro lepší akceleraci, u těch vyšších jsou naopak delší. Změnami prošlo také zavěšení, které bylo optimalizováno pro lepší ovladatelnost, bezpečnost i komfort na palubě. Pneumatiky mají standardně nízký valivý odpor, i touto modifikací klesla náročnost na množství benzinu a nafty.
Interiér je kompletně osvětlen LED diodami, jejichž jas lze korigovat. Nové je čalounění sedadel, ovladače na přístrojové desce i čtyřramenný volant. Pasažéři si mohou užívat více komfortu díky lepší hlukové izolaci, ti zadní pak i zásluhou systému RSE (Rear Seat Entertainment).
Exteriér jsme si nechali nakonec. Ač změny nejsou velké, nové Viano pozná zepředu na první pohled úplně každý podle změněné přední masky s trojicí podélných žeber místo původních čtyř. Přední světlomety mají ve spodní části jakousi vlnku po vzoru osobních vozů značky.
Užitkovému Vitu se budeme věnovat v samostatném článku.