Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Vito: Trojcípá hvězda bude vyrábět dodávku s elektrickým pohonem

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 10. 2. 2010 • 21:24
2
2
Mercedes-Benz představuje v San Sebastianu prototyp dodávky Vito s elektrickým pohonem. Ještě letos jej ovšem hodlá vyrábět, i když v malých počtech.

Svědkem premiéry Vita na baterky není žádný autosalon, ale neformální setkání Rady EU ve španělském San Sebastianu. Ekonomičtí ministři členských států Evropské unie zde od 7. do 9. února diskutují o ekonomické životaschopnosti technologií blízké budoucnosti včetně alternativních zdrojů pohonu vozidel. Na toto téma bude přednášet také současný nejvyšší muž koncernu Daimler AG a prezident evropské asociace automobilových výrobců ACEA Dieter Zetsche.

Elektrické Vito je produktem vlastního vývoje Daimleru. Během letošního roku bude dodána více jak stovka těchto vozů celkem dvaceti zákazníkům, zejména fleetovým operátorům a veřejným institucím. V další fázi je plánována produkce 2000 vozidel.

Koncepce automobilu je navržena tak, aby jezdil výhradně na elektromotor, kterému dodávají potřebnou energii lithium-iontové baterie s napětím 400 V, 16 ampéry a kapacitou 32 kWh. Samotná pohonná jednotka dosahuje maximálního výkonu 90 kW. Užitkový automobil ujede na jedno nabití akumulátorů zhruba 130 km, akční rádius může být ale i vyšší, záleží na stylu jízdy řidiče. Největší rychlost je elektronicky omezena na 80 km/h, ve městě i v příměstském provozu zcela postačuje.

Elektrické Vito neztratilo nic z bezpečnostní výbavy svých kolegů s konvenčními motory na fosilní paliva. Elektronická stabilizace ESP, ABS a ASR i počet airbagů odpovídají běžným verzím. Vozidlo podléhá také obvyklým bariérovým testům. Jeho úložný prostor pojme více než 900 kg nákladu.

Malosériová výroba se rozběhne přímo v továrně v baskické Vitorii. Rozjetí produkce, vybudování potřebné logistiky a zaškolení zaměstnanců pomůže rovněž finanční příspěvek regionální vlády. V samotné mateřské zemi automobilky, tedy Německu se o dotace na vývoj v této oblasti stará spolkové ministerstvo pro životní prostředí, ochranu přírody a jadernou bezpečnost (BMU).

Témata
10. 2. 2010 21:12
Re: Opakovat zš
tych 90 kw je maximalny vykon motora a ten pri beznej jazde takmer nikdy nevyuzijes - iba predbiehanie na plny plyn, alebo prudke stupanie. Pokial maju tie baterie kapacitu 32kwh, tak ubehnut tych 130 km by pri dietnej jazde islo (ak pouzili cyklus pre meranie spotreby ako pri spalovacich motoroch), takze nech je real 100km. Ani normovana spotreba spalovacieho nema nic spolocne s vyuzivanim max. vykonu)
Tych 400v a 16A sa ani mne nezda, ale co uz
10. 2. 2010 12:11
Opakovat zš
400 voltů a 16 amper dává6,4kw,kde máte ten zbytek do 90kw,kapacita 32kwh by stačila na půl hodiny pomalé jízdy.Už se těším až budou všechna auta na bareie do hodinek

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud