Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vito E-Cell: Elektrická dodávka na Post Expo

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Automobilka Mercedes-Benz představila návštěvníkům veletrhu Post Expo elektřinou poháněný užitkový model Vito E-Cell.

V letošním roce se konal 15. ročník veletrhu poštovních služeb Post Expo od 27. do 29. září ve Stuttgartu. Automobilka Mercedes-Benz tak na domácí půdě mohla představit sériové provedení modelu Vito E-Cell a zájemci měli možnost si jej vyzkoušet v provozu. Na loňském Post Expo v Kodani získal Mercedes-Benz Vito E-Cell ocenění Innovation of the Year Award za přepravu.

Mercedes-Benz Vito E-Cell pohání synchronní elektromotor s permanentním magnetem uložený pod přední kapotou. Tato pohonná jednotka poskytuje stálý výkon 60 kW, maximální je o 10 kW vyšší a točivý moment 280 Nm.

Energii poskytují elektromotoru lithium-iontové baterie s nominálním napětím 360 V a kapacitou 36 kWh, z nichž je 32 kWh použito pro pohon vozu. Akumulátory jsou umístěny pod podlahou, kde nahradily tradiční pohonné ústrojí. Tvoří je šestnáct modulů se 192 články a dají se dobíjet také z běžné sítě o napětí 230 V, pokud není k dispozici jiná.

Vito E-Cell ujede na jedno nabití akumulátorů, které trvá v síti 380/400 V maximálně šest hodin, zhruba 130 km. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 80 km/h a úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu, nejvyšší přípustná hmotnost je 3050 kg.

První stovka elektřinou poháněných dodávek Vito E-Cell byla pronajata fleetovým zákazníkům Mercedesu v Berlíně a ve Stuttgartu do konce roku 2010. Tyto vozy mají být v provozu čtyři roku, respektive 80.000 km a poté se vrátit zpět do automobilky kvůli technickým prohlídkám.

Mercedes-Benz má v plánu navázat na první 100 vozů sérií 2000 dodávek Vito E-Cell. Ty mají být k dispozici prakticky po celé Evropě. Výrobě těchto elektromobilů probíhá ve španělské Vitorii na stejné lince s běžnými verzemi Vita.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)