Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mexická rallye, 1. etapa: Ogier jede po defektu první

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 9. 3. 2019
60
Zobrazit náhledy (60)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Obhájce titulu Francouz Sébastien Ogier vede po devíti rychlostních zkouškách Mexickou rallye, která je třetím podnikem mistrovství světa v automobilových soutěžích. Vedoucí jezdec aktuální pořadí MS Estonec Ott Tänak je zatím na čtvrtém místě.

Svého aktuálně bodově nejbližšího pronásledovatele Thierryho Neuvilla (Hyundai i 20 Coupé) má za sebou na šesté příčce.

Ze hry o vítězství je hned čtveřice pilotů na továrních speciálech – Finové Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris WRC) a Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC), Španěl Daniel Sordó a Nor Andreas Mikkelsen (oba Hyundai i20 WRC).

Nebaví ho dědit vedení

Ogier začal soutěž ve čtvrtek večer místního času třetím místem v ulicích a tunelech města Guanajuato. V pátek pak vyhrál čtyři z osmi zkoušek a po RZ5, ve které měl technické problémy dosud vedoucí Mikkelsen, se dostal Francouz na první pozici, kterou zatím hájí s převahou čtvrt minuty před Britem Elffynem Evansem (Ford). „Navzdory obtížným podmínkám to byl pro nás dobrý den. V jeho první polovině to na trati dost klouzalo. Byl problém s gripem a díky tomu jsem se v autě necítil vůbec dobře. Měli jsme sice defekt na sedmé rychlostní zkoušce, ale dalo se to zvládnout. Docela mě mrzí, že Andreas (Mikkelsen) odstoupil. Mám rád souboje a nebaví mě získat pozici tím, že mi prostě spadne do klína. V dalším průběhu soutěže musíme využít naši pozici. Čeká nás několik opravdu choulostivých úseků s úzkými a dost drsnými cestami,“ komentoval Ogier první den rallye.

Tänak dělal, co mohl

Vedoucí jezdec průběžného pořadí mistrovství světa Tänak měl nelichotivou situaci, protože jako lídr šampionátu musel úvodní den soutěže vyrážet na trať jako první. Doplatil na to hned v RZ2, po které se propadl na osmé místo, ale v dalším průběhu soutěže už postupoval vzhůru průběžným pořadím. Vyhrál dvě rychlostní zkoušky a momentálně je na čtvrté příčce. „Myslím, že jsem nemohl udělat než to, co se nám podařilo. Jako první jsme museli čistit tzrať, ale ve druhých průjezdech stejnými úseky bylo v ideální stopět zase plnou prachu a kamenů. Došlo k několika docela napínavým situací, ale vždycky se mi to podařilo ustát. Aktuální pozice a sedmatřicet sekund ztráty na Ogiera není nic závratného, s čím by se v dalším průběhu soutěže nedalo pracovat,“ řekl Estonec v cíli etapy.

Jeho týmový kolega Brit Kris Meeke je před ním o šestnáct sekund a se svým vstupem do soutěže je zatím spokojený. „Nesmíme zapomínat, že je to moje první soutěž s tímto vozem na šotolině. Auto bylo technicky dokonalé a během rychlostních zkoušek jsme se nedostali do žádné dramatické situace. Na trati bylo opravdu hodně a hodně prachu, ale to je něco s čím tady musíte počítat. Před námi je dlouhý sobotní den s několika opravdu obtížnými místy a druhá příčka zase není tak daleko, abychom se o ni nemohli pokusit,“ uvedl Meeke.

Vyrovnanost nese ovoce

Druhé místo patří zatím Britu Elffynu Evansovi (Ford Fiesta WRC), který opuštěný v soutěži hájí značku modrého oválu. Po pátečním začátku figuroval na páté příčce, ale pak už se jen zlepšoval. Dotáhl to nakonec na průběžnou druhou příčku, ačkoliv nezajížděl v jednotlivých zkouškách žádné výrazné časy. V RZ5 byl třetí, ve všech dalších horších, ale přesto to zatím stačí. Před ním je o patnáct sekund Ogier, ale za sebou má dva dravce na toyotách (Meeke a Tänak). „Myslím, že jsem zajel dobře. Mohlo to být možná ještě lepší, kdyby tu ovšem nejel Seb (Ogier),“ prohlásil lakonicky Evans.

Když se auto nechce…

Výpadky továrních posádek začal hned na druhé zkoušce Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC), který trefil pravým předním kolem velké kameny. Kolo se utrhlo a vůz zůstal viset nepojízdný na hraně svahu. Na páté zkoušce měl smůlu v tu chvíli lídr soutěže Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 Coupé WRC), který v rychlé pravé zatáčce trefil na spodek auta velký kámen, který zjevně poškodil vůz. Jezdec dvakrát v dalším průběhu erzety zastavil, ale nakonec musel odstoupit. Problémy s alternátorem přivedly do neřešitelných potíží Fina Jariho-Matti Latvalu. S vozem, jenž ztrácel výkon, sice dokázal dojet do cíle sedmé zkoušky, ale dál už to nešlo. Podobné problémy měl také Španěl Daniel Sordó (Hyundai i20 Coupé WRC), který musel zastavit na přejezdu mezi šestou a sedmou rychlostní zkouškou.

Průběžné pořadí Mexické rallye (po 9 z 21 RZ)

1. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) 1:18:33,8; 2. Evans, Martin (Brit./Ford Fiesta WRC) +14,8; 3. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +21,1; 4. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +37,1; 5. Lappi, Ferm (Fin./Citroën C3 WRC) +39,1; 6. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) +1:00,7; 7. Bulacia Wilkinson, Cretu (Bolívie, Arg./Škoda Fabia R5) +5:16,1; 8. Guerra, Zapata Ortega (Mex./Škoda Fabia R5) +5:25,9; 9. Heller, Diaz (Chile, Arg./Ford Fiuesta R5) +6:31,5; 10. Triviňo, Martí (Mex, Šp./Škoda Fabia R5) +9:07,2; … 12. Latvala, Antilla (Fin./Toyota Yaris WRC) +14:28,2; 16. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +20:58,0; 19. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +34:51,6.

Zbývající program Mexické rallye

Sobota – 15.23 RZ10 (25,90 km); 17.11 RZ11 (32,27 km); 18.08 RZ12 (8,13 km); 21.31 RZ13 (25,90 km); 23.29 RZ14 (32,27 km).

Neděle – 00.38 RZ15 (8,13 km); 02.03 RZ16 (2,33 km); 02.08 RZ17 (2,33 km); 02.51 RZ18 (1,11 km); 16.03 RZ19 (24,38 km); 17.11 RZ20 (25,07 km); 19.18 RZ21 (10,72).

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor