Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

MKR Technology: První testování před novou sezónou

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
První podnik letošní série závodů evropského šampionátu trucků je sice naplánován až na květen, ale tým MKR Technology má za sebou první testy na okruhu.

Kompletní tým MKR Technology byl minulý týden na španělském okruhu v Albacete, kde probíhaly první testy závodního tahače ve specifikaci pro letošní sezónu.

Měli jsme naprosto senzační podmínky. Přes den bylo krásně slunečno a teploty se pohybovaly kolem pětadvacítky. Na okruhu jsme naplno mohli vyzkoušet technické novinky a následně je analyzovat. Najezdili jsme hodně kilometrů a já jsem s vývojem hodně spokojený, uvedl nejúspěšnější český pilot uplynulé sezóny Adam Lacko.

Ve španělském Albacete se sešli všichni jezdci MKR Technology – Čech Lacko, Němec Oestreich a Švýcar Bösiger. Letos poprvé si všichni mohli osahat změny, na kterých tým mechaniků pracoval celou zimu.

Truck je náramně zajímavý. Mariovy nápady jsou vždy hodně překvapující a i tentokrát jsem některými byl opravdu velmi ohromený. Oproti loňsku musíme zrychlit a výsledky ukazují, že jdeme po správné cestě. Kluci během zimy odvedli výbornou práci a viditelně tvrdě makali. Je to skvělý tým a já se už teď těším na začátek sezóny, řekl po testech německý pilot MKR Technology Markus Oestreich.

Evropský šampionát závodních tahačů letos odstartuje 12. a 13. května na okruhu v tureckém Istanbulu. Čeští fanoušci se mohou těšit na 1. a 2. září, kdy závodní tahače dorazí na okruhu do Mostu. Poslední z celkem jedenácti závodních víkendů je naplánován na 13. a 14. října, kdy se pojedou poslední závody sezóny v Le Mans.

MKR Technology i letos nasadí závodní speciály, které vycházejí z podvozku tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.

K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 12,8 litrů poskytoval v loňské sezóně maximální výkon 838 kW (1140 k) a točivý moment 5500 Nm. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.

S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.

Mistrovství Evropy trucků: Mistrem je Jochen Hahn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)