Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Minulá Škoda Octavia Combi byla důležitým bodem zlomu. Nástupce zamotal konzervativním českým řidičům hlavy

Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Minulá generace Škody Octavia zprvu jízdně moc nepřesvědčila, nakonec ale hezky dozrála. Nástupce přinesl revoluci, ne vždy ale byla vítaná s otevřenou náručí.

Škoda Octavia Combi (2014): A nadešel bod zlomu

Je tomu deset let, kdy se odhalila třetí generace Škody Octavia Combi. Představila se v únoru 2013, aby po třech měsících doplnila liftback. Nenásilně konzervativní design se vrátil o dvě generace zpět, což platilo i pro podvozek. Motory však zažily obří pokrok.

Jestli se před deseti lety končící octavia s roztodivnými tvary přídě k původní filozofii modelu navenek nikterak okatě nehlásila, počátkem roku 2013 se Octavia Combi vrátila k vizáži, kterou jsme na ní patnáct let předtím bezmezně obdivovali. Reprezentativní a lehce čitelné detaily bez módních výstřelků, zcela jasná silueta bez zbytečných oblin a světlomety obdélníkovitého tvaru jí mezi zákazníky vrátily na důstojnosti. Jenže v souvislosti s tím se do dějin vypařilo také například dosud standardně dodávané víceprvkové zavěšení zadní nápravy, nyní už určené pouze pro čtyřkolky, stlačeným zemním plynem poháněnou verzi 1.4 G-TEC a motory 1.8 TSI, 2.0 TSI a silnější diesel 2.0 TDI o výkonu 135 kW. Technickým základem vozu se však stala zbrusu nová podvozková skupina MQB koncernu Volkswagen, kterou právě octavia využila jako vůbec první škodovka v historii.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Lukáš Prejzek
Diskuze (0)

Doporučujeme