MKR Technology: První testování před novou sezónou
Kompletní tým MKR Technology byl minulý týden na španělském okruhu v Albacete, kde probíhaly první testy závodního tahače ve specifikaci pro letošní sezónu.
Měli jsme naprosto senzační podmínky. Přes den bylo krásně slunečno a teploty se pohybovaly kolem pětadvacítky. Na okruhu jsme naplno mohli vyzkoušet technické novinky a následně je analyzovat. Najezdili jsme hodně kilometrů a já jsem s vývojem hodně spokojený, uvedl nejúspěšnější český pilot uplynulé sezóny Adam Lacko.
Ve španělském Albacete se sešli všichni jezdci MKR Technology – Čech Lacko, Němec Oestreich a Švýcar Bösiger. Letos poprvé si všichni mohli osahat změny, na kterých tým mechaniků pracoval celou zimu.
Truck je náramně zajímavý. Mariovy nápady jsou vždy hodně překvapující a i tentokrát jsem některými byl opravdu velmi ohromený. Oproti loňsku musíme zrychlit a výsledky ukazují, že jdeme po správné cestě. Kluci během zimy odvedli výbornou práci a viditelně tvrdě makali. Je to skvělý tým a já se už teď těším na začátek sezóny, řekl po testech německý pilot MKR Technology Markus Oestreich.
Evropský šampionát závodních tahačů letos odstartuje 12. a 13. května na okruhu v tureckém Istanbulu. Čeští fanoušci se mohou těšit na 1. a 2. září, kdy závodní tahače dorazí na okruhu do Mostu. Poslední z celkem jedenácti závodních víkendů je naplánován na 13. a 14. října, kdy se pojedou poslední závody sezóny v Le Mans.
MKR Technology i letos nasadí závodní speciály, které vycházejí z podvozku tahače Renault Premium. Rám podvozku je zesílen podle pravidel FIA, což zvyšuje jeho tuhost. Stejný sériový tahač je i dárcem ocelové kabiny, která je upravena v souladu s normami FIA.
K pohonu závodního speciálu slouží dieselový motor Renault Trucks DXi 13. Ten z objemu 12,8 litrů poskytoval v loňské sezóně maximální výkon 838 kW (1140 k) a točivý moment 5500 Nm. Maximální otáčky motoru jsou 2600 min-1.
S motorem spolupracuje 16-ti stupňová manuální převodovka a maximální rychlost je podle pravidel FIA omezena na 160 km/h. Vpředu i vzadu jsou použity kotoučové brzdy s jedním brzdovým třmenem na každé kolo. Tlakovzdušná brzdová soustava je vybavena chlazením kotoučů rozprašováním vody.